چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

راهکارهایی برای بهبود مهارت های مدیریتی
رهبران باید بدانند که بایستی برای بهبود مهارت های رهبری گام بردارند و به موفقیت های گذشته خودشان راضی نباشند.

هر رهبر بلندپروازی می تواند گام هایی برای بهتر شدن بردارد. یکی از بهترین گام ها برای شروع می تواند شناسایی نکات قوتتان و تمرکز بر آن باشد. پیتر دراکر در این رابطه می گوید: «بهبود یعنی تقویت نکات قوتتان است».

به منظور انجام این کار، می توانید کارهایی را که به تازگی با موفقیت انجام داده اید، شناسایی و از آن ها فهرست برداری کنید.

موفقیت های تان را در طی سه سال گذشته به یاد آورید و آن ها را یادداشت کند.

مواردی را که سازمان تان از شما انتظار دارد یادداشت کنید.

درباره ی نکات قدرت و ضعف تان روشن و مشخص باشید.

با یادداشت کردن موفقیت های گذشته درک روشنی از توانایی هایتان برای آینده خواهید داشت.

به دوران دبیرستان و دانشگاه باز گردید. برای مثال اگر در ریاضیات بسیار خوب بودید ولی در زبان های خارجی نمره های خوبی نمی گرفتید، چه راهی را برای پیشرفت انتخاب می کند؟ آیا تلاش می کنید که مهارت آموزش زبان را در خود تقویت کنید؟ یا اینکه به ریاضیات می پردازید و سعی می کند استعدادتان را در ریاضی شکوفا سازید؟

باور ما این است که تمرکز بر حوزه هایی که در آن مهارت دارید، می تواند مناسب باشد. هیچ کسی نیست که در تمامی موضوع ها عالی باشد. با این کار انگیزه ی بیشتری خواهید داشت، بهتر پیشرفت می کنید و موفقیت بیشتری نصیبتان خواهد شد. گاهی اوقات بهترین کار تمرکز بر نقاط قوتتان و بافتن کسانی است که نقاط ضعف تان را پوشش می دهند.

با یافتن این افراد و استفاده از منابع برون سازمانی با سپردن وظایفی که در آن ها قوی نیستید به دیگران، می توانید ضعف های خود را جبران کنید.

راه دیگر مشاهده ی رهبران موفقی است که می شناسید، ببینید که آنان چگونه با مشکلاتی این چنین دست و پنجه نرم می کنند.

بسیاری از سازمان ها این روزها حل این گونه مشکلات را به دست تقدیر نمی سپارند. آنان مشاورانی خبره استخدام می کنند تا به رهبرانشان توصیه های لازم را ارائه دهند. ارزش چنین مشاورانی هنگامی به خوبی مشخص می شود که کارکنان تان به راحتی می توانند مشکلات پیش رو را از میان بردارند.

برخی گام هایی که می‌توانید بردارید تا توانایی های رهبری را در خود پرورش دهید چنین است:


توانایی های خود را به خوبی شناسایی کنید:

سعی نکنید زمان را برای تبدیل کردن خود به کسی که قابلیتش را ندارید، تلف کنید. در حوزه ی تخصصتان پیش روید. زیاد هستند افرادی که به دنبال تلاشی بیهوده برای تقویب یک مهارت در خودشان، که به هیچ وجه در آن استعداد ندارند، زمان و منابع مالی بسیاری را از دست می دهند.

همانطور که گفتیم، برون سپاری و استفاده از دیگران برای انجام کارهایی که ما توانایی آن را نداریم، یک هنر است. به گفته دوستی، کارهای خریدنی (یعنی کارهایی که می توان برون سپاری کرد) را نباید خودت انجام بدهی.


به دنبال افراد با تجربه و موفق باشید:

موفقیت های آنان را به دقت بررسی کنید. در صورت نیاز از آن ها سوال کنید و کاری هاشان را به عنوان الگو برای خودتان در نظر بگیرید. پیگیری داستان موفقیت انسان های بزرگ و همچنین شنیدن تجربه و دانش افراد باتجربه می توان یکی از بهترین درس ها برای مدیران جوان باشد.

خوشبختانه دسترسی به زندگی این افراد بسیار آسان است و علاوه بر همایش ها و سمینارها، کتاب های زندگی این افراد موجود است و حتی در اینترنت هم می توانید اطلاعات فراوانی در خصوص افراد موفق جامعه بیابید.


مهارت های دیگر رهبری را تمرین کنید:

در اجتماعات دیگر برای انجام کارها داوطلب شوید. تمرین مهارت های دیگر رهبری فرصت های دیگری در اختیارتان قرار می دهد، تا مهارت های تان را تقویت کنید و بهبود بخشید.

شما باید مهارت های مختلف مدیریت را بشناسید و آن ها را بیاموزید. تمرکز بر مهارت های مختلف مدیریتی، می تواند شما را در مدیریت سازمان تان یاری کند.

وب سایت ایران آکادمی و مقالات منتشر شده در سایت هم می تواند گزینه مناسبی برای تقویت دانش مدیریتی شما باشد.

نتیجه گیری:

موارد بالا که برداشت شده از کتاب مدیر نوشته دکتر آقایی است، راهنمایی برای تقویت مهارت مدیران است و مدیران محترم سازمان ها برای رشد و پیشرفت و همچنین برای رسیدن به اهداف سازمانی باید برای تقویت مهارت های خودشان برنامه داشته باشند، آموزش ببینند و هزینه کنند.

منبع

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟