جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اگر پس انداز کنید، خودتان را از نظر مالی نابود خواهید کرد
من در بیشتر دوران کار خودم به بانکداری مشغول بودم و به عنوان یک بانکدار، ما قبلا به پس انداز کردن می‌خندیدیم. این حقیقتی است که من اصلا دوست ندارم آن را بپذیرم.

این اصلا به این معنا نیست که دوست داشتیم فکر کنیم که فقط کار ما درست است یا حتی از بقیه افراد، باهوش‌تر هستیم؛ بلکه به این دلیل بود که میزان درآمد ما، نسبت به آموزشی که به ما می‌دهند، هم‌خوانی نداشت چون درآمد ما خیلی ناچیز بود.

به ما اطلاعات غلط و مضحکی در مورد پول و نحوه درآمد داده‌اند و سپس به دنیای کار وارد می‌شویم تا کار خود را صرفا برای کسب درآمد انجام دهیم.

اگر برای پول درآوردن کار می‌کنید و هیچ ایده‌ای در مورد حفظ آن ندارید، بگذارید حقیقت را به شما بگویم: اصلا این طوری که فکر می‌کنید نیست و حقیقت خیلی دردآور است. شما باید این ذهنیت را از خودتان دور کنید که «پس انداز خوب است».

یک روش بسیار ساده‌تر در مورد حفظ ارزش درآمد و پولی که به‌دست می‌آورید وجود دارد، که شما را از لحاظ مالی آماده‌تر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که در صورت انتخاب آن (نه مشاوره مالی) کمتر استرس داشته باشید و کمتر کار کنید. در این مطلب به آن روش می‌پردازیم.

میزان درآمد شما هیچ اهمیتی ندارد

اگر حقیقت را نپذیرید و  نحوه کار کردن با پول را ندانید، درآمد زیادی خواهید داشت اما در عین حال مقدار زیادی پول از دست خواهید داد. بسیاری از افرادمشهور مانند مایک تایسون درآمد زیادی کسب کردند ولی در حال حاضر ورشکسته‌اند.

برندگان لاتاری، به نسبت مردم عادی که میلیون‌ها دلار بیشتر از آن‌ها دریافت می‌کنند، طی سه تا پنج سال ورشکسته می‌شوند؛ این در حالی است که مردم عادی به این شکل نیستند.

من افرادی را می‌شناسم که 500 هزار دلار در سال پول می‌گیرند؛ اما وقتی رکود اقتصادی اخیر رخ داد، تمام پول خود را از دست دادند.

شما می‌توانید از طریق ایجاد و خلق محتوا، راه اندازی یک وب سایت، راه اندازی پادکست، تبلیغ محصولات دیگران، نوشتن کتاب های الکترونیکی، اجرای وبینارهای آموزشی، پول زیادی را به دست آورید. همه‌ی این‌ها فقط از طریق یک دسترسی  ساده به اینترنت شدنی است.

مقدار سرمایه‌ای که پس‌انداز می‌کنید، اصلا اهمیت ندارد

اگر از روش ساده‌ی پول درآوردن و سپس، پس‌انداز کردن استفاده می‌کنید، این اصلا پایان خوبی برای شما نیست.

این تصویر به خوبی به شما نشان می‌دهد که چرا پس‌انداز پول به وضع مالی شما لطمه وارد می‌کند.

هر دقیقه‌ای که پس انداز می‌کنید، یک دقیقه دیگر به میزان تورمی که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اضافه می‌کند. تمام کار و تلاش‌تان حیف خواهد شد.

چرا واقعا این‌قدر سخت کار می‌کنید و بعد با پس‌انداز کردن، پول خود را بی‌ارزش می‌کنید؟ این اصلا با عقل جور در نمی‌آید. این دیوانگی است.

چگونه می توان این وضعیت را تغییر داد؟ این‌که پول برای شما کار کند، نه شما برای پول

یکراه حل برای حل مشکل پس‌انداز پول وجود دارد و لازم نیست که یک سرمایه‌گذار قهار مانند وارن بافت باشید تا آن را یاد بگیرید.

شما می‌توانید از نابودی مالی خود جلوگیری کنید، فقط اگر رویکرد خودتان را در این مورد تغییر دهید:

این اصلاً به این ربط ندارد که شما چقدر درآمدزایی می‌کنید. حتی به این بستگی ندارد که چقدر پس‌انداز می‌کنید. همه‌ی این‌ها به میزان پولی که سرمایه گذاری می‌کنید، ختم می‌شود. به زبان ساده، سرمایه‌گذاری یعنی، پول‌تان را در جایی قرار می‌دهید و آن برای شما کار می‌کند.

پولی که به‌دست می‌آورید، باید خرج سرمایه‌گذاری شود. شما گزینه‌های مختلفی دارید که احتمالا خودتان از قبل می‌دانید، اما این‌جا هم به آن اشاره می‌کنیم.

طلا، املاک و مستغلات، اوراق قرضه، سهام و ارزهای دیجیتال. در این موارد می ‌توانید سرمایه‌گذاری کنید تا تورم همه آن‌چه را که برای آن کار کرده‌اید، نابود نکند.

اگر این قدم اضافی را برندارید، هم‌چنان این امکان وجود دارد که از نظر مالی نابود شوید

حتی اگر پول خود را هم سرمایه‌گذاری کنید، باز هم به تنهایی به شما کمکی نخواهد کرد. سرمایه‌گذاری پول‌تان به تنهایی کافی نیست. زیرا باید یک ایده دیگر را هم در نظر داشته باشید: تنوع. (کارشناسان مالی که به ازای هر ساعت مشاوره از شما هزار دلار پول می‌گیرند، آن را تخصیص دارایی می‌نامند. اما ما مانند آن‌ها باکلاس نیستیم و مستقیما می‌رویم سر اصل مطلب.)

سخت‌ترین بخش این آموزش آن‌جاست که شما باید بدانید چه مقدار از پول در چه دارایی‌هایی، باید سرمایه‌گذاری کنید. شرکت Hedge Funds، که تیلیاردها دلار را طی چندین دهه سرمایه‌گذاری کرده است، با استفاده از این مهارت و این معجون اسرارآمیز، کارهای خود را پیش برده ‌است.

راه حل این مشکل برای هر فرد متفاوت است. میزان سرمایه‌گذاری در هر کلاس دارایی به وضعیت مالی و سن شما بستگی دارد.

اگر بدهی کارت اعتباری دارید و ورشکست شده‌اید، پس باید قبل از نگرانی در مورد سرمایه‌گذاری، روی حل کردن آن تمرکز کنید.

اگر بدهی ندارید، اما فقط کمتر از 10 هزار دلار سرمایه دارید، باید محتاطانه رفتار کنید؛ چون احتمالا به آن پول نیاز دارید و باید در دسترس‌تان باشد. اگر 100هزار دلار یا بیشتر از آن برای سرمایه گذاری دارید، بهتر است کمی جدی‌تر عمل کنید.

اگر شما هم مثل من جوان هستید، منظور متولدین سال 2000 به بعد است، بهتر است در مورد سهام خریدن بهتر و جدی‌تر عمل کنید. چون احتمالاً بحران‌های زیادی برای پشت‌سر گذاشتن در پیش خواهید داشت.

راه نجات خود از لحاظ مالی این است که یاد بگیرید کجا پول خود را سرمایه‌گذاری کنید و چقدر از آن را در دارایی‌های مختلف اختصاص دهید.

به زبان خیلی ساده، شما باید یاد بگیرید که در کدام دارایی، چقدر پول سرمایه‌گذاری کنید و چند درصد بر ارزش آن دارایی و سرمایه‌تان افزوده می‌‌شود. در اینجا یک مثال آورده شده است.

- طلا: 5 درصد
- املاک و مستغلات: 30 درصد
- ارز دیجیتال: 5 درصد
- اوراق قرضه: 20 درصد
- سهام: 40 درصد

در مورد هر یک از این کلاس‌های دارایی اطلاعات جمع‌آوری کنید و پس از آن پول خود را به ترتیب به آن‌ها اختصاص دهید.

چالش بعدی

هر یک از این دارایی‌ها، دارای زیر شاخه هستند.

مثلا هم اوراق بهادار با ارزش وجود دارد و هم اوراق بهادار بی‌ارزش و بی‌مصرف؛ بعضی از سهام شرکتی، کوچک و ناچیزند و برخی دیگر باارزش و بزرگ، و حتی سهام‌ تکنولوژی هم وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها هم انتخاب کنید. این مرحله‌ی بعدی جزئیات است که باید آن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید بهتر سرمایه‌گذاری کنید و سود بیشتری داشته‌باشید.

یک راه‌حل آسان این است که برای سرمایه‌گذاری در هر یک از موارد بالا، سرمایه‌ی شاخص سهام‌، اوراق قرضه و حتی املاک و مستغلات را خریداری کنید؛ بنابراین بهتر است هریک از این‌ها را زیر نظر داشته باشید و بررسی کنید. معمولا سرمایه‌های شاخص زیادی وجود دارند که محصولات زیادی را ارائه می‌دهند. در نتیجه اگر سهام آن‌ را بخرید، می‌توانید سود بیشتری داشته باشید.

وضعیت اقتصادی

یک مورد آخر هم وجود دارد که باید در هنگام سرمایه‌گذاری پول خود و متنوع کردن دارایی‌های مختلف بر اساس سن خود به آن فکر کنید: جایگاه ما در چرخه اقتصادی کجاست؟

به عبارت دیگر، آیا بازار بورس و سهام و همین‌طور اقتصاد ما در دوره رشد شدید، رشد بسیار اندک  یا رکود اقتصادی قرار دارد؟ همان‌طور که الان من این مطلب را می‌نویسم، در دوران رکود اقتصادی هستیم.

فکر کردن در مورد وضعیت بازارها بسیار مهم است؛ چون به شما این دید را می‌دهد که کدام سهام را بخرید. در حال حاضر، وضعیت اقتصادی ما از این رو، به آن رو شده است. قیمت نفت منفی شده، سرعت و حجم چاپ پول به حداکثر رسیده، اوراق بهادار پربازده‌مان منفی شده، و تورمی که حالا بیش‌ از حالت عادی خودش در حال افزایش است.

بنابراین شاید پیش خودتان فکر کنید که در دوران بحران و رکود اقتصادی، خرید سهام ارزان‌قیمت است، چون احتمالا تخفیف می‌گیرید.

شاید بهتر باشد کمی بیشتر اوراق بهادار بخرید؛ چون برخی از آن‌ها هیچ سودی برای شما نخواهند داشت. ترجیحا به دارایی‌هایی که ضدتورم هستند و در برابر آن مقاومت می‌کنند توجه بیشتری کنید. چون اصلا نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد.

آسان‌ترین راهی که برای تشخیص نوع زمان و بحران مالی و اقتصادی که در آن قرار داریم یاد گرفتم، این است که آن را به شکل فصل‌های مختلف بدانیم: تابستان، بهار، پاییز و زمستان. در سال 2019 مانند تابستان، پربازده بود و سود زیادی می‌توانستید داشته باشید.

الان در فصل زمستان قرار داریم؛ هر کسی که بیش از حد ریسک کرده، به کلی ورشکست شده است.

یک فصلی را برای خود انتخاب کنید و مطابق با آن سرمایه‌گذاری کنید.

سخن آخر

پس‌انداز پول، شما را نابود خواهد کرد. همان‌طور که می‌بینید، بر اثر افزایش نرخ تورم، ارزش پول هم روز به روز کمتر می‌شود.

کار کردن و پول درآوردن، در صورتی که آن پول را برای خودتان نگه ندارید و هر روز طوری آن را خرج کنید که انگار هر روز جشن است، بی‌فایده است.

استراتژی که در مورد بهتر شدن وضعیت مالی‌تان بیشتر از همه با منطق جور در می‌آید، این است که پول‌تان را سرمایه‌گذاری کنید تا پول‌تان برای شما کار کند و در اثر افزایش نرخ تورم از بین نرود.

پول خود را در دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید تا در مواقع بحران و رکود اقتصادی از شما محافظت کند.

سپس وقتی در مورد سرمایه‌گذاری می‌اندیشید، سن خود، شرایط و وضعیت مالی‌تان و چگونگی پخش کردن سرمایه‌تان در دارایی‌های مختلف را در نظر بگیرید و همچنین توصیه مربوط به فصل‌های اقتصادی را هم مدنظر داشته باشید.

اگر هم پول در می‌آورید و هم سرمایه‌گذاری می‌کنید به جای پس‌انداز کردن- به‌اندازه کافی پول برای کمک کردن به افراد و فشار کم زندگی و رفاه خواهید داشت.

منبع: یوکن
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
ناصر فردوسى شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
به نظر بنده توضيحات جالب و تامل برانگيزى بود و كارآمد بسيار ممنون از زحماتتون. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟