جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

روش هدایت کارمندان با رهبری نیت محور
محیط‌های‌ کاری پویا با کارمندانی که از مسئولیت‌های خود و چشم‌اندازهای سازمان آگاه هستند؛ همواره بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. ایجاد چنین محل کاری، با رهبری نیت محور امکان‌پذیر است.

راهکار زیر در مورد رهبری نیت محور(Intent-Based Leadership) به شما کمک می‌کند تا به این هدف دست یابید:

۱) تبدیل به رابط بهتری شوید

می‌دانیم به چه چیزی فکر می‌کنید: این یک پیشنهاد دشوار و محال برای شروع است. تبدیل شدن به یک رابط در کلاس جهانی می‌تواند چالشی باشد که یک عمر به طول می‌انجامد. اما تجزیه کردن این چالش به انواع ارتباطاتی که در طول روز دارید، کمک بزرگی خواهد بود.

اولین نوع ارتباط، ارتباط در درون شرکت است. وقتی از کارمندان در مورد این که چه چیزی در محیط کار می‌خواهند، سوال می‌شود؛ یکی از اولین چیزهایی که می‌گویند، فقدان ارتباط با مدیریت است.

برای دستیابی به ارتباطی موثر، باید دسترسی شفاف کارمندان به موضوعاتی مانند اهداف، برنامه‌های آینده و معیارهای پیشرفت کارمندان به یک اولویت مهم برای مدیریت تبدیل شود.

نوع دیگری از ارتباطات که تأثیر مستقیمی بر کیفیت رهبری شما و خروجی تیم‌تان دارد، شرح ساده مسیر و بیان انتظارات‌ شماست.

کارمندان شما می‌خواهند در اولین تلاش خود بهترین کار را انجام دهند. آن‌ها نمی‌خواهند که دوباره از شما توضیح بخواهند و احتمالا شما نیز دوست ندارید این اتفاق بیفتد. آگاهانه مسیر انجام کار و نحوه‌ دریافت آن را مشخص کنید تا از دوباره‌کاری اجتناب شود.

۲) از برنامه‌ریزی بلندمدت الهام بگیرید

به دفعات بر این که رهبران در صورت انجام هر کاری باید دارای چشم‌انداز باشند، تأکید شده است. در کنار توجه به برنامه کوتاه‌مدت، مشارکت در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت با یک چشم‌انداز روشن، راهی عالی برای اثبات خودتان به کارمندان‌تان است.

این کار به خودی خود کار دشواری است، چه برسد به این که بخواهید با کارمندان‌تان ارتباط برقرار کنید. همبستگی خوبی بین ارائه چشم‌اندازی قانع‌کننده و منسجم از سوی رهبر و ابقاء کارمندان وجود دارد.

۳) عشق خود را نسبت به آنچه انجام می‌دهید، همگانی کنید

برای داشتن یک برنامه در شرکت خود نیازی به یک چشم‌انداز دقیق ندارید. ولی زمانی که برنامه بلند‌مدت را آماده کردید؛ چطور می‌توانید مطمئن شوید که این مسیر جدید به نتایج واقعی منجر خواهد شد؟

یک راه این است که به کارمندان خود کمک کنید تا همان میزان اشتیاق شما نسبت به کار را داشته باشند. شما احتمالا وارد کسب‌وکار نشدید تا فقط وقت خود را پر کنید، بلکه برای کار کردن هدفی داشته‌اید. مطمئن شوید که عشق‌تان به آنچه انجام می‌دهید، غیرقابل ‌انکار و مسری است.

۴) از هوش هیجانی کمک بگیرید

محل کار از دو بُعد شبیه خانواده است. یک بُعد آن لحن سازمانی است. این اصطلاح توسط دانشگاه ایالتی بویز (Boise State University) این‌گونه تعریف شده است:

«لحن سازمانی، نشان‌دهنده تعهد تیم مدیریت نسبت به پذیرا بودن، صداقت، یکپارچگی و رفتار اخلاقی است.»

والدین هر خانواده خطوط قرمز را برای کودکان و مهمان‌ها ترسیم می‌کنند. یکی از این خطوط، چگونگی حل‌وفصل اختلافات را توصیف می‌کند. بُعد دیگر این شباهت، نحوه پاسخ یک رهبر به اشتباهات دیگران است.

اگر می‌خواهید با کارمندان خود رابطه خوبی ایجاد کنید، استفاده از هوش هیجانی و ایجاد یک لحن سازمانی ملایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در یک محیط کاری مسموم با رهبرانی که در مشکلات، خونسردی خود را از دست می‌دهند؛ هیچ‌کس بهترین عملکرد را نخواهد داشت.

۵) نظرات سازنده و صادقانه بدهید

به عنوان یک رهبر، یکی از وظایف شما این است که به کارمندان خود کمک کنید تا به خودشان کمک کنند. یک راه برای انجام این کار، ارائه نظرات سازنده و صادقانه است.

    شاید در مورد بازخورد ساندویچ (feedback sandwich) شنیده باشید. بر اساس این روش با تعریف کردن از یک فرد، توصیه بهبود و دوباره تعریف کردن، می‌توان بهترین نظرات را به کارمندان خود داد. با اجرای متناوب هفتگی و سالیانه، این روش بهترین بازدهی را خواهد داشت.

در مورد ستایش و تحسین کارمندان در مواقع لزوم، خجالت نکشید. همچنین اگر فرصت‌هایی برای بهبود می‌بینید، حتما آن را بیان کنید. فقط به یاد داشته باشید که توصیه‌های خود را به شیوه‌ای دوستانه به کارمند خود پیشنهاد دهید.

۶) هرگز یادگیری را رها نکنید

اگر به دلیل عشق و علاقه، این شغل را انتخاب کرده‌اید؛ با خواندن یا یادگیری یک مهارت جدید در حیطه‌ کاری‌ خود، به توسعه توانایی‌هایتان کمک خواهید کرد.

اگر رهبری نیت محور برای کمک به افراد باشد تا به بهترین شکل خود تبدیل شوند تا با هدف و اطمینان به وظایف خود عمل کنند؛ پس ایجاد عشق به یادگیری در کارمندان، بخش بزرگی از آن را در بر می‌گیرد.

۷) اطمینان حاصل کنید که مسئولیت به وضوح تعریف شده است

تقسیم کار و تعادل قدرت در هر شرکتی ضروری است. یکی از راه‌هایی که ناامیدی و تلاش مضاعف را می‌تواند وارد فرآیندهای سازمان کند، ناآگاهی افراد گزارش‌دهنده درباره نقش خودشان است. به یاد داشته باشید که عناوین شغلی همیشه به طور کامل نشان‌گر مسئولیت‌های روزمره واقعی در محل کار نیستند.

اگر اعضای تیم شما مطمئن نیستند که چه کسی مسئول بحران‌‌های آینده در پروژه است، احتمالا دلیل این امر ابهام در عنوان شغلی آن‌ها نیست؛ بلکه در مالکیت فرآیند و مسئولیت است. این‌ها فرآیند‌هایی هستند که یک رهبر باید تعیین کند.

۸) به محل کار خود کمک کنید تا به بهترین و سالم‌ترین حالت برسد

همان طور که روحیه افراد می‌تواند بر سلامت محیط کار تأثیر بگذارد، حالت معکوس آن نیز صادق است. اگر کارمندان شما سلامتی جسمی خوبی ندارند و از انجام کارهای زیاد به دلیل برنامه‌های غیرقابل انعطاف خسته شده‌اند ؛ این امر می‌تواند موجب کاهش کیفیت انجام کار آن‌ها شود.

طرح‌هایی مانند برنامه‌های تناسب اندام در محل کار، زمان‌های شروع کاری منعطف و مشاوره‌ شغلی شخصی‌سازی شده می‌تواند به کارمندان شما کمک کند تا زندگی خود را متعادل سازند و به سلامتی بهتری دست یابند.

جسم و ذهن به طور جدایی‌ناپذیری به هم مرتبط هستند و شما با انجام این کارها بهترین گزارش‌ها را از کارمندان خود دریافت خواهید کرد.

منبع: تکراسا
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟