سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب
۱۶ تير ۱۳۹۸ 0 1925

نگاهی به متغیرهای موثر بر قیمت های 16 تیر

آیا معاملات مواد اولیه پتروشیمی رونق می گیرد؟

آیا معاملات مواد اولیه پتروشیمی رونق می گیرد؟
افزایشی شدن قیمت برخی مواد اولیه از روز پنجشنبه 13 تیرماه و تداوم صعود محسوس قیمت برخی گریدها در روز شنبه را می توان متأثر از چند دلیل دانست...

به گزارش ویکی پلاست، روند دلار نیمایی طی دو هفته گذشته، مسیر صعودی خود را ادامه داد و از یکشنبه 2 تیر تا دیروز (شنبه 15 تیر)، میزان افزایش دلار نیمایی به 2.458 ریال رسید. افزایشی بودن دلار نیمایی به عنوان محرک اول در تقویت خرید محصولات پتروشیمی در بازار آزاد، به شمار می رود.

اما قیمت های جهانی هم بر اساس آنچه در مجلات بین المللی نظیر پلتز و آیسیس دیده می شود، روند صعودی به خود گرفته و همان طور که در گزارش دیروز ویکی پلاست، ارائه شد، این قیمت ها، هر چند اندک اما با رشد مواجه شده اند که می توان تأثیر آن را در قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، ملاحظه کرد.

معاملات مچینگ روز شنبه، 15 تیرماه، نشانه هایی از رونق معاملات در این هفته را نشان داد. به طوری که روز گذشته، حدود 3 هزار تن (2.963 تن) انواع محصولات پتروشیمی موجود در سامانه مچینگ، به فروش رسید. هر چند این عدد در مقابل 26.663 تن موجودی مچینگ، رقم چندان قابل توجهی به نظر نمی رسد اما در مقایسه با هفته های قبل و همین میزان موجودی مچینگ، کمی بهبود در خرید را نشان می دهد.

اما در سوی مقابل، قیمت نفت و پس از آن خوراک محصولات پتروشیمی، شرایط با ثباتی نداشته و نفت، هفته گذشته را در کانال 64 دلار به پایان رساند. قیمت خوراک هم در بازارهای آسیا با کاهش نسبی همراه بوده و نمی توان با قاطعیت در مورد تداوم قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، سخن گفت.

آنچه از ظواهر بازار دیده می شود، اگر دو عامل ارز نیمایی و قیمت های جهانی، اثر مثبتی در معاملات هفته سوم تیرماه و بهبود خرید داشته باشند، چندان نمی توان از تداوم این بهبود در هفته های آینده به دلیل قیمت خوراک، نفت و شرایط سیاسی حاکم بر بازار که نشأت گرفته از جنگ اقتصادی آمریکا و چین است، سخن گفت.

نمودار روند دلار نیمایی طی 33 هفته

موجودی پلیمری سامانه مچینگ بورس کالا؛ شتبه 15 تیر 1398

آمار معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا؛ شنبه 15 تیر 1398

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟