شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 21 خرداد 1402/ شماره 768
عناوین خبری امروز: ریزش پایه‌ی همه قیمت ها به جز PVC , سقوط دلار به کانال 47 هزار, ریزش قیمت ها در بازار مواد اولیه

ریزش پایه‌ی همه قیمت ها به جز PVC
دهمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در سال 1402، بعد از یک هفته وقفه، امروز در حالی اعلام شد که به جز PVC ها، همه گروه های پلیمری، کاهشی شدند. پ پ شیمیایی 440L و 548R با 6.2 درصد، 1.798 تومان کمتر از دو هفته قبل قیمت گذاری شد و در صدر کاهشی ها ایستاد.
تنها گروه افزایشی امروز PVC ها بودند. S65 با 1.5 درصد رشد، 357 تومان نسبت به هفته قبل افزایش قیمت داشت و S60 با یک درصد و E6834 با 23 صدم درصد، به ترتیب بعد از S65 در رتبه های بعدی افزایش قیمت، ایستادند.

سقوط دلار به کانال 47 هزار
دلار که روز گذشته در مجموع 230 تومان کاهش داشت و بازار را با 49 هزار و 350 تومان به پایان رسانده بود، امروز را نزولی و با 49 هزار و 150 تومان آغاز کرد و در ادامه، با روند نزولی شدید، کانال‌های 49 و 48 هزار تومان را از دست داد و تا کانال 47 هزار تومان عقب‌نشینی کرد. در نهایت تا ساعت 16 هر دلار با با 1,400 تومان افت نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 47 هزار و 950 تومان پیشنهاد می‌شد.

در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به شنبه، 93 تومان کاهش یافت و 41 هزار و 989 تومان قیمت خورد. در صرافی‌ها هم، تا لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار در محدوده‌ی 41 هزار و 997 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به شنبه، 80 تومان کاهش داشت.

ریزش قیمت ها در بازار مواد اولیه
با توجه به کاهش یکپارچه قیمت های پایه و همچنین کاهش دلار، قیمت های بازار، امروز یکپارچه کاهشی بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، قیمت ها همگی کاهشی بودند. سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک فیلم بیشترین کاهش را داشتند و بین 200 تا 1700 تومان اُفت را ثبت کردند. پ پ های نساجی و شیمیایی همگی تا هزار تومان افت قیمت پیدا کردند که احتمال می رود این روند فردا هم ادامه داشته باشد. کالاهای گروه پی وی سی نیز امروز با 400 تا 500 تومان کاهش، پیشنهاد شدند. گروه پت بطری هم با 4000 تومان ریزش در صدر کاهش قیمت های امروز ایستاد.

واردات BOPP منتفی شد
کمیته تخصصی پتروشیمی در یکصد و ششمین جلسه خود واردات BOPP که قرار بود از ابتدای تیرماه امسال انجام شود را لغو و عرضه هفتگی تولید داخلی را 1500 تن تعیین کرد. بر اساس مصوبات جلسه کمیته تخصصی، مقرر شد فروش مستقیم پلی پروپیلن شرکت دی آریا پلیمر خمین، با توجه به تأثیر این عرضه بر بازار، توسط دفتر منسوجات و پوشاک وزارت صمت بررسی و نتیجه به کمیته تخصصی، منعکس شود.

کاهش 6 هزار واحدی بورس تهران
بعد از ریزش 73 هزار و 373 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را هم نزولی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 6 هزار و 849 واحدی، به 2 میلیون و 208 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟