جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 1 اسفند 1401/ شماره 705
عناوین خبری امروز: رقابت‌ معکوس پ پ های نساجی و شیمیایی, توقف دلار نیمایی در روز سی‌وسوم, فتح قله تاریخی؛ دلار 50 هزار تومان

رقابت‌ معکوس پ پ  های نساجی و شیمیایی
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. رقابت پ پ های نساجی افزایشی و در مقابل پ پ های شیمیایی کاهشی بود. پ پ های نساجی که هفته پیش بین قیمت پایه تا 15 درصد رقابت شده بودند امروز بین 1 تا 20 درصد رقابت، معامله شدند. اما در مقابل پ پ های شیمیایی که هفته گذشته بین 24 تا 79 درصد رقابت شده بودند امروز بین 6 تا 73 درصد رقابت شدند. در گروه پی وی سی به جز S70 آبادان که با قیمت پایه معامله شد، سایر s65 ها بین 19 تا 28 درصد رقابت معامله شدند.

توقف دلار نیمایی در روز سی‌وسوم
میانگین هفتگی دلار نیمایی برای سی‌وسومین روز بدون تغییر ماند و نرخ 28 هزار و 371 تومان نسبت به دیروز، تغییری نداشت. میانگین روزانه نیز همچنان در محدوده 28 هزار و  300 تومان است.

فتح قله تاریخی؛ دلار 50 هزار تومان
دلار در اول روز از ماه پایانی سال به قله تاریخی 50 هزار تومان دست پیدا کرد. دلار که بازار دیروز را با قیمت 49 هزار و 370 تومان به پایان رسانده بود، امروز را افزایشی و با 49 هزار و 550 هزار تومان آغاز کرد. در ادامه با روندی افزایشی هر دلار تا 50 هزار و 150 تومان نیز پیش رفت ولی مجددا به کانال 49 هزار تومان بازگشت و تا 49 هزار و 300 تومان هم عقب نشینی کرد اما مجددا صعودی شد و به 50 هزار تومان صعود کرد. دلار آزاد تا ساعت 16، با 660 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز، 50 هزار و 30 تومان پیشنهاد می‌شد. قیمت دلار در صرافی‌ها، نسبت به آخرین نرخ دیروز 88 تومان افزایش داشت و طبق آخرین تغییرات، قیمت 45 هزار و 207 تومان در تابلوی صرافی ها ثبت شد. بانک مرکزی نیز از آغاز فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران از فردا خبر داد.

قیمت های بازار متاثر از رُشد دلار

قیمت های بازار با توجه به رُشد دلار، امروز هم روندی صعودی داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سنگین فیلم، سبک خطی و سنگین تزریقی بیشترین افزایش را داشتند و بین 300 تا 1500 تومان رُشد را ثبت کردند. گروه پ پ های نساجی نیز بین 300 تا 500 تومان افزایش داشتند و برخی کالاهای این گروه بدون تغییر بودند. در مقابل پ پ های شیمیایی، بین 2500 تومان کاهش تا 1400 تومان افزایش نوسان قیمت داشتند پی وی سی ها نیز بین هزار تا 2 هزار تومان بالاتر از قیمت روز گدشته پیشنهاد شدند.

حذف عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما از فردا
احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی اعلام کرد عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما حذف شده و کشف قیمت از طریق مزایده در مرکز مبادله صورت خواهد گرفت. ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز تنها به اقلامی مانند دارو و نهاده‌های دامی تعلق خواهد گرفت.

شروع هفته برنت با 83 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 83 دلار به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را نیز با همین قیمت آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 14، به 83 دلار و 63 سنت رسیده است.

صعود 60 ‌هزار واحدی بورس تهران
بعد از رشد 8 هزار و 611 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را هم افزایشی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با جهش 60 هزار و 896 واحدی، به 1 میلیون و 594 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟