یکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 23 خرداد 1402/ شماره 770
عناوین خبری امروز: دومین هفته‌ی کاهش رقابت پلی اتیلن ها, صعود پرقدرت دلار به 49 هزار تومان, نوسان قیمت ها در بازار

دومین هفته‌ی کاهش رقابت پلی اتیلن ها
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد. به دنبال کاهش قیمت های پایه و نوسان دلار، رقابت های امروز نسبت به هفته گذشته روندی کاهشی داشتند. گروه سبک خطی، سنگین تزریقی و سبک فیلم بیشترین کاهش رقابت را تجربه کردند. گروه سبک خطی که هفته قبل بین 6 تا 35 درصد رقابت شده بودند امروز با 2 تا 15 درصد، رقابت معامله شدند. سنگین تزریقی نیز از 5 تا 59 درصد به قیمت پایه تا 46 درصد رقابت، رسید. سبک فیلم هم امروز، بین قیمت پایه تا 9 درصد رقابت معامله شد در حالی‌که هفته قبل کالاهای این گروه، بین 2 تا 16 درصد رقابت شده بودند. رقابت گروه پت بطری هم امروز روندی کاهشی داشت و از 4 تا 110 درصد هفته گذشته به 3 تا 91 درصد رقابت رسید.

صعود پرقدرت دلار به 49 هزار تومان
دلار که روز گذشته در مجموع 1,060 تومان افزایش داشت و بازار را با 48 هزار و 180 تومان به پایان رسانده بود، امروز را نیز افزایشی و با 48 هزار و 350 تومان آغاز کرد. در ادامه، روند افزایشی بازار مانند رو گذشته، شدت گرفت و به کانال 49 هزار تومان صعود کرد. در نهایت تا ساعت 16 هر دلار با با 1,020 تومان رشد نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 49 هزار و 200 تومان پیشنهاد می‌شد.

در مرکز مبادله ارز و طلای کشور، دلار نسبت به دوشنبه، 92 تومان کاهش یافت و 41 هزار و 422 تومان قیمت خورد. در صرافی‌ها هم، تا لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار در محدوده‌ی 41 هزار و 501 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به دوشنبه، 55 تومان کاهش داشت.

نوسان قیمت ها در بازار
قیمت های بازار امروز ترکیبی از افزایش و کاهش و بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، گروه سنگین فیلم کاهشی و بین 100 تا 1300 تومان اُفت را رقم زد و در مقابل سبک فیلم افزایشی شد و بین 200 تا 1500 تومان رشد داشت. گروه پ پ نساجی در کالاهای mfi بالا بین 500 تا 700 افزایش داشت و کالاهای mfi پایین، بدون تغییر ماند. کالاهای مهم گروه پ پ شیمیایی هم امروز تا 1500 تومان کاهش داشتند. پی وی سی ها هم امروز بین 200 تا 300 تومان کمتر از روز گذشته پیشنهاد شدند. هر چند گروه پت بطری امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته پیشنهاد شد اما با توجه به افت رقابت ها، امکان دارد فردا پت های بطری شاهد کاهش قیمت باشند.

بخشنامه جدید بانک مرکزی برای رفع سوءاثر چک
در صورت مسدودسازی بخشی از مبلغ چک در حساب جاری صادرکننده آن توسط سامانه محچک، این شخص می‌تواند با واریز مبلغ کسری چک نسبت به رفع سوءاثر چک اقدام کند.

نفت برنت در 72 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 73 دلار آغاز کرده بود در ادامه کاهشی شد و به کانال 71 دلار عقب نشینی کرد اما بازار امروز را با 1 دلار افزایش و 72 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 72 دلار و 93 سنت رسید.

افزایش 9 هزار واحدی بورس تهران
بعد از ریزش 62 هزار و 806 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز صعودی شد و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 9 هزار و 754 واحدی، به 2 میلیون و 155 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟