جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تحلیل بازار
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ 1 869

گزارش بازار محصولات پتروشیمی؛ هفته چهارم فروردین 1401

عملیات ویژه قیمت های پایه در بازار محصولات پتروشیمی

عملیات ویژه قیمت های پایه در بازار محصولات پتروشیمی
همکاری هماهنگ دلار نیمایی و قیمت های جهانی در افزایش قیمت های پایه، چرت بهاری بازار را پاره کرد و خریداران از بیم رشد بیشتر نرخ‌های پایه و دلار در هفته های آینده به بازار آمدند تا معاملات بیش از 14 هزار تن نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کند.

به گزارش ویکی پلاست، معاملات در هفته چهارم فروردین ماه به نزدیکی 85 هزار تن رسید که 20.4 درصد، بیشتر از هفته گذشته است.

عرضه ها هم با 6,358 تن افزایش به 90,620 تن رسید و در مجموع، 93,7 درصد عرضه های این هفته بورس کالا، معامله شد. نکته مهم دیگر در معاملات این هفته، ارزش معاملات است که به 3 هزار و 48 میلیارد تومان رسید.


اما دلیل جهش معاملات چیست؟

دلار نیمایی در قیمت های پایه 21 فروردین، 462 تومان افزایش پیدا کرد. 24,392 تومان، دلار نیمایی‌ای بود که قیمت های پایه هفته چهارم فروردین، با آن محاسبه شد. این افزایش 1.9 درصدی، در کنار رشد قیمت های جهانی باعث شد تا قیمت های پایه، یکپارچه افزایشی شود. افزایش نیما از دوشنبه به بعد هم ادامه یافت و تا امروز (پنجشنبه 25 فروردین 1401) میزان افزایش نیما به 168 تومان رسیده است. روند صعودی نیما یکی از علائم عدم توقف قیمت های پایه است.
صعود دلار آزاد به 28 هزار تومان
توقف مذاکرات وین، قیمت دلار را افزایش داد و هر چه اخبار و نشانه های توافق، کمرنگ‌تر می شود، افزایش قیمت دلار هم در بازار بیشتر می شود. دلار آزاد، طی یک ماه گذشته، از 26.200 تومان، به 27,800 تومان رسیده است. 1600 تومان افزایش در یک ماه! البته دلار آزاد در هفته جاری تا 28,200 تومان هم پیش روی کرد، اما اخبار زیادی از آزادسازی منابع ارزی، باعث توقف رشد قیمت دلار شد. نگرانی از افزایش بیشتر قیمت دلار نیز، دلیل دیگری برای جذاب شدن بازار در این هفته بود.

بازگشت نفت به مدار صعودی
برنت معاملات هفته گذشته را با 98 دلار به پایان رساند و اعلام آزادسازی ذخایر آمریکا و ژاپن، قیمت ها را تا حدی در بازار نفت، پایین کشید ولی از روز دوشنبه و شروع کار بازارهای جهانی، باز هم نفت صعودی شد و تا امروز با 9 دلار افزایش نسبت به آخرین قیمت هفته قبل، به 107 دلار رسیده است. رشد مجدد قیمت نفت می تواند نرخ های جهانی را در سطح موجود حفظ کند. البته باید منتظر اثرات قرنطینه شانگهای و تعطیلی آن به عنوان یکی از مهمترین بازارهای جهانی بود.

شروع به کار واحدهای تولیدی
اگر هفته سوم فروردین را هم، تداوم تعطیلی برخی واحدها بدانیم، تقریبا در هفته جاری، همه واحدهای تولیدی فعالیت خود را از سر گرفتند و ظرفیت ها با شرایط نرمال بازگشت. آغاز فعالیت همه واحدهای صنعت پلاستیک نیز، دلیل بعدی بازگشت تمام قد خریداران به بورس محصولات پتروشیمی است.


افزایش قیمت ها در بازار آزاد

بازار آزاد در این هفته شاهد افزاش قابل توجه قیمت ها بود. قیمت همه کالاها افزایش داشت. سنگین اکستروژن EX3 با 4,100 تومان بیشترین افزایش این هفته را به نام خود ثبت کرد. پ پ شیمیایی 548R جم با 4 هزار تومان افزایش رتبه دوم را داشت. ABS150 با 3000 هزار تومان افزایش رتبه دوم را داراست و پی وی سی نیز 2900 تومان رشد قیمت دارد. سبک خطی 209 امیر، با 2,100 تومان، سنگین فیم F7000 مهر با 1,850 تومان، پ پ نساجی Z30s مارون و پلی استایرن معمولی 1540 با 1,800 تومان، پت بطری 781 با 1700 و سنگین تزریقی 52518 نیز با 1700، در رتبه های بعدی بیشترین افزایش این هفته قرار گرفتند. سبک فیلم 020 و سنگین بادی 0035 هم هر کدام، هزار تومان افزایش را تجربه کردند.








 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مجید پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟