یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 20 آذر 1402/ شماره 893
عناوین خبری مهم امروز: صعود رقابت پ پ ها ادامه‌دار شد، قیمت های پایه در هفته آینده اعلام نمی شود، پلی‌اتیلن‌ها افزایشی، پ‌پ‌ها بدون تغییر

صعود رقابت پ پ ها ادامه‌دار شد
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. با اینکه قیمت های پایه پ پ های نساجی و شیمیایی 50 تا 200 تومان افزایش داشت و عرضه های پ پ نساجی، هزار و 400 تن رشد کرد اما باز هم مانند هفته گذشته، رقابت ها صعودی شد. رشد عرضه های گروه پ پ نساجی، به دنبال پایان اورهال و ازسرگیری تولید در واحد پ پ جم است.

رقابت پ پ های نساجی که هفته قبل بین 31 تا 68 درصد بود، این هفته به 39 تا 71 درصد رسید. گروه پ پ شیمیایی هم بین 31 تا 89 درصد رقابت شد در حالی‌که هفته گذشته، کالاهای این گروه بین 28 تا 121 درصد رقابت شده بود. گرید 548T جم با 89 درصد، رکورددار رقابت های امروز بود.

در سوی دیگر بازار، PVCها که هفته قبل با 4 تا 10 درصد رقابت، معامله شده بودند، این هفته به 6 تا 9 درصد رقابت، رسیدند. در بورس کالای امروز، با پیگیری انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC، پتروشیمی بندرامام به جای گرید همیشگی S65، گرید S60 را عرضه کرد.

قیمت های پایه در هفته آینده اعلام نمی شود
همان طور که در اعلام قیمت های پایه روز گذشته در ویکی پلاست اعلام شد، به علت تعطیلی (یکشنبه 26 آذر، شهادت حضرت زهرا)، قیمت های پایه اعلام نمی شود و قیمت های این هفته، هفته بعد نیز معتبر و مبنای معاملات هستند.

پلی‌اتیلن‌ها افزایشی، پ‌پ‌ها بدون تغییر
قیمت‌های بازار امروز ترکیبی از افزایش، کاهش و بدون تغییر بود. پلی‌اتیلن ها همچنان به رشد خود ادامه دادند ولی پ پ ها عمدتا بدون تغییر یا کاهشی شدند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه ها بین 200 تا 2,500 تومان رشد داشتند. براساس شنیده ها سبکِ خطیِ 209 امیرکبیر، فردا، برای دومین هفته متوالی عرضه نمی‌شود و امروز کالاهای سبک خطی بین 2000 تا 3,500 تومان افزایش قیمت داشتند.

در گروه پ پ نساجی، برخی MFI بالاها 500 تومان افت داشتند و MFI پایین ها بدون تغییر باقی ماندند. کالاهای گروه پ پ شمیایی هم بدون تغییر باقی ماندند. در گروه پی‌وی‌سی، فقط S65 اروند 200 تومان رشد داشت و پت‌های بطری، همچنان بدون تغییر ماندند.

افزایش اندک دلار آزاد
دلار آزاد که روز گذشته، جمعا 80 تومان کاهش داشت و بازار را با 50 هزار 340 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را با 50 هزار و 400 تومان آغاز کرد و در ادامه مانند روز گذشته نوسان خاصی نداشت. در نهایت تا ساعت 16، هر دلار، با 80 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 50 هزار و 420 تومان پیشنهاد می‌شد.

هر چه نرخ دلار در بازار آزاد بدون تغییر مانده، حواله دلار مبادله ای و نرخ دلار صرافی، هر روز با سرعت ملایمی در حال افزایش هستند. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 38 هزار و 741 تومان قیمت گذاری شد که نسبت به قیمت پایه های روز گذشته 262 تومان افزایش داشت. دلار صرافی ملی هم با 102 تومان رشد، به 42 هزار و 615 تومان رسید.

عقب نشینی به 75 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 75 دلار و 65 سنت به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را با 76 دلار و 32 سنت آغاز کرد، اما در ادامه کاهشی شد و به 75 دلار عقب نشینی کرد. آخرین نرخ برنت تا ساعت 17، 75 دلار و 84 سنت است.

افزایش یک هزار واحدی بورس تهران
بعد از افزایش 112 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز هم صعودی پایان یافت و شاخص کل در پایان معاملات، با رشد یک هزار و 487 واحدی، به 2 میلیون و 162 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟