پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

شاخص ارزی، افزایشی به استقبال آخر هفته رفت

مقاومت دلار مقابل کانال 30

مقاومت دلار مقابل کانال 30
روز گذشته قیمت دلار در معاملات غیررسمی بازار تهران به سمت سطوح قیمتی کانال 30 هزار تومانی حرکت کرد. این در حالی است که تحلیلگران بازار ارز تهران همچنان بر این ‌باورند که نرخ این ارز پتانسیل ثبت تحرکات کاهشی یا افزایشی چشمگیر را نداشته و کانال 29 هزار تومانی کریدور انتظار شاخص ارزی است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده این افراد نرخ ارز در معاملات آزاد بازار تهران تا زمان انتشار خبر تاثیرگذار جدید حول محور مذاکرات هسته‌ای وین، در کریدور انتظار خود باقی خواهد ماند. اما در سوی دیگر برخی از کارشناسان ارزی اخبار منتشر شده در روز‌های اخیر را زمینه‌ساز حرکت نرخ دلار به سمت کانال 30 هزار تومانی می‌دانند.

روز گذشته محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر پرونده پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسته نشود، در صورت به دست آمدن توافق احیای برجام هم روز بازاجرایی وجود نخواهد داشت.

کارشناسان خبر مذکور را جزو سیگنال‌های منفی روز‌های اخیر به حساب آورده و افزایش نرخ دلار غیررسمی به سمت سقف مقاومت 30 هزار تومانی را ناشی از همین خبر می‌دانند.

در نهایت قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در معاملات عصر روز چهارشنبه با حدود 250 تومان افزایش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به رقم 29 هزار و 950 تومان رسید.

ماه روند قیمت دلار در معاملات بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات خود در صبح روز گذشته را با حدود 300 تومان افزایش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه در رقم 30 هزار تومان آغاز کرد. در حوالی ظهر روز گذشته ارقام فردایی فروش دلار روی پله‌های اول و دوم کانال 30 هزار تومانی نوسان می‌کرد، اما معاملات نقدی همچنان در سطوح قیمتی پایانی کانال 29 هزار تومانی صورت می‌پذیرفت.

در نهایت قیمت دلار در پایان معاملات روز چهارشنبه نسبت به نرخ روز سه‌شنبه 250 تومان افزایش یافت و به رقم 290 هزار و 950 تومان رسید. تحلیلگران ارزی بازار تهران پایان معاملات روز چهارشنبه دلار در کانال 29 هزار تومانی و نوسان 15 روزه نرخ این ارز در کانال مذکور را نشانه‌ای از شکل‌گیری کریدور انتظار می‌دانند.

 از ابتدای تابستان سال جاری تاکنون نرخ دلار غیررسمی عموما در سطوح قیمتی بالاتر از سقف 30 هزار تومانی معامله می‌شد.

اما پس از انتشار اخبار مثبت از نشست‌های برجامی دلار تلاش‌هایی جهت نزول به کانال‌هایی پایین‌تر نظیر کانال 28 هزار تومانی از خود به نمایش گذاشت با این حال روند‌های کاهشی نیز تثبیت نشد و قیمت این ارز در کانال 29 هزار تومانی از حرکت باز ماند.

از همین‌رو عده زیادی از کارشناسان بازار ارز سطوح قیمتی کانال 29 را کریدور انتظار دلار می‌دانند. همچنین این افراد بر این باورند که نوسانات چشمگیر جدید در نرخ ارز تنها پس از انتشار اخبار قابل توجه و جریان‌ساز برجامی صورت خواهد پذیرفت.

قیمت سکه طلا نیز در راستای رشد نرخ دلار افزایش یافت. هر قطعه از این فلز گران‌بها در معاملات روز گذشته با حدود 60 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به رقم 13 میلیون و 720 هزار تومان رسید.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟