جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

دومین هفته کاهشی قیمت های پایه
این دومین هفته ای است که میانگین دلار نیمایی اعلام شده برای تعیین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی با کاهش مواجه می شود.

به گزارش ویکی پلاست، بعد از چند هفته متوالی صعود قیمت پایه و رسیدن از پایه 8 هزار و 900 تومان (در 25 فروردین 98) به 11 هزار و 600 تومان (در 30 تیرماه 98) بالاخره، دلار نیمایی، روندی نزولی در پیش گرفت و امروز، با دومین کاهش در قیمت های پایه از ناحیه دلار نیمایی مواجه خواهیم شد.

میانگین هفتگی دلار نیمایی در قیمت های پایه 6 مرداد، 911 ریال و دلار نیمایی امروز (13 مرداد) با 803 ریال کاهش مواجه شده است.

با توجه به ثبات نسبی دلار صرافی ها در محدوده پایانی کانال 11 هزار تومان و محدوده شروع کانال 12 هزار تومان، طی روزهای گذشته، به نظر می رسد دلار نیمایی هم در مسیر ثبات قرار گرفته و کاهش کُند و ملایم این قیمت در دو هفته اخیر (جمعا 1.714 ریال در دو هفته) نشان از آرام گرفتن در محدود 11 هزار و 300 تا 11 هزار و 400 تومان دارد.

روند پیش روی دلار نیمایی در روزهای آینده نشان می دهد تا چه حد این فرضیه درست است و آیا مسیر کاهشی کند دلار نیمایی، ادامه خواهد یافت یا خیر؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مهدی یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
بر اساس تغییرات نرخ دلار، فقط باید یک درصد کاهش را شاهد می بودیم اما تا منفی 8 درصد هم قابل مشاهده است.دلیلش هم کاملا مشخص است.زمانی که پتروشیمی ها باید ارزان می فروختند از انحصارشان سواستفاده کرده و گران فروختند و زمانی که خرید های خارجی فعالین اقتصادی به بنادر ایران رسید، برای ضربه زدن به بازرگانانی که رقیب پتروشیمی ها شده اند، این چنین نرخ شکنی کرده اند.این مصداق دامپینگ است و فروش های قبلیشان مصداق گران فروشی.این کارها و غیرقابل پیش بینی کردن بازار ، به کلیت اقتصاد صدمه جدی می زند. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟