دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مروري بر بازار پلي‌پروپيلن آسیا در سال 2018: هزینه انرژی عامل اصلی قیمت گذاری
با نگاهی به روند قیمت‌ها در یک سال گذشته، به نظر می‌رسد که بازار پلي‌پروپيلن آسیا به مراتب قوي‌تر از پلي‌اتيلن بوده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ChemOrbis، با نگاهی به روند قیمت‌ها در یک سال گذشته، به نظر می‌رسد که بازار پلي‌پروپيلن آسیا به مراتب قوي‌تر از پلي‌اتيلن بوده و در مقابله با برخی از پيشامدهاي  نامطلوب 2018، از جمله جنگ‌های تجاری جهانی و بحران ارز، عملكرد بهتري داشته است.

عملكرد مناسب‌تر پلي پروپيلن نسبت به پلي اتيلن در سال 2018

داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد که بازار هموپليمرهاي وارداتی در چین و آسیای جنوب شرقی سال 2018 را با ثبات شروع كرده و اغلب اوقات سال را حول قيمت اواخر فوريه نوسان داشته‌اند اما از اواسط ماه اكتبر تسليم قیمت نفت خام و نفتا شدند.

عدم تغيير قيمت پلي پروپيلن وارداتي تا ماه اكتبر بعد از رسيدن به بالاترين قيمت در سه سال گذشته

در حالی که بازار پلي‌اتيلن آسیا با تأثیرات منفی جنگ تجاری ایالات متحده و چین مبارزه می‌كرد و به پايين‌ترين قيمت در ده سال گذشته رسيد، قیمت‌گذاری پلي‌پروپيلن بدون اينكه در طول سال تغيير چشمگيري داشته باشد به شدت تحت تأثیر هزینه‌های بالادستی و پویایی عرضه و تقاضا قرار گرفت.

داده‌ها نشان می‌دهند كه قیمت هموپليمرهاي وارداتی به صورت CFR براي چين و جنوب شرق آسیا در سال 2018 پايدار بود و در دو ماه اول سال با وجود افزايش هزينه هاي بالادستي روندي صعودي را طي كرده است. علاوه بر اين افزايش تقاضا براي گريدهاي پايه به دلیل ممنوعیت واردات ضايعات پلاستیکي در چین منجر به تقویت این  روند شد.

نواسان قيمت واردات در هر دو بازار چين و جنوب شرق آسیا بعد از رسيدن به بالاترين قيمت سه سال اخير در ماه مارس، بسیار محدود بود اما در نيمه دوم ماه اكتبر با كاهشي شديد مواجه شد.

•  تغيير معادلات پلي پروپيلن در اثر افت بهاي نفت در ماه اکتبر

معادلات آتي نفت خام بيشتر سال 2018 را با قدرت طي كرد و در اوايل اكتبر به بالاترين قيمت در چهار سال اخير رسيد، با این حال، از آن زمان به بعد معادلات آتي با توجه به نگراني‌هاي  ناشي از عرضه كاهش تجمعي 37 درصدي را از سر گذراند.

بهاي آني نفتا و پروپيلن در آسيا با پيروي از بهاي آتي نفت ، كاهش پيدا كرد و به پايين‌ترين سطح يك سال اخير رسيد.

بازار پروپيلن نتوانست نسبت به تغييرات بالا دستي بي‌تفاوت باقي بماند و از اواسط اكتبر روندي نزولي در پيش گرفت.

پایین‌ترین سطح قيمت هموپليمرها از آگوست 2017 به دلیل کاهش ارزش مواد بالادستی

پس از افت ارزش مواد بالادستی، قیمت پلي‌پروپيلن وارداتی به طور قابل توجهي براي شش هفته متوالي  در چین و جنوب شرق آسيا کاهش یافت تا حدود سه هفته پيش که اندكي ثبات پيدا كرد.

براساس داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis ، میانگین هفتگی قیمت هموپليمرها  به صورت CFR براي چين و جنوب شرقي آسيا در اواخر نوامبر به كمترين ميزان در 15 ماه اخير رسيده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟