جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دو سناریو برای انتخاب دلار قیمت های پایه 2 تیرماه
دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، یکشنبه هفته قبل (26 خرداد)، از بین دلار اعلام شده شنبه و یکشنبه سامانه نیما، دلاری که قیمت بالاتری داشت را انتخاب کرد...

به گزارش ویکی پلاست، قیمت میانگین هفتگی دلار نیمایی اعلام شده شنبه بالاتر از قیمت امروز (یکشنبه) است و مشخص نیست کدام دلار برای قیمت های پایه امروز، از بین قیمت های اعلام شده روز گذشته و امروز، انتخاب می شود. پستی که می خوانید هر دو سناریو را بررسی می کند.

سناریوی اول: اگر دلار اعلام شده دیروز (شنبه 1 تیر) که دلار گران تری نسبت به یکشنبه است برای قیمت های پایه در نظر گرفته شود، قیمت ها از ناحیه دلار با 2.07 درصد رشد (2.277 ریال) افزایش مواجه می شوند.

سناریوی دوم: اگر دلار اعلام شده امروز (یکشنبه 2 تیر) که دلار ارزان تری نسبت به یکشنبه است برای قیمت های پایه در نظر گرفته شود، قیمت ها از ناحیه دلار با 1.05 درصد رشد (1.157 ریال) افزایش مواجه خواهند شد.

در حالی که بر اساس سیزدهمین مصوبه کمیته تخصصی پتروشیمی (4 اسفند 1397) دفتر توسعه صنایع پایین دستی، مقرر شده تا زمان هماهنگ سازی نرخ ارز مبنا برای محاسبه خوراک، محصولات و ارز حاصل صادرات پتروشیمی در نیما، نرخ ارز مورد استفاده در محاسبه قیمت پایه هفتگی NPC، معادل متوسط قیمت هفتگی خرید یا فروش نیمایی اعلام شده (هر کدام پایین تر بود) در سامانه سنا (sanarate.ir) باشد.

اما با وجود این، هفته گذشته، دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی، بر خلاف مصوبه کمیته تخصصی پتروشیمی، قیمت بالاتر، یعنی دلار اعلام شده روز شنبه را در محاسبه و اعلام قیمت های پایه محصولات پتروشیمی لحاظ کرد.



سناریو اول: انتخاب دلار ارزان‌تر


سناریو دوم: انتخاب دلار گران‌تر

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟