پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 3 اسفند 1401/ شماره 707
عناوین خبری امروز: رکورد بیشترین معاملات سال ثبت شد, عدم تغییر دلار نیمایی, یورش دلار به نیمه کانال 50 هزار

رکورد بیشترین معاملات سال ثبت شد
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته اول اسفند ماه در حالی بسته شد که علی رغم کاهش یک‌هزار و 459 تنی عرضه ها، معاملات 4 هزار و 707 تن نسبت به هفته گذشته، افزایش یافت و رکورد بیشترین معاملات سال 1401 شکست. ارزش هفتگی معاملات محصولات پلیمری در بورس کالا، برای اولین بار از 4 هزار میلیارد تومان گذشت.
آنچه در مورد معاملات این هفته باید بدانیم:
- 97.8 درصدِ عرضه ها، معامله شد و درصد معاملات به عرضه‌ی این هفته، رکورد بیشترین درصدِ سال بود. معاملات نیز در رتبه اول بیشترین معاملات سال قرار گرفت.
- جمع معاملات این هفته 108 هزار و 769 تن بود که 4 هزار و 707 تن، بیشتر از هفته قبل است.
- رقابت خریداران در معاملات کالاهای پ پ نساجی بیشتر از هفته و در مقابل پ پ های شیمیایی کمتر از هفته قبل بود. خریداران پلی اتیلن ها نیر بیشتر از هفته قبل به رقابت پرداختند.
گزارش بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 4 اسفند ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

عدم تغییر دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی امروز نیز ثابت ماند و نرخ 28 هزار و 371 تومان نسبت به دیروز، تغییری نداشت. میانگین روزانه نیز همچنان در محدوده 28 هزار و 300 تومان باقی ماند.

یورش دلار به نیمه کانال 50 هزار

دلار که بازار دیروز را با قیمت 50 هزار تومان به پایان رسانده بود، امروز را صعودی و با 50 هزار و 800 تومان آغاز کرد. در نهایت دلار آزاد تا ساعت 15، با 600 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز، 50 هزار و 600 تومان پیشنهاد می‌شد. امروز هم هر دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلای کشور، 41 هزار و 549 تومان قیمت خورد.

قیمت‌های بازار عمدتا کاهشی
قیمت های بازار امروز عمدتا بدون تغییر یا کاهشی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سنگیم فیلم و سنگین تزریقی کاهشی بودند و بین 200 تا 500 تومان اُفت را رقم زدند. تنها گروه سبک فیلم بود که بین 200 تا 1200 تومان افزایش داشتند. علت کاهش ها را می توان، به علت عدم تغییر دلار قیمت های پایه دانست.
گروه پ پ های نساجی در عمده کالاها امروز بدون تغییر نسبت به قیمت روز گذشته بودند و در برخی کالاهای این گروه نیز شاهد ریزش قیمت ها تا 500 تومان بودیم. در گروه پ پ های شیمیایی، نیز قیمت ها بدون تغییر تا 1000 تومان کاهش را رقم زدند. پی وی سی نیز بین 100 تومان کاهش تا 500 تومان افزایش نوسان قیمت داشتند.

عقب نشینی برنت به 82 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 83 دلار به پایان رسانده بود، بازار امروز را با 1 دلار کاهش و قیمت 82 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15 به 82 دلار و 6 سنت رسید.

رشد 131 هزار واحدی بورس در یک هفته
بعد از صعود 65 هزار و 153 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را هم افزایشی به پایان رساند و در نهایت شاخص کل در پایان معاملات با افت 2 هزار و 816 واحدی، به 1 میلیون و 656 هزار واحد رسید. جمعا، شاخص کل بورس تهران، طی این هفته 131 هزار و 805 واحد رشد داشت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟