جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سیر متفاوت قیمت ها در خاورمیانه و آفریقا/ افزایش قیمت پلی اتیلن
با بالارفتن هزینه انرژی و مواد بالادستی، پیشنهادات ماه مارس پلی‌اتیلن در خاورمیانه از سوی تامین کنندگان خاورمیانه‌ای افزایش یافت. اما افزایش هزینه‌ها روی بازارهای پلی‌اتیلن آفریقا تاثیر نداشت و قیمت این محصول نسبت به ماه فوریه بدون تغییر و یا با اندکی کاهش به بازار آفریقا عرضه شد.

تاثیر محدودیت عرضه بر قیمت‌ها در بازارهای لبنان و اردن

گروه ترجمه ویکی پلاست: یک تولیدکننده خاورمیانه ای اعلام کرد به دلیل کمبود موجودی در این ماه گرید فیلم C4 پلی‌اتیلن سبک خطی را تحویل نخواهد داد و پیشنهادات قیمت برای گرید فیلم پلی‌اتیلن سبک و سنگین را با افزایش 20 تا 35 دلاری نسبت به ماه فوریه ارائه کرد.

افزایش قیمت ها در خاورمیانه

در همین حین تولیدکننده اصلی عربستان سعودی برخی گریدهای پلی‌اتیلن خود را با افزایش 60 دلاری در هر تن نسبت به ماه فوریه عرضه کرد.

همین رویه در کشور اردن نیز صادق بود و تولید کننده اصلی عربستان سعودی پیشنهادات جدید پلی‌اتیلن را با افزایش 20 دلار در هر تن نسبت به ماه قبل عرضه کرد. یک تولید کننده اظهار داشت که با وجود بهبود فعالیت بازرگانی اما خریدها به نیازهای اساسی محدود شده است.

افزایش قیمت پیشنهادات محلی در عربستان سعودی و امارات متحده

به رغم پیش‌بینی‌های قبلی که حاکی از افزایش قیمت‌ها بود، تولیدکننده اصلی عربستان سعودی قیمت‌های خود را برای ماه مارس بدون تغییر به بازار محلی ارائه کرد. فعالان بازار اعلام کردند که هیچ تغییر عمده ای در بازار عرضه و تقاضا در کوتاه مدت رخ نخواهد داد.

پیشنهادات اراده شده یک تولید کننده داخلی به بازار امارات متحده برای سومین ماه متوالی بدون تغییر باقی ماند.

یک معامله گر اماراتی اظهار داشت: "اگر چه در مقایسه با ماه گذشته فعالیت ها در بازار بهبود یافته اما هنوز هم انتظارات ما برآورده نمی شود. انتظار می رود از ماه آوریل به بعد شرایط بهتری بر بازار حاکم شود."

کاهش چشمگیر پیشنهادات خاورمیانه به شمال آفریقا

قیمت ماه مارس در الجزایر به میزان 60 دلار در هر تن نسبت به معاملات قبلی کاهش یافته است. در حالیکه با توجه به ناآرامی های سیاسی شدید در این کشور فعالان بازار رویه محتاطانه در پیش گرفته اند.

یک معامله گر فروش محصولات پلاستیکی در تونس می گوید پیشنهادات ارائه شده از طرف عربستان سعودی مانند ماه قبل تکرار شده اند و انتظار می رود معاملات در سطوح پایین تری انجام شوند زیرا قابلیت چانه زنی با معامله گران  عربستانی بالا رفته است و معامله‌گران توانسته اند تا 70 یورو تخفیف دریافت کنند.

همزمان یک توزیع کننده مراکشی که نمایندگی تولیدکننده عربستانی را به عهده دارد می گوید رکود بازار باعث شده فعالان تمایلی به خریدهای جدید نداشته باشند. این توزیع کننده همچنین اشاره کرد که فعالان بازار انتظار دارند قیمت ها در ماه آوریل افزایش یابد.  

روند رو به رشد بازار واردات پلی‌اتیلن در مصر

برخلاف سایر کشورهای شمال آفریقا تامین کنندگان خاورمیانه با افزایش 60 دلاری به بازار مصر نزدیک شدند. با اینکه به دلیل تقاضای کم و عرضه فراوان پیش بینی میشد قیمت های ماه مارس در بازار مصر کاهش بیابند.

حضور رقابتی پلی‌اتیلن آمریکا در کنیا

یک تولید کننده کنیایی گزارش داد که پیشنهاداتی که از تامین کننده عربستان سعودی برای ماه مارس دریافت کرده با کاهش 20 دلاری در هر تن همراه بوده است. قدرت چانه زنی  فعالان بازار با تامین کننده عربستانی به دلیل حضور پیشنهادهای رقابتی ایالات متحده در بازار افزایش یافته است.

عدم تغییر قیمت های کمپانی ELEME در ماه فوریه

این تولیدکننده کشور نیجریه با توجه به سطح بالای موجودی در بازار و همچنین رکود فعالیت های بازرگانی قیمت های پلی‌اتیلن خود را بدون تغییر ارائه کرد. فعالان بازار به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری را دلیل اصلی رکود بازار می دانند.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟