دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چطور روحیه کارمندان خود را با بودجۀ کم تقویت کنیم؟
قبل از شیوع ویروس کرونا میزان مشارکت کارکنان بیشتر شده بود و طبق گزارشات گالوپ (Gallup) در سال 2018، بالاترین درصد کارگران مشغول به کار در ایالات‌متحده به 34 درصد و درصد کارگرانی که از مشارکت سر باز می‎زدند به پایین‌ترین حد خود، یعنی 13 درصد رسیده بود.

اما از آن‌جایی که قرنطینه باعث تغییر در تعداد شرکت‌هایی که مشغول به کار بودند شد، کارفرمایان به فکر چاره‌ای برای تقویت روحیه کارکنانشان و تشویق آن‌ها به دورکاری افتادند، چون در سال 2017، تحقیقات موسسه‌ی مشارکت نشان داد کارکنانی که مشتاق به کار نیستند، حدود 450 تا 550 میلیارد دلار به شرکت‌های آمریکایی ضرر می‌رسانند.

پس چگونه شرکت‌ها، به‌خصوص آنهایی که بودجه‌‌شان نسبت به قبل کمتر هم شده، می‌توانند در چنین وضعیتی میزان مشارکت را هم‌چنان بالا نگه داشته و انسجام تیم خود را حفظ کنند؟

امروزه، برای حل این مشکل، فعالیت‌های تیمی مثل انجمن‌های کتاب‌خوانی مجازی، آزمون‌های تعاملی، مسابقات بازی‌های ویدیویی، و مسابقات عکاسی به‌ وجود آمده‌اند.
کار خوب نیازمند تشویق است

به گفته‌ی کارشناسان، درست است که فعالیت‌های اجتماعی برای تقویت روحیه بسیار مفیدند، اما تأثیری بر بهبود تعامل و مشارکت ندارند. کاندیس نیکولز (Candace Nicolls)، نائب رئیس بخش منابع انسانی و محیط کار در اسناگاجاب (Snagajob) می‌گوید:

    یادتان باشد، مشارکت کارمندان بر پایه‌ی اعتماد شکل می‌گیرد، نه فعالیت‌های مفرح مجازی.

او با توصیه بر اهمیت شناخت افراد، افزود: «تمرکز روی نقاط منفی یا فقط خودِ کار بسیار راحت است. یادتان باشد، برگزاری جشن‌های مختلف پس از هر موفقیت و قدردانی از اشخاص می‌تواند به حفظ روحیه، روابط و دوستی‌ها کمک کند. فقط فراموش نکنید که با مردم مثل انسان رفتار کنید. از تک‌تک افراد حالشان را جویا شوید و بگذارید کارمندان در صورت نیاز به استراحت ، مرخصی بگیرند.»

تشویق کارمند - دورکاری - بالا بردن روحیه کارمندان - افزایش روحیه تیم - روحیه تیمی

فقط کافی است مدیران کمی وقت صرف تشویق کارمندان خود کنند. یادتان باشد که به دلیل تفاوت‌های شخصیتی، تشویق و تقدیر از هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. به طور کلی، افراد از این‌که جلوی بقیه تقدیر شوند‌ بسیار خوشحال می‌شوند، اما این بین کسانی هستند که از توجه یکباره‌ی بقیه خوششان نمی‌آید، و باید از این افراد به صورت انفرادی، مثل ارسال یک پیام نوشتاری یا ویدیویی در قالب ایمیل تقدیر کرد.

لیز وورت (Liz Woerth)، رئیس بخش استعدادیابی بازاریابی رویکردی می‌گوید:

    گاهی اوقات یک پیام تقدیر و تشکر بهتر از پاداش‌های مادی است، به‌ویژه زمانی که کارمندان فکر کنند تلاش‌هایشان به چشم نمی‌آید.

 پیشنهاد او این است که «کارهای مؤثر و مفید کارکنان و هم‌چنین تلاش‌هایی که در این وضعیت همه‌گیر کرونا کرده‌اند را در پیام خود ذکر کنید. بهتر است از چند نفر بخواهید این پیام را با شخص مورد نظر به اشتراک بگذارند.»

این تشویق و قدردانی می‌تواند نه تنها از سوی کارفرما، بلکه بین خود همکاران نیز صورت گیرد. کسب و کارهایی که در شبکه‌های اینترنتی خود ابزار تشویقی دارند، می‌توانند خلاقانه‌ترین و الهام‌بخش‌ترین طرح‌ها‌، پروژه‌ها، و ایده‌ها را تعیین کنند. در این صورت می‌توان با یک نگاه فهمید که کار چه کسی بهتر بوده است. در صورت عدم وجود چنین اپلیکیشن‌هایی، می‌توانیم در کانال‌های چت، کارهای همکارانمان را ببینیم.
یادگیری دسته‌جمعی را ترغیب کنید

در ژوئن سال 2020، نظرسنجی انجام شده «اِوِرنوت» (Evernote) نشان داد که شهروندان آمریکایی با وجود کاهش تعاملات اجتماعی و سفرها، و همچنین افزایش زمان سپری شده در خانه، از این فرصت برای یادگیری چیزهای جدید استفاده کرده‌اند. از وقتی که فاصله‌گیری اجتماعی آغاز شد، بیش از نیمی (51 درصد) از نمونه‌ی هزار و 283 بزرگسال آمریکایی، مهارت جدیدی کسب کرده‌اند.

اما با اینکه گذراندن دوره‌های آموزش آنلاین برای پیشرفت حرفه‌ای یا شخصی بسیار مفید است، لزوما بین کارکنانتان با فرهنگ و کارشان حس نزدیکی ایجاد نمی‌کند. از این رو، اَندرو دی‌بل (Andrew DeBell)، یکی از بنیان‌گذاران موسسه‌ی مشاوره‌ی «واتِر بیر لِرنینگ» (Water Bear Learning) توصیه می‌کند که تیم خود را تشویق به گذراندن یک دوره آموزشی آنلاین کنید. او می‌گوید: «بخش یادگیری لینکدین (LinkedIn Learning and Coursera)، دوره‌های مختلف آموزشی کم‌هزینه و ویدیویی هر موضوعی که بخواهید را به شما ارائه می‌دهد. چرا که اگر کل تیم با هم یک دوره‌ی آموزشی را بگذارنند، می‌توانند بینش و نظرات خود را با بقیه به اشتراک بگذارند، با یکدیگر روی پروژه‌ها کار کنند و در مورد موضوعات مرتبط بحث کنند. با این کار، همگی می‌توانید مهارت‌‌ها و دانش جدیدی کسب کرده، پویایی تیم خود را حفظ نموده و از این طریق تعامل و مشارکت کارکنان را افزایش دهید.»

یادگیری جمعی - دورکاری - بالا بردن روحیه کارمندان - افزایش روحیه تیم - روحیه تیمی

اگر هم کارمندان به تنهایی یک دوره‌ی آنلاین را سپری می‌کنند، از آن‌ها بخواهید به مدت پنج دقیقه در تماس ویدیویی آنلاین یا یک ویدیوی از قبل ضبط شده، هر آن‌چه یاد گرفته‌اند را با بقیه به‌اشتراک بگذارند و به سوال‌های مربوط به آن موضوع پاسخ دهند. در کل، آنها را به تبدیل تجربه فردی به تجربه‌ جمعی ترغیب کنید.
توجه داشته باشید، این کارفرماست که مشارکت را به‌وجود می‌آورد

بیشتر کارفرمایان همواره به دنبال راهکارهای تازه‌ای برای ایجاد تعامل و مشارکت هستند، غافل از این‌که مشارکت از خود آن‌ها نشأت می‌گیرد.

به گفته‌ی بیل فلین(Bill Flyne)، مدیر مشاوران «کاتالیست گروث» (Catalyst Growth) که مربیگری مدیرعاملان شرکت‌های مختلفی را بر عهده دارد، در طی جلسات هفتگی فردی، باید از کارمندان دو سوال پرسیده شود؛ «این هفته، اولویت‌تان چیست؟» و «چطور می‌توانم کمکتان کنم؟». او افزود:

    دائما این کار را انجام دهید و یادتان باشد درخواست‌های کمکیِ معقول را حتما پیگیری کنید تا مشارکت و تعامل میان اعضای تیمتان بیشتر شود. هرچند، امکان دارد توانایی تعدادی از اعضا در حد جایگاه اداری‌شان نباشد و به همین دلیل تیم را ترک کنند. سعی کنید این قضیه را خیلی بزرگ نکنید.

این‌که کارفرمایان، کارکنانشان را به مشارکت و تعامل هدایت کنند، به سادگی شرکت کارکنان در جلسات ویدیویی بوده و به همان میزان که باید در درستی و سلامت کسب و کارتان با کارکنان صادق باشید، جسارت می‌خواهد.

منبع: یوکن

 


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟