یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مروری بر بازار PVC آسیا در سال 2018: کمپانی­های تایوانی در راس بازار
در حالی که مسائل مربوط به همبستگی تجاری چین و تایوان تحت تاثیر جنگ چین و ایالات متحده قرار گرفته اما همچنان قیمت­گذاری ماهانه تولید کننده اصلی تایوان در سال 2018 در تعیین روند بازار PVC آسیا حرف اول را می‌زند.

رهبری تولید کننده اصلی تایلند در دو سوم از سال 2018

 تولید کننده عمده PVC تایوان بیشتر سال 2018 را در راس بازار PVC منطقه قرار داشت، که از دلایل عمده آن می توان به محدودیت عرضه این تولید کننده اشاره کرد.

اولین بار در ماه­های مه و ژوئن و در پی مواجه با کاهش تقاضا پیش از رسیدن فصل باران­های موسمی در هند،  و بار دوم در ماه­های اکتبر و نوامبر و به علت کاهش تقاضا شدید بعد از این فصل و همچنین کاهش ارزش ارزهای منطقه، این تولیدکننده سیاست ملایم­تری را در قیمت­گذاری در پیش گرفت.

ظهور پیشنهادات رقابتی ایالات متحده در چین و جنوب شرقی آسیا نیز عامل دیگری بود که به کاهش قیمت­ها از سوی این تولید کننده منجر شد.

 چین و هند در آستانه قیمت 900 دلاری

با توجه به میانگین هفتگی شاخص قیمتChemOrbis ، در سال 2018 قیمت­های وارداتی PVC در هند و چین، دو کشور بزرگ وارد کننده  PVC، بالاتر از 900 دلار به ازای هر تن بوده است. در هند، میانگین هفتگی قیمت این محصول در دوره­های کوتاه مدتی در ماه­های اولیه سال حتی به بالای 1000 دلار رسید اما در سه ماه آخر سال میانگین قیمت­ در هر دو کشور به زیر 900 دلار در هر تن کاهش یافت.

 برآورده نشدن انتظارات در بازار تقاضا پس از فصل باران­های موسمی در هند

در هند، از آنجا که برای واردات محموله­ها تا اواخر ماه اکتبر اغلب تقاضایی وجود نداشت، در پایان فصل باران­های موسمی امسال روند بازار پی وی سی برخلاف سال­های گذشته طی شد. دلیل اصلی این اتفاق نوسانات ارزی بود که خریداران را مجبور می­کرد برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر از خرید واردات خودداری کنند.

تضعیف بازارهای منطقه در پی کاهش ارزش ارز

جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده دلیل اصلی ضعیف شدن ارز در آسیای جنوب شرقی محسوب می شود و فشار مضاعفی بر بازارهای این منطقه به ویژه در فصول بارانی وارد می­کند. در اوایل ماه سپتامبر، رینگیت مالزی به پایین­ترین ارزش خود در 9 ما گذشته در برابر دلار آمریکا رسید و روپیه اندونزی هم به پایین­ترین سطح خود در بیست سال اخیر سقوط کرد.

در هندوستان هم روند مشابهی وجود دارد، با کاهش ارزش روپیه هند در برابر دلار آمریکا، با وجود پایان یافتن فصل کمبود تقاضا، تمایل به واردات کالا به شدت کاهش یافت.

پیشنهادات رقابتی PVC  ایالات متحده در چين و آسیای جنوب شرقی

 PVC ایالات متحده در ماه سپتامبر با قیمت­های رقابتی در سراسر آسیای جنوب شرقی و چین عرضه شد. هجوم محموله­های ایالات متحده، بازار آسیا  را به ویژه در چین تضعیف کرد زیرا قیمت­ آمریکایی­ها حدود 100 دلار در هر تن کمتر از پیشنهادات آسیایی بود.

تصمیم چین برای حذف پی وی سی ایالات متحده از فهرست نیز دلیل دیگر افزایش توجه به محصول آمریکایی در منطقه به شمار می رود.

در مراحل ابتدایی جنگ تجاری چین و آمریکا، وزارت بازرگانی چین لیستی از 333 محصول ایالات متحده از جمله PVC تهیه کرد که به موجب آن 25 درصد تعرفه گمرگی اضافه به آنها تعلق می­گیرد. اما خیلی زود پس از انتشار لیست دولت چین، پی وی سی را از این لیست حذف کرد.

افزایش بازرسی­های امنیتی پس از وقوع انفجار در چین و تقویت بازارهای منطقه­ای در پی اعمال محدودیت­های بیشتر

پس از انفجار گسترده­ای که اواخر ماه نوامبر خارج از تاسیسات پی وی سی کمپانی Hebei Shenghua’s رخ داد، کنترل­های ایمنی برای تولید کنندگان مونومر وینیل کراید VCM در سراسر چین آغاز شد.

این حرکت منجر به محدودیت عرضه، به ویژه برای پی وی سی بر پایه اتیلن در بازار شد و در اثر آن بازارهای محلی و همچنیم معاملات آتی دالیان تقویت شد. آتش بس موقت بین چین و ایالات متحده نیز از این روند پشتیبانی کرد.

 

 افزایش ظرفیت بازار PVC چین در سال های 2018-2020

چین قصد دارد از دسامبر 2018 تا 2020 ظرفیت داخلیPVC خود را تا 75/4 میلیون تن افزایش دهد. انتظار می رود که این ظرفیت­ها چین را در موقعیت صادراتی خالص قرار دهد.

گروه ترجمه ویکی پلاست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟