یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 18 آذر 1402/ شماره 891
عناوین خبری مهم امروز: کاهش محدود عمده قیمت‌های جهانی، افزایش 309 تومانی دلار حواله، پتروشیمی نوری به تولید بازگشت؛ شروع تولید پارس از هفته جاری

کاهش محدود عمده قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 8 سپتامبر 2023، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، همه گروه ها به جز پ‌پ‌ها نزولی بودند. پلی‌استایرن‌ها و پلی‌اتیلن‌ها بیشترین کاهش را داشتند و در مقابل پ پ ها افزایشی بودند. در نشریه‌ی آیسیس اما، همه گروه ها کاهشی بودند. بیشترین کاهش را پی‌وی‌سی، پ پ شمیایی و سنگین فیلم داشتند و سایر گروه‌ها نیز، افت کمتری را تجربه کردند.

افزایش 309 تومانی دلار حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز به 38 هزار و 570 تومان رسید و میانگین هفتگی تا امروز نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 12 آذر، 309 تومان افزایش دارد. قیمت های پایه فردا در حالی اعلام خواهد شد که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و عمده قیمت های گروه های پلیمری در نشریه آیسیس، نزولی هستند.

پتروشیمی نوری به تولید بازگشت؛ شروع تولید پارس از هفته جاری
مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: پتروشیمی نوری از امروز، یعنی 18 آذر ماه 1402 در فرآیند راه اندازی و تا اواخر هفته جاری به طور کامل در سرویس قرار خواهد گرفت و بدیهی است پس از راه اندازی کامل شرکت پتروشیمی نوری، شرکت پتروشیمی پارس نیز در فرآیند تولید قرار خواهد گرفت که این امر در هفته جاری محقق خواهد شد.

ثبات نسبی دلار آزاد در شروع هفته
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 150 تومان کاهش داشت و بازار را با 50 هزار و 300 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را با 50 هزار و 350 تومان آغاز کرد. دلار در ادامه نوسان خاصی نداشت و در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، با 100 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 50 هزار و 450 تومان پیشنهاد می‌شد. میانگین نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز به 38 هزار و 445 تومان رسید که در مقایسه با قیمت پایه های یکشنبه 12 آذر، 309 تومان افزایش داشت.

قیمت‌های بازار عمدتا افزایشی
امروز در آغاز هفته قیمت‌های بازار عمدتا افزایشی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه‌ها به جز سبک خطی افزایشی بودند و بین 200 تا 1,300 تومان رشد داشتند. F7000 مهر و ایلام و 62N07 مهاباد و میاندوآب از هزار و صد تا هزار و 300 تومان رشد قیمت داشتند. در مقابل سبک خطی بر خلاف روند هفته گذشته پیش رفتند و بین 400 تا 500 تومان افت قیمت را ثبت کردند.

در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها بین 300 تا 1000 تومان افزایش قیمت داشتند و MFI پایین ها بدون تغییر باقی ماندند. در شیمیایی ها هم قیمت‌ها عمدتا بدون تغییر باقی ماندند. پی‌وی‌سی‌ها بدون تغییر نسبت به پنجشنبه باقی ماندند و پت‌های بطری، 500 تومان افزایش قیمت داشتند.

پایان هفته برنت با 75 دلار
برنت هفته گذشته را با 79 دلار به پایان برده بود در طی هفته بین 73 تا 78 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی جمعا با 4 دلار کاهش، روز جمعه با 75 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 75 دلار و 65 سنت بود.

کاهش 10 هزار واحدی بورس تهران
بعد از رشد بی سابقه 110 هزار و 674 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را نزولی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 10 هزار واحدی به 2 میلیون و 171 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟