جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

8 راهکار برای شاد کردن محیط کار به منظور افزایش بهره‌وری کارمندان
وقتی کارمندان شاد بوده و روحیه مثبتی داشته باشند، موفقیت آن شرکت، سازمان یا تیم کاری تضمین می‌شود. پس لازم است کارفرمایان توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند و محیطی شاد و دلنشین برای کارمندان فراهم کنند.

فراهم کردن محیطی شاد و دلپذیر برای کارمندان، از اصول مهم دنیای کسب و کار است. شادابی و روحیه ی مثبت کارمندان تاثیر چشم‌گیری در افزایش کارایی، خلاقیت و رضایت شغلی آن‌ها داشته و ثبات شغلی و وفاداری کارمندان را افزایش خواهد داد.

عدم توجه کارفرمایان و مدیران به شادی و روحیه کارمندان در طولانی‌مدت نتایج نامطلوبی بر جا خواهد گذاشت. در این صورت، غیبت کارمندان افزایش می‌یابد، اشتباهات بیشتری از آن‌ها دیده می‌شود و بیشتر دچار حوادث شغلی می‌شوند.

به دلیل اهمیت بالای شادی و سرزندگی در محیط کار، تقویت روحیه کارمندان و جلب رضایت آنها، در ادامه راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که باعث ایجاد محیطی شاد و دلپذیر برای کارمندان می‌شود.
چگونه محیط کاری شاد فراهم کنیم؟

1. به کارمندان خود خوش‌آمد بگویید

سلام و خوش‌آمدگویی ابتدای صبح، شادی و نشاط را وارد محیط کار می‌کند، بدون شک تمام کارمندان شادی در محل کار را دوست دارند و شما می‌توانید این شادی را به آن‌ها هدیه دهید.

لبخند شما به عنوان کارفرما این احساس را به کارمندان منتقل می‌کند که از بودن آن‌ها خوشحالید و از آن‌ها می‌خواهید با عشق و رغبت بیشتری وظایف‌شان را انجام دهند.

کارمندان با دیدن حس شادی و سرزندگی در رفتارتاناعتماد به نفس و انگیزه بیشتری پیدا کرده و از این رفتار شما تقلید می‌کنند که در نتیجه احساس بهتری بین همکاران ایجاد می‌شود.

بهتر است گاهی به بخش‌های مختلف سر زده و با کارمندان صبحت کنید، مثلا از آن‌ها بپرسید که آخر هفته خوبی داشته‌اند؟ در انجام پروژه‌ای که به آن‌ها محول شده نیاز به کمک دارند؟

 ایجاد محیط کار شادتر باعث افزایش انرژی، رضایت شغلی و شور و اشتیاق کارمندان می‌شود و تمام این‌ها با یک صبح به‌خیر و لبخندی ساده آغاز می‌شود.

2. از کارمندان خود قدردانی کنید

جالب است بدانید دلیل اصلی ترک شغل در بین مردم آمریکا، قدردانی نشدن و احساس بی‌ارزش بودن در آنهاست. از دیگر عواملی که باعث ایجاد این حس و عدم رضایت شغلی می‌شود می‌توان به حقوق پایین، کم بودن روزهای تعطیلی و نداشتن فرصت کافی برای رسیدگی بهزندگی شخصی اشاره کرد.

تعریف و قدردانی کردن از کارمندان باعث ایجاد احساس وفاداری و نشاط در آن‌ها شده و اعضای تیم برای پیشرفت سازمان مشتاق و هیجان‌زده خواهند شد.

باید پیشرفت و تلاش کارمندان خود را ببینید و راه‌های خوبی برای قدردانی و تشویق آن‌ها پیدا کنید. حتی می‌توانید جلسه‌ای برگزار کنید و نظر آن‌ها را در این‌باره بپرسید.

3. از هدف سازمان برای کارمندان بگویید

برای این‌که کارمندان احساس خوبی درباره شغل خود و سازمان‌شان داشته باشند باید آن‌ها را در جریان ماموریت و هدف شرکت قرار داد تا درک کاملی در این‌باره داشته باشند.

شما به عنوان مدیر وظیفه دارید کارمندان را با هدف شغلی خود آشنا کنید، شرحی از وظایف هر‌ بخش و دلیل انجام آن به کارمندان بدهید زیرا افراد با دیدن تمام زوایای کار احساس بهتری به شغل خود پیدا کرده و بیش از قبل مشتاق موفقیت سازمان می‌شوند.

«شرح هدف» باعث افزایش کیفیت و ارزش زندگی افراد می‌شود و بهترین راهکار برای ایجاد انگیزه در بین کارمندان سازمان است. باید هدف سازمان را با روشی تاثیرگذار برای آن‌ها شرح دهید.

4. بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنید

خیلی از سازمان‌ها و کسب و کارها به ایجاد تعادل زندگی و کار اهمیت می‌دهند.

کارفرما باید به گونه‌ای رفتار کند که کارمندان سازمان یا اعضای تیم به این درک برسند که او به آن‌ها به چشم یک کارمند وفادار نگاه می‌کند که در خارج از محل کار، یک زندگی شخصی دارند که همان‌قدر برایشان مهم است و باید بین این دو تعادل ایجاد شود.

اگر می‌خواهید محیط کار را برای کارمندان شاد و رضایت‌بخش کنید، گاهی به آن‌ها فرصت دهید بتوانند به صورت دورکاری وظایف شغلی‌شان را انجام دهند، از زمانی به عنوان تعطیلات استفاده کنند، برنامه‌های سلامتی و بهداشتی برای آن‌ها تدارک دیده شود و کارمندانی که صاحب فرزند هستند مزایایی دریافت کنند. همین کارهای ساده باعث می‌شود به رضایت شغلی برسند و بهره‌وری‌شان افزایش یابد.

برای این‌که به راهکارهای بهتری برسید خودتان را جای کارمندان بگذارید، چه چیزهایی در محیط بیرون از کار باعث خوشحالی‌تان می‌شود و دلتان می‌خواهد چقدر با خانواده‌تان وقت بگذرانید؟ به این سوالات پاسخ دهید تا دید بهتری در این مورد پیدا کنید.

5. به سلامت جسمی و روحی کارمندان اهمیت دهید

کارمندان ساعات زیادی از شبانه روز را در محیط کار می‌گذرانند و لازم است به وضعیت سلامتی آن‌ها، تغذیه، تمرینات فیزیکی، تهویه مناسب، بیمه درمانی، کاهش استرس و استراحت کافی آن‌ها توجه داشته باشید.

با ارائه تخفیف‌های ویژه برای ثبت‌نام کارمندان در کلاس‌های متنوع، ارائه بلیط رایگان برای ثبت نام در باشگاه، استخر، یوگا، داشتن فضای سبز در محوطه از جمله مواردی است که باید به آن‌ها توجه نشان دهید. حتی می‌توانید کلاس‌های مدیتیشن و مدیریت استرس را به صورت هفتگی یا ماهانه داخل شرکت برپا کنید.

این‌که کارمندان به این درک برسند کارفرما به سلامتی و سبک زندگی آن‌ها اهمیت می‌دهد تاثیر زیادی در ایجاد حس بهتر و شادی و سرزندگی آن‌ها دارد.

6. کارمندان را از بین افراد شاد و مثبت‌اندیش انتخاب کنید

افرادی را استخدام کنید که روحیه شاد و مثبت اندیش دارند تا این شادی را به همکاران و اطرافیان خود نیز انتقال دهند و نشاط سازمانی را به ارمغان بیاورند. حتما می‌دانید شادی و خوش بینی مسری است و کارمندان شاد می‌توانند این شادی را در سازمان حکم‌فرما کنند.

پس در هنگام مصاحبه شغلی علاوه بر توانایی‌‌های فنی و سطح تحصیلات طرف مقابل، به زبان بدن، حالت چهره، رفتار و واکنش‌های او نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین و شادترین کارمندان را در شرکت استخدام کنید.

7. به کارمندان خود اعتماد داشته باشید

کارمندان وقتی می‌بینند مورد اعتماد کارفرما هستند با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری به فعالیت‌های شغلی خود می‌پردازند اما اگر مدام تحت کنترل رئیس باشند در انجام وظایف روزانه خود دچار مشکل می‌شوند و به مرور زمان از شغل خود متنفر خواهند شد.

اصلا کار خوبی نیست از کارمندان خود بخواهید تمام کارهای روزانه‌شان را ثبت کنند، زیرا باید به اعضای تیم حس اعتماد و آزادی خلاقانه که لایقش آن‌اند را بدهید و انتظارات معقولانه‌ای از آن‌ها داشته باشید.

به کارمندان خود اعتماد داشته باشید و به آن‌ها فرصت دهید در شرایط مختلف بدون کنترل شما تصمیمات درست بگیرند، با این کار اعتماد به نفس آن‌ها بالا رفته، روحیه و انگیزه‌شان تقویت می‌شود و خود را به اهداف سازمان متعهد می‌دانند.

گاهی به اعضای تیم اجازه دهید کنترل و رهبری جلسات را به دست بگیرند و کارمندان باتجربه تر در مواقعی که در دسترس نیستید تصمیمات اجرایی را اتخاذ کنند.

8. در محل کار تنوع ایجاد کنید

این‌که یک کارمند برای ساعات طولانی در یک جا بنشیند و با مشتریان صحبت کند قطعا خسته و دل‌زده خواهد شد. سعی کنید در محیط کار تنوع ایجاد کنید تا نشاط و سرزندگی را به اعضای تیم هدیه داده و از کسل شدن جو جلوگیری کنید.

مثلا گاهی جلسات را در فضای باز یا در محیطی خارج از محیط کار برگزار کنید. حتی می‌توانید به کارمندان اجازه دهید روز خاصی از ماه را در منزل بمانند و در کنار خانواده باشند.

منبع: یوکن


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
سعید یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹
والا ما اینجا تقریبا در شرایط اردوگاه های کار اجباری کار میکنیم، ساعت کاری زیاد، بدون تعطیلی، پاداش نخواستیم، حقوق خودمون رو هم نمیدن، چقدر رویایی و دست نیافتنی بود این شرایط کاری ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟