یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 25 آذر 1402/ شماره 896
عناوین خبری مهم امروز: افزایش محدود عمده قیمت‌های جهانی، افزایش 352 تومانی دلار حواله، کاهش اندک دلار آزاد در شروع هفته

 

افزایش محدود عمده قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 15 سپتامبر 2023، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه گروه ها به جز سنگین فیلم و پ پ نساجی نزولی بودند. پلی‌استایرن‌ها و سنگین بادی بیشترین کاهش را داشتند. در نشریه‌ی آیسیس هم، بیشتر گروه های پلیمری در بازارهای مختلف، یا بدون تغییر هستند و یا کاهشی. پلی‌استایرن‌ها، گروه پِت بطری و PVCها، بیشترین کاهش را در بین سایر گروه ها، تجربه کردند.

افزایش 352 تومانی دلار حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز به 38 هزار و 900 تومان صعود کرد و میانگین هفتگی تا امروز نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 12 آذر، 352 تومان افزایش دارد. البته فردا، قیمت های پایه اعلام نمی شود و مدیریت توسعه صنایع پایین دستی، هفته قبل اعلام کرد، به علت تعطیلی یکشنبه 26 آذر، قیمت های پایه در هفته جاری اعلام نمی شود. از همین رو، قیمت های یکشنبه 19 آذر، تا یکشنبه‌ی هفته بعد، کماکان معتبر هستند.

کاهش اندک دلار آزاد در شروع هفته
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 100 تومان افزایش داشت و بازار را با 50 هزار و 400 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را با 50 هزار و 430 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه نوسان خاصی نداشت و در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 60 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 50 هزار و 340 تومان پیشنهاد می‌شد. میانگین نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز به 38 هزار و 831 تومان رسید که در مقایسه با قیمت پایه های یکشنبه 19 آذر، 352 تومان افزایش داشت.

پلی‌اتیلن‌ها نزولی، پ پ ها بدون تغییر
قیمت‌های بازار در اولین روز هفته، عمدتا کاهشی یا بدون تغییر بودند. پلی‌اتیلن‌ها نزولی شدند و پ پ ها بدون تغییر باقی ماندند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه ها بین 200 تا 3,500 تومان ریزش داشتند. کالاهای گروه سبک خطی همچنان با ریزشی سنگین مواجه هستند و امروز بین 1000 تا 3,500 تومان افت داشتند. 209 اراک امروز 3,500 تومان نسبت به پنجشنبه افت داشت.

در گروه پ پ نساجی و شمیایی همه کالاها بدون تغییر باقی ماندند. در پی‌وی‌سی‌ها، S65 اروند تغییری نداشت، S65بندر 200 تومان کاهش یافت و غدیر با 500 تومان افزایشT پیشنهاد می‌شد. پت‌های بطری نیز، کماکان بدون تغییرند.

افزایش یک دلاری برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 75 دلار به پایان برده بود در طی هفته بین 72 تا 76 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 76 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 76 دلار و 95 سنت بود.

افزایش 13 هزار واحدی بورس تهران
بعد از کاهش 12 هزار و 959 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را صعودی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 13 هزار و 720 واحدی به 2 میلیون و 171 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟