پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 26 بهمن 1401/ شماره 703
عناوین خبری امروز: رکورد دوم بیشترین عرضه و معاملات سال, توقف دلار نیمایی یک ماهه شد, صعود دلار به بالای مرز 47 هزار تومان

رکورد دوم بیشترین عرضه و معاملات سال
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته پایانی بهمن ماه در حالی بسته شد که عرضه ها 5 هزار و 1 تن و معاملات 6 هزار و 590 تن نسبت به هفته گذشته، افزایش یافت.
آنچه در مورد معاملات این هفته باید بدانیم:
- 92.3 درصدِ عرضه ها، معامله شد. عرضه ها و معاملات نیز در رتبه دوم بیشترین عرضه ها و معاملات سال قرار گرفتند.
- جمع معاملات این هفته 104 هزار و 62 تن بود که 6 هزار و 590 تن، بیشتر از هفته قبل است.
- رقابت خریداران در معاملات کالاهای پ پ نساجی کمتر از هفته و در مقابل پ پ های شیمیایی بیشتر از هفته قبل بود. پلی اتیلن ها همانند هفته قبل رقابت شدند.
گزارش بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 27 بهمن ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

توقف دلار نیمایی یک ماهه شد
میانگین هفتگی دلار نیمایی برای سی‌اُمین روز بدون تغییر ماند و نرخ 28 هزار و 371 تومان نسبت به دیروز، تغییری نداشت. میانگین روزانه نیز همچنان در محدوده 28 هزار و  300 تومان است.

صعود دلار به بالای مرز 47 هزار تومان
دلار که دیروز با 46 هزار و 250 تومان بازار را به پایان رساند امروز را هم با 46 هزار و 250 تومان آغاز کرد. دلار با روند افزایشی امروز به کانال 47 هزار تومان صعود کرد و در نهایت دلار آزاد تا ساعت 15، با 850 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز، 47 هزار و 100 تومان پیشنهاد می‌شد. دلار صرافی امروز به کانال 45 هزار تومان صعود کرد قیمت دلار در صرافی‌ها، نسبت به آخرین نرخ سه‌شنبه 1,600 تومان افزایش یافت و طبق آخرین تغییرات، قیمت 45 هزار و 27 تومان در تابلوی صرافی ها ثبت شد.

قیمت‌های بازار عمدتا بدون تغییر
قیمت های بازار امروز روندی کاهشی و افزایشی و بدون تغییر داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین تزریقی و سنگین فیلم کاهشی بودند و بین 100 تا 500 تومان کاهش را ثبت کردند و سایر کالاها عمدتا بدون تغییر باقی ماندند. کالاهای پ پ نساجی mfi بالاها 200 تا 500 تومان افزایش داشتند و mfi پایین ها بدون تغییر نسبت به قیمت دیروز پیشنهاد شدند.
گروه پ پ های شیمیایی نیز امروز بدون تغییر نسبت به قیمت روز گذشته بودند. گروه پی وی سی هم امروز 1000 تومان کاهش تا 2000 هزار تومان افزایش را رقم زدند.

 آزمایش ضرایب سهمیه به جای اعمال سقف خرید بورسی
کمیته تخصصی پتروشیمی، پیشنهاد وزارت صمت را برای آزمایش ضرایب سهمیه به جای اعمال خرید بورسی برای یکی از محصولات ملتهب بورس را تصویب کرد.

عقب نشینی برنت به 84 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 86 دلار آغاز کرده بود در ادامه کاهشی شد و به 85 دلار رسید. برنت بازار امروز را  با 1 دلار کاهش و با قیمت 84 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 14 به 84 دلار و 52 سنت رسیده است.

ریزش 33 هزار واحدی بورس در یک هفته
بعد از ریزش 10 هزار و 314 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را هم نزولی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با ریزش 13 هزار و 166 واحدی، به 1 میلیون و 524 هزار واحد رسید.جمعا، شاخص کل بورس تهران، طی این هفته 33 هزار و 239 واحد کاهش داشت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟