جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

13 توصیه مهم که قبل از تغییر شغل، باید به آن توجه کنید
آیا از شغل‌تان رضایت دارید؟ اکنون در موقعیتی هستید که در جوانی آرزویش را داشتید؟ شاید در ابتدا فکر می‌کردید شغل‌تان پله‌ای برای رسیدن به شغل‌های بهتر و جایگاه بالاتر است.

ممکن است در گذشته‌تان امکان انتخاب شغل بهتری داشتید، اما مدت زیادی است هیچ پیشرفتی نمی‌کنید و در حال درجا زدن هستید. شاید به خاطر مشکلات مالی، به شغلی پرداخته‌اید اما اکنون با پرداخت قرض‌ها دیگر احساس رضایتی در شغل فعلی ندارید.

هر فرد به طور میانگین در طول زندگی اش در حدود 90 هزار ساعت کار می‌کند. اما این زمان برای انجام کای که هیچ رغبتی به آن ندارید، خیلی زیاد است. در ادامه مقاله، نکاتی ارائه می‌دهیم که قبل از تغییر شغل باید به آن‌ها توجه کنید.

1. چقدر به شغل‌تان اشتیاق دارید؟

بنا بر تحقیقات انجام شده، 87 درصد کارگران هیچ اشتیاقی به شغل‌شان ندارند. اشتیاق افراد به شغل در بین افراد مختلف متفاوت است. شاید یک شغل در فردی باعث اشتیاق شود، اما برای فرد دیگری غیرقابل تحمل باشد.

چطور می‌توان مشکل نداشتن اشتیاق به شغل را حل کرد؟

قطعا بهترین راه حل تغییر شغل است. باید به سراغ کسانی بروید که در شغل مورد نظرتان مشغول کارند؛ بدین ترتیب می‌توانید دیدگاه و احساسات آن‌ها را درباره شغل موردعلاقه‌تان بشنوید. پس از آن، به نتیجه می‌رسید که تغییر شغل‌تان می‌تواند احساس بهتری در شما به‌وجود آورد یا نه؟

باید به شغلی مشغول شوید که وقتی صبح شنبه وارد محل کار خود می‌شوید، همان احساسی را داشته باشید که در آخرین روز هفته هنگام خروج از شرکت دارید.

وقتی به شغل‌تان اشتیاق و علاقه داشته باشید، هیچ روزی برایتان سخت و غیرقابل تحمل نخواهد بود. باید عاشق کارتان باشید تا هیچ وقت از کار کردن خسته و دل‌زده نشوید.

2. با پیشرفت فناوری جلو بروید

آیا با تکنولوژی و دانش روز جلو می‌روید؟ آیا رئیس‌تان قدردان تلاش‌های شماست؟ امروزه سرعت پیشرفت تکنولوژی به قدری بالاست که خیلی از شرکت‌ها نمی‌توانند همگام با آن حرکت کنند.

نگرانی مدیران درمورد عقب ماندن از سرعت پیشرفت فناوری، به کارمندان منتقل می‌شود و می‌تواند روی روحیه و  انگیزه آنان تاثیر بگذارد؛ زیرا احساس امنیت شغلی نخواهند داشت.

در هنگام تغییر شغل، به سراغ کسب و کارهایی بروید که همگام با پیشرفت فناوری به سمت جلو حرکت می‌کنند و به شما امکان می‌دهند هر روز تجربه جدیدی داشته باشید.

3. چشم‌انداز جدیدی برای خودتان داشته باشید

افراد موفق مدام چشم‌انداز جدیدی برای خود ترسیم می‌کنند و درباره موفقیت‌‌هایشان رویاپردازی دارند. شما هم موفقیت را پیش خود تجسم کنید. دوست دارید زندگی‌تان در 5 سال آینده در چه نقطه‌ای قرار بگیرد؟

10 سال آینده چطور؟ 15 سال دیگر کجا بایستید؟ باید بدانید هدف‌تان در هر نقطه از مسیر شغلی جدیدتان چیست؟ آیا فکر می‌کنید در آن زمان در همین منطقه جغرافیایی زندگی می‌کنید یا نقل مکان کرده‌اید؟

از خودتان سوالات زیادی بپرسید. آیا اکنون برای تغییر شغلتوانایی مالی دارید؟ آیا شغل جدید درآمد بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد؟

وقتی اهداف‌تان را به طور مشخص روی کاغذ آوردید، با افراد قابل اعتماد درباره آن‌ها صحبت کنید. آیا فکر می‌کنید دوستان‌تان در این مسیر حامی شما خواهند بود؟ اگر پاسخ‌تان منفی است، به دنبال دوستانی باشید که در این مسیر شما را حمایت کنند.

4. تحقیقات بیشتری انجام دهید

تغییر شغل و حرفه‌تان سخت‌تر از این است که در شغل خودتان تنها از شرکتی به شرکت دیگر بروید. برای تغییر کلی شغل‌تان باید قدم‌های محکم و هوشمندانه‌ای بردارید.

به این فکر کنید که آیا تغییر شغل باعث می‌شود به هدف اصلی‌تان نزدیک تر شوید یا خیر. بهتر است با افرادی که اخیر تغییر شغل داده‌اند، ارتباط برقرار کنید؛ سپس برنامه‌ای برای تغییر از شغل فعلی‌تان به شغل جدید بریزید. هر چقدر به اجرای برنامه‌تان متعهدتر باشید، نتیجه بهتری کسب خواهید کرد. قدم به قدم جلو بروید.

حتی ممکن است لازم باشد تغییراتی در پروفایل کاری آنلاین‌تان ایجاد کنید. برنامه‌تان را با جدیت دنبال کنید و با تمام انرژی برای تغییر شغل اقدام کنید.

برای مثال، اگر می‌خواهید از مشاور ازدواج به برنامه‌ریز مالی تغییر شغل دهید، مهارت گوش دادن به دیگران برتری شما نسبت به بقیه خواهد بود، زیرا با توجه به تجربه‌تان از موارد طلاق به خاطر مسائل مالی، می‌دانید راه‌های بهتری برای کمک به مردم وجود دارد.

با کمی تحقیق متوجه می‌شوید به چه مدارک یا برنامه‌های آموزشی خاصی نیاز دارید؛ اکنون می‌توانید در برنامه‌هایی که سبب افزایش اطلاعات ‌شما می‌شود، ثبت‌نام کنید؛ سپس هزینه‌های دوره‌هایتان را حساب کنید. پرداخت هزینه‌هایی برای برنامه‌های آموزشی سبب کسب مهارت‌‌ها و دانسته‌های بیشتری درباره شغل موردنظرتان خواهد شد.

5. از بازگشت به شغل قبلی‌تان نترسید

اگر بعد از تغییر شغل‌تان، احساس پشیمانی به سراغ‌تان آمد باید چه کار کرد؟ شاید بهتر باشد بلافاصله با مدیر قبلی‌تان تماس بگیرید و او را به صرف یک فنجان چای یا قهوه دعوت کنید. سپس در کمال آرامش، درخواست‌تان برای بازگشت به شغل قبلی را مطرح کنید.

اکنون اگر یکی از اعضای خانواده‌تان با نظرتان مخالفت کرد چه عکس‌العملی باید نشان داد؟ به او توضیح دهید چرا چنین تصمیمی را گرفته‌اید و هیچ چیزی هم نمی‌تواند تصمیم‌تان را عوض کند. در بازه زمانی تغییر شغل تان، از کسانی که باعث کاهش انگیزه و ایجاد افکار منفی در شما شدند، فاصله بگیرید.

6. برای رسیدن به رویاهایتان هر روز قدمی بردارید

تغییر شغل فرآیندی زمان‌بر است، اما می‌توانید با تقسیم کارها به بخش‌های کوچک‌تر و دنبال کردن میزان پیشرفت‌تان در آن‌ها شانس خود را برای موفقیت افزایش دهید.

می‌توانید کارهای زیادی برای تغییر شغل‌تان انجام دهید مانند بهبود رزومه کاری خود در شبکه اجتماعی لینکدین یا جستجو درباره شغل جدید؛ همگی این کارها می‌تواند به شما در رسیدن به شغل جدید کمک کند.

اگر برای تغییر شغل‌تان یک ساعت در روز وقت صرف کنید، بهتر از این خواهد بود که در روز تعطیل 12 ساعت وقت و انرژی برای آن بگذارید. سعی کنید هر روز گام کوچکی در راستای تغییر شغل‌تان بردارید تا هدف‌تان زودتر به واقعیت برسد.

7. یک روزمه کاری خوب داشته باشید

قدم اول برای تغییر شغل و رسیدن به شغل دلخواهتان تحقیق کردن است، پس از آن باید نتایج تحقیقات‌تان را با مهارت‌های خود وفق دهید.

برخی شغل‌ها نیاز به مدرک و گواهی خاصی دارند، اما در مقابل شغل‌های زیادی نیاز به تحصیلات ندارند و تنها اعلام سابقه کاری کفایت می‌کند. سعی کنید بهترین روزمه کاری را بنویسید و تمام مهارت‌های شغلی خود را لیست کنید. اگر مهارت قابل توجهی ندارید، برای یادگیری آن وقت بگذارید.

باید در روزمه خود مهارت‌ها و خصوصیات مثبت‌تان را طوری نشان دهید که برای شغل موردنظرتان، گزینه خوبی به نظر برسید.

البته در روزمه‌تان مهارت‌های واقعی‌تان را بنویسید و از نوشتن مهارت‌هایی که ندارید، اجتناب کنید. مثلا ممکن است در روزمه خود از تسلط کافی بر یک نرم افزار یا یک زبان خارجی بگویید اما بعد از استخدام، به دلیل ناآشنایی با آن‌ دچار مشکل شوید.

8. با افراد مرتبط با شغل موردنظرتان ارتباط برقرار کنید

اغلب افراد به پروفایل لینکدین‌شان توجه ویژه‌ای دارند. این مساله به شما کمک می‌کند تا افرادی در شغل یا شرکت موردنظرتان را بهتر زیر نظر بگیرید. البته باید قبل از هر اقدامی، پروفایل لینکدین خود را به روز کنید.

تمام صفحات اجتماعی‌تان را طوری تنظیم کنید که بتواند مسیر جدیدتان را نشان دهد. شبکه های اجتماعی می‌توانند فرصت‌های شما برای یافتن شغل جدید را افزایش دهند. هم‌چنین می‌توانید با ثبت نظر زیر پست افراد موردنظرتان و مطرح کردن سوالات مرتبط از آن‌ها توجه‌شان را به خود جلب کنید.

9. برای تغییر شغل به سراغ روش‌های سنتی بروید

گاهی استفاده از روش‌های سنتی می‌تواند شانس‌تان را برای رسیدن به شغل رویایی موردنظر‌تان افزایش دهد. برای این منظور، با دوستان و آشنایانی که دستی در شغل موردنظرتان دارند، ارتباط برقرار کنید.

با هر کسی که بتواند به شما کمک کند، در رابطه باشید. مطمئن باشید از همین روش‌های قدیمی می‌توانید فرصت‌های بی‌نظیری به‌دست بیاورید.

10. در شغل خود متخصص شوید

به سراغ یادگیری مهارت‌هایی بروید که در شغل جدید نیاز دارید. امروزه کلاس‌های آموزش نرم‌افزارهای مالی و حسابداری در فضای مجازی به وفور وجود دارد. البته به دنبال کلاس‌هایی باشید که مدرک معتبری به شما بدهند. حتی می‌توانید مدارک‌تان را در پروفایل لینکدین خود قرار دهید و به اعتبارتان بیفزایید.

11. حضور پر رنگ‌تری در جمع‌ها داشته باشید

گاهی سازمان‌های غیردولتی به دنبال جذب افرادی‌اند که به آن‌ها در پیشرفت، رسانه های اجتماعی ، جمع‌آوری هزینه‌ها و... کمک کنند. می‌توانید به این موسسات کمک کنید و توصیه‌نامه‌ای بگیرید که برای به دست آوردن شغل موردنظرتان کمک خوبی خواهد بود.

حتی می‌توانید با شرکتی که در آن کارآموزی می‌کنید قراردادی به امضا برسانید. انجام برخی همکاری‌های غیردائمی می‌تواند مهارت‌هایتان را افزایش دهد، باعث گسترش ارتباطات‌تان شود و به دیگران نشان دهد چقدر برای ورود به شغل جدیدتان آمادگی دارید.

اگر این توانایی را دارید که از طریق پست‌های جذاب مخاطبانی جذب کنید، مدیر صفحات اجتماعی شرکت‌ها شوید.

12. به خودتان جایزه بدهید

در جریان تغییر شغل تا رسیدن به موفقیت‌‌های هرچند کوچک، برای خودتان جشن بگیرید و بهترین هدیه را برای خود بخرید.

به دنبال راه‌هایی برای تشویق خودتان باشید. البته، تا وقتی که در شغل موردنظرتان مشغول به کار نشده‌اید، از گرفتن جشن بزرگ موفقیت خودداری کنید.

13. از فواید ریسک‌های بزرگ بهره‌مند شوید

برخی افراد تمایل دارند در مسیر شغلی خودشان تغییری ایجاد نکنند؛ این موضوع باعث می‌شود آن‌ها تنها از بخشی از توانایی‌هایشان استفاده کنند. بنا بر تحقیقات، علت اصلی عدم موفقیت اغلب مدیران، ناتوانی آن‌ها در ایجاد تغییر است. قدم گذاشتن در مسیر جدید، نیازمند شجاعت است. اما موفقیت در این مسیر اعتماد به نفس زیادی برایتان به ارمغان می‌آورد.

وقتی با موفقیت تغییر شغل دهید، سرشار از اعتماد به نفس خواهید شد و به این باور می‌رسید که هر کاری را می‌توانید انجام دهید. همچنین، با جابه‌جایی از یک شغل سخت و بدون آینده می‌توانید به شغلی برسید که آن را با اشتیاق و احساس رضایت به انجام می‌رسانید.

منبع: یوکن


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟