شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیشخوان خبر بانک مرکزی
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ 0 377

سکه روی پله هفتم کانال 13 ایستاد

استراحت هفتگی دلار در کانال 29

استراحت هفتگی دلار در کانال 29
در هفته‌ای که گذشت قیمت دلار در سطوح قیمتی کانال 29 هزار تومانی نوسان کرد. البته در این میان فعالان بازار تهران شاهد تلاش‌هایی از شاخص ارزی جهت ورود به سطوح قیمتی کانال 30 هزار تومانی نیز بودند که عمده این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و نرخ دلار آزاد نتوانست از کانال 29 هزار تومانی خارج شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال پس از ارسال پاسخ جدید ایران به متن آمریکایی و انتشار برخی سیگنال‌های منفی در روز‌های گذشته احتمال می‌رود دلار در نهایت بتواند وارد کانال 30هزار تومانی شود.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار غیر رسمی در معاملات روز‌های پایانی هفته گذشته با حدود 100 تومان کاهش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم 29 هزار و ۸۵0 تومان رسید.

با کاهش قیمت دلار آزاد نرخ سکه طلا نیز دچار نوسانات کاهشی شد و با ۷0 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز‌های پیشین به رقم 13 میلیون و 650 هزار تومان رسید.

در روز‌های ابتدایی هفته دوم شهریور ماه نرخ دلار آزاد در سطوح قیمتی نیمه دوم کانال 29 هزار تومانی فعالیت خود را آغاز کرد.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله یکسان تقسیم کنیم در روز‌های میانی این هفته قیمت دلار در روندی کاهشی به سمت پله پنجم این کانال حرکت کرد.

سیگنال‌های نگران‌کننده نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای وین در روز‌های پایانی هفته گذشته سبب شد نرخ ارز مذکور تلاش‌هایی در جهت ورود به کانال 30 هزار تومانی از خود به نمایش بگذارد.

اما در نهایت عملیات خروج این ارز موفقیت‌آمیز نبود و قیمت دلار در پله نهم کانال 29 هزار تومانی فعالیت خود را به پایان رساند.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار ارز تهران عدم خروج نرخ دلار از سطوح قیمتی کانال 29 هزار تومانی در روز‌های هفته گذشته به دلیل تقابل نیرو‌های کاهشی و افزایشی بازار بوده و نهاد‌های بازار‌ساز دخالتی در این امر نداشته‌اند.

این افراد بر این باورند که با وجود تمایل بازار‌ساز به حضور نرخ دلار در کانال‌های پایین‌تر، ثبات نسبی نرخ این ارز در روزهای گذشته به دلیل افزایش حجم تزریق ارز در بازار نبوده و قدرت‌های بازار در حال زورآزمایی هستند.

در طول کاهش قیمت‌های برجامی اخیر بسیاری از فعالان غیررسمی بازار دارایی‌های ارزی خود را به ریال تبدیل کرده و به جرگه کاهشی‌ها پیوستند.

اکنون این افراد با کاهش حجم خرید‌های خود از افزایش نرخ دلار جلو‌گیری کرده و از مهم‌ترین عوامل حضور قیمت اسکناس آمریکایی در سطوح قیمتی کانال 29 هزار تومانی به حساب می‌آیند.

در روز‌های گذشته نیز خبر ارسال پاسخ ایران به متن آمریکایی توانست توجه فعالان بازار ارز را جلب کند. به عقیده این افراد در صورت انتشار سیگنال‌های منفی از جانب طرف‌های مذاکره، عملیات ناتمام دلار در روز‌های هفته جدید موفقیت‌آمیز خواهد بود و قیمت دلار از مقاومت 30 هزار تومانی عبور خواهد کرد.

در این میان با کاهش 100 تومانی قیمت دلار آزاد نرخ سکه طلا در بازار روز پنج‌شنبه 70 هزار تومان کاهش یافت و به 13 میلیون و 650 هزار تومان رسید.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟