جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 2 اسفند 1401/ شماره 706
عناوین خبری امروز: اوج گیری هیجان در رقابت گروه پرمصرف نایلون و نایلکس, تغییرات دلار نیمایی, دلار مجددا به مرز 50 هزار تومان رسید

اوج گیری هیجان در رقابت گروه پرمصرف نایلون و نایلکس
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد. به دنبال خبر حذف ارز پتروشیمی ها در سامانه نیما و ابهام در مورد نرخ دلار قیمت های پایه، هیجان زیادی بر بازار امروز حاکم بود و باعث شد در برخی گروه ها معاملات گروه پرمصرف نایلون و نایلکس با رقابتی بیشتر از هفته قبل صورت بگیرد.
گروه سبک خطی، سنگین تزریقی، سبک فیلم و سنگین فیلم بیشترین افزایش را ثبت کردند. سبک خطی که هفته قبل بین 1 تا 12 درصد رقابت کرده بودند امروز با رقابتی بین 9 تا 23 درصد رقابت شدند، گروه سنگین تزریقی نیز که هفته قبل همگی با قیمت پایه معامله شده بودند امروز بین 10 تا 18 درصد رقابت شدند، گروه سبک فیلم هم از قیمت پایه تا 37 درصد به 11 تا 72 درصد رقابت افزایش یافت. سنگین فیلم نیز امروز با رقابتی بین 22 تا 34 درصد رقابت شدند درحالی‌که هفته پیش با 8 تا 18 درصد رقابت، معامله شده بودند.

تغییرات دلار نیمایی
امروز، سی و چهارمین روزی است که نیما همچنان ثابت ماند. میانگین هفتگی دلار نیمایی 28 هزار و 371 تومان و میانگین روزانه نیز همچنان در محدوده 28 هزار و 300 تومان بدون تغییرند. این در حالی بود که با اجرای سیاست های جدید بانک مرکزی و راه اندازی بازار مبادله ارزی، امروز اولین نرخ کشف شده برای دلار پتروشیمی ها، در بازار دوم، 36.130 تومان بود.

دلار مجددا به مرز 50 هزار تومان رسید

آغاز به کار بازار مبادله ارز و طلا، تأثیر مهمی بر قیمت امروز دلار آزاد نگذاشت. دلار که بازار دیروز را با قیمت 49 هزار و 850 تومان به پایان رسانده بود، امروز را نزولی و با 49 هزار و 200 هزار تومان آغاز کرد. در ادامه اما با روندی افزایشی هر دلار تا 50 هزار و 100 تومان نیز پیش رفت ولی مجددا به کانال 49 هزار تومان بازگشت. در نهایت دلار آزاد تا ساعت 16، با 100 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز، 49 هزار و 950 تومان پیشنهاد می‌شد. اولین نرخ مرکز مبادله ارز کشور با ریزش شدید نسبت به روزهای گذشته همراه بود. هر دلار آمریکا در این بازار 41 هزار و 549 تومان قیمت خورد. حالا باید منتظر ماند که آیا معاملات بازار ارز و طلا، در روزهای آینده بر قیمت دلار آزاد، چه تأثیراتی می گذارد.

افزایش قیمت های بازار با یک خبر

همان طور که گفته شد، خبر روز گذشته حذف ارز پتروشیمی ها از سامانه نیما باعث شد قیمت های بازار امروز یکپارچه روندی صعودی داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سبک فیلم، سنگین تزریقی و سبک خطی بیشترین افزایش را داشتند و بین 600 تا 3500 تومان رُشد را رقم زدند. در پ پ های نساجی نیز شاهد افزایش قیمت ها بین 400 تا 1500 تومان بودیم. همچنین پ پ های شیمیایی نیز امروز عمدتا روندی افزایشی داشتند و تا 3800 تومان رُشد را ثبت کردند. پی وی سی نیز بین 1300 تا 2000 تومان افزایش را تجربه کرد.

قیمت گذاری محصولات پتروشیمی طبق روال سابق است
به دنبال سوالات تولیدکنندگان در مورد تغییر نرخ دلار قیمت های پایه، مدیریت توسعه صنایع پایین دستی، امروز طی اطلاعیه ای اعلام کرد: قیمت گذاری محصولات پتروشیمیایی طبق قوانین و مقررات ماده 5 دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی و نرخ ارز نیما اعلامی از سوی بانک مرکزی انجام می شود. هر چند به نرخ دقیق دلار در این نامه اشاره مستقیم نشده، ولی بر اساس اطلاعیه سامانه جامع تجارت، نرخ دلار در بازار اصلی نیما، کماکان 28 هزار و 500 است و می توان انتظار داشت قیمت های پایه در هفته های آینده، از ناحیه دلار نیمایی، با افزایش مواجه نشوند.

عقب نشینی مجدد برنت به 83 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 83 دلار آغاز کرده بود در ادامه افزایشی شد و به 84 دلار رسید اما مجدد بازار امروز را  با 1 دلار کاهش و عقب نشینی به 83 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15، به 83 دلار و 95 سنت رسید.

جهش 65 ‌هزار واحدی بورس تهران
بعد از صعود 60 هزار و 896 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را هم افزایشی چشمگیر به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با جهش 65 هزار و 153 واحدی، به 1 میلیون و 659 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟