پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

گمانه زنی فعالان بازار PVC آسيا درمورد آينده قيمت‌ها
بازار PVC در آسيا كه در ماه نوامبر به كمترين ميزان خود در يك سال اخير رسيده بود روندی محکم و پایدار در پیش گرفته است. بازار مناسب تقاضا در هند...

به گزارش گروه ترجمه ویکی پلاست به نقل از Chemorbi بازار PVC در آسيا كه در ماه نوامبر به كمترين ميزان خود در يك سال اخير رسيده بود روندی محکم و پایدار در پیش گرفته است. بازار مناسب تقاضا در هند و همچنین محدودیت عرضه در سرتاسر منطقه از عوامل موثر بر روند رو به رشد اين بازار در طول سه ماه گذشته به شمار می‌روند. مسئله‌ای که  در حال حاضر ذهن فعالان بازار را به خود مشغول کرده این است که آیا بازار پی وی سی می‌تواند روند صعودی خود را در ماه مارس در میان تعطیلات یک هفته‌ای در چین و انتخابات آینده هند حفظ کند يا خير.

 
* سیر افزایشی قیمت PVC طی سه ما گذشته  
داده‌های شاخص قیمت Chemorbis  نشان می‌دهند بازار PVC  وارداتی آسیا از سه ماه پیش تا کنون روندی صعودی در پیش گرفته است و در حدود 55 تا 75 دلار به ازای هر تن افزایش قیمت داشته است.

افزايش قيمت تولید کننده اصلی کشور تایوان در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه به ميزان ماهانه 20 دلار، دليل اصلی روند روبه رشد بازار PVC است.  

 
* کاهش تقاضا در چین و جنوب شرق آسیا پیش از فصل تعطیلات

روند رو به رشد پی وی سی اخیرا در چین و آسیای جنوب شرقی با توجه به نزدیک شدن تعطیلات سال نو قمری در چين و آسياي جنوب شرقي سرعت سير صعودي بازار پي وي سي دچار افول شده است. و از آنجايي كه بيشتر واحدهاي صنعتي در تعطيلات به سر مي برند قيمت پي وي سي واردتي اغلب پايدار بوده است.

یک معامله گر چیني مي گويد:

"به دلیل فرا رسيدن تعطیلات، ماه فوریه ماه کوتاهی برای انجام معاملات است و ما انتظار نداریم که خریداران قبل از اواسط ماه فوریه کار خود را آغاز کنند. محدودیت تقاضا روی میزان عرضه تاثیر می گذارد و قیمت PVC ممکن است سیر صعودی سه ماهه خود را در ماه مارس از دست بدهد. "

 

* تردید در آینده بازار تقاضا در هند با نزدیک شدن انتخابات
بازار تقاضای پی وی سی هند در هفته جاری همچنان پر قدرت پيش می‌رود و خریداران قیمت های فعلی را برای انجام معاملات می پذیرند. با این حال، چند نفر از  معامله گران  این بازار اعتقاد دارند، ممکن است بازار در ماه مارس، پیش از فرا رسيدن  انتخابات عمومی که در ماه های آوریل تا ماه مه در هند برگزار می شود، متزلزل باشد.  

یکی از معامله گران می گوید: "قبل از انتخابات عمومی ممکن است خریداران با احتیاط بیشتری عمل کنند و اين احتمال وجود دارد که بازار در آینده نزدیک افزايش قيمت نداشته باشد."

 

* احتمال محدودیت عرضه پی وی سی در سه ماهه اول سال  

 
با توقف تولید چند واحد صنعتی در ایالات متحده و ژاپن احتمال دارد در سه ماهه اول سال جاری بازار پی وی سی تقویت شود .

به گزارش منابع آگاه شرکت Taiyo Vinyl Corporation در حال برنامه ریزی برای توقف تولید واحد سیصدهزارتنی خود در ماه مارس است.  

 

در ایالات متحده هم کمپانی Westlake قصد دارد تولید خود را به منظور تعمیر و نگهداری در ماه فوریه متوقف کند. همچنین تولید کمپانی Shintech’s  كه یکی از بزرگترین ظرفیت های تولید PVC  را دارد در ماه مارس متوقف می شود.

 

بالاترین بهای آنی اتیلن در چهار ماه اخیر

افزایش قیمت اتیلن در آسیا عامل دیگریست که منجر به بالا رفتن قیمت PVC در کوتاه مدت شده است.  براساس داده های شاخص قیمت  ChemOrbis Price Wizard، میانگین قیمت هفتگی به صورت CFR برای شرق دور آسيا با توجه به تقاضای بالا و محدودیت عرضه اخيرا به بالاترین سطح خود از ماه اکتبر به بعد رسیده است.  

یک معامله گر پی وی سی در چین می گوید : "ما انتظار داریم که پس از تعطیلات، شاهد روندی پایدار در بازار PVC باشیم زیرا كاهش تقاضا اثر محدودیت عرضه و بالا رفتن قیمت مواد اولیه را خنثی می سازد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟