پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهار‌شنبه 17 خرداد 1402/ شماره 766
عناوین خبری امروز: کاهش رقابت پلی اتیلن ها, عقب نشینی دلار به مرز کانال 50 هزار, قیمت های بازار کاهشی و بدون تغییر

کاهش رقابت پلی اتیلن ها
به دلیل تعطیلی روز یکشنبه و دوشنبه، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد. به دنبال کاهش نرخ دلار و قیمت های جهانی، معاملات پلی اتیلن ها امروز با رقابتی کمتر از هفته قبل انجام گرفت. گروه سبک خطی، سنگین تزریقی و سنگین فیلم بیشترین کاهش را داشتند. گروه سبک خطی که هفته قبل با رقابتی بین 8 تا 46 درصد معامله شده بود امروز بین 6 تا 35 درصد رقابت شد. گروه سنگین تزریقی هم از 7 تا 68 درصد رقابتِ هفته گذشته به 5 تا 59 درصد رقابت رسید و کالاهای گروه سنگین فیلم، در حالی‌که هفته پیش بین 25 تا 49 درصد رقابت شده بودند امروز با رقابتی بین 1 تا 23 درصد معامله شدند. رقابت های گروه پت بطری نیز امروز کاهش چشمگیری داشت و کالاهای این گروه جز گرید BG821 که 79 درصد رقابت شد همگی با کمتر از 4 درصد رقابت، معامله شدند در حالی‌که هفته قبل این کالاها بین 63 تا 92 درصد رقابت شده بودند.

عقب نشینی دلار به مرز کانال 50 هزار
دلار که روز گذشته در مجموع 220 تومان کاهش داشت و بازار را با 50 هزار و 880 تومان به پایان رسانده بود، امروز را نیز با همان قیمت آغاز کرد اما در ادامه، نزولی شد تا مرز 50 هزار تومان نیز عقب نشینی کرد. در نهایت تا ساعت 15 هر دلار با با 530 تومان افت نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 50 هزار و 350 تومان پیشنهاد می‌شد.

در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به سه‌شنبه، 11 تومان کاهش یافت و 42 هزار و 124 تومان قیمت خورد. در صرافی‌ها هم، تا لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار در محدوده‌ی 42 هزار و 134 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به سه‌شنبه، 13 تومان کاهش یافته است.

قیمت های بازار کاهشی و بدون تغییر
با توجه به کاهش قیمت دلار، قیمت های بازار امروز عمدتا روندی کاهشی و بدون تغییر داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، گروه سنگین فیلم کاهشی بود و بین 100 تا 700 تومان اُفت را رقم زد. در گروه پ پ نساجی همه کالاها بدون تغییر نسبت به روز گذشته پیشنهاد شدند. گروه پ پ شیمیایی اما امروز 1000 تومان کاهش تا 1000 تومان افزایش، نوسان داشت. گروه پی وی سی ها هم 1000 تا 1300 تومان کمتر از روز گذشته پیشنهاد شدند. گروه پت بطری نیز امروز بدون تغییر تا 500 تومان افزایش بود که با توجه به کاهش چشمگیر رقابت های امروز، انتظار می رود فردا پت ها کاهشی شوند.

صعود برنت به 77 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 76 دلار آغاز کرده بود، در ادامه بازار روند کاهشی به خود گرفت و تا 75 دلار عقب نشینی کرد و معاملات امروز را نیز با همین بازه قیمتی آغاز کرد اما در ادامه مجددا افزایشی شد و به 77 دلار صعود کرد. قیمت برنت تا ساعت 15 به 77 دلار رسید.

بورس هفته را قرمزپوش به پایان برد
بعد از افزایش 9 هزار و 867 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز  کاهشی شد و شاخص کل در پایان معاملات با افت یک هزار و 100 واحدی، به 2 میلیون و 288 هزار واحد، رسید. شاخص کل بورس تهران، طی این هفته، جمعا 17 هزار و 404 واحد افزایش داشت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟