پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

5 نکته برای ساختن یک ذهنیت موفق در کارآفرینی
خیلی از ما انسان‌ها در ذهن خود، کارهای مختلفی برای انجام دادن و اهداف بزرگی برای رسیدن داریم. این کارها می‌‌تواند شامل راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، فروش اولیه محصولات، رسیدن به درآمد بالاتر یا نوشتن یک بلاگ (Blog) باشد.

به طور کلی هر هدفی در ذهن خود داشته باشید، لازم است کارهایی انجام دهید تا ذهنیت خود را در راستای هدف تقویت کرده و با اراده و تلاش به آن برسید.

فرقی نمی‌کند که یک کارآفرین تازه‌کار در مراحل اولیه کسب‌وکار خود باشید و یا کارمندی در تلاش برای رشد فردی برای کارآفرین شدن در آینده؛ در هر صورت، ساختن یک ذهنیت موفق در کارآفرینی فواید بسیاری دارد.

البته ممکن است شما هنوز مدیرعامل شرکت خودتان نباشید؛ اما همواره قصد دارید که رئیس خود باشید.

به عبارتی به تنهایی کنترل زندگی و شغل خود را در دست داشته باشید. در ادامه به پنج ویژگی ذهنیت کارآفرینان موفق می‌پردازیم که با آگاهی و استفاده صحیح از آن‌ها می‌توانید به اهداف خود نزدیک‌تر شوید.

۱) به توصیه‌های دیگران توجه کنید

بعضی اوقات نیاز است تا به حس درونی خود اعتماد کنید؛ اما زمان‌هایی نیز هستند که توجه به توصیه‌ها لازم و ضروری است.

توجه به این توصیه‌ها در مواقع تصمیم‌گیری در شرایطی چون سرمایه‌گذاری یا انتخاب‌های کلی و مهم برای آینده خود یا کسب‌وکارتان، همواره کار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.

تحقیقات روی شرکت شیپ (Shyp) نشان می‌دهد که چگونه عدم توجه به توصیه‌های متخصصان در مورد پایداری مدل کسب‌وکار، باعث فروپاشی این شرکت شد. مدیرعامل وقت، کوین گیبون (Kevin Gibbon)، بعدها در یک مقاله در وبلاگ گفت:

افراد نزدیک به من و کسب‌وکارم مدام هشدار می‌دادند که تعقیب مصرف‌کنندگان استراتژی اشتباهی است؛ اما من گوش نکردم. رفته رفته به توصیه‌ها گوش دادم و آن‌ها را رعایت کردم. اما بزرگ‌ترین حسرت من این است که چرا زودتر اقدام نکردم.

علی‌رغم افزایش سرمایه بیش از 62 میلیون دلار برای شرکت شیپ، درهای این شرکت در سال ۲۰۱۸ بسته شد.

۲)  خودتان را دست بالا گرفته و تبلیغ کنید

قطعاً نمی‌خواهید به یک وضعیت اجتماعی برسید که دیگران با شما صحبت نکرده و یکدیگر را از هم‌صحبت شدن با شما منع کنند؛ به این دلیل که تمام اوقات در مورد خود و کسب‌وکارتان صحبت می‌کنید.

چه چیزی خسته‌کننده‌تر از یک گفتگوی یک طرفه است؟ البته این طور نخواهد شد! نگران نباشید. البته سعی کنید تا یک طرفه صحبت نکنید؛ اما همیشه برای صحبت در مورد کسب‌وکارتان آماده باشید و در زمان مناسب آن را به خوبی توضیح دهید.

همان طور که بریتنی هنسی (Brittany Hennessy)، نویسنده کتاب پرفروش اینفلوئنسر (Influencer)، می‌گوید:

۳) از نقاط قوت خود بهره بگیرید

کارآفرینان می‌دانند که آن‌ها نمی‌توانند هر کاری را انجام دهندو نباید همه کارها را نیز انجام دهند. این افراد دو دلیل اصلی دارند. اولین دلیل این است که در طول روز زمان کافی برای انجام همه کارها وجود ندارد. دوم اینکه همه ما در برخی از کارها از دیگران بهتر هستیم.

واقعیت این است که اگر شما در علم ریاضی واقعاً توانا نیستید، پس مسئولیتی در قبال امور مالی ندارید. یک برنامه حسابداری که زیاد گران قیمت نباشد را تهیه کرده و آن را به دیگران بسپارید.

حقوق و دستمزد، اظهارنامه مالیاتی یا پیش‌بینی جریان نقدینگی چیزی نیستند که بخواهید یاد بگیرید یا روی آن کار کنید. برای اینکه بهتر بتوانید روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، پیشنهاد می‌شود این مقاله را بخوانید.

۴) شبکه ارتباطی خود را بسازید

پیش از هر چیز، شما باید هر گونه بی‌میلی و کج‌خلقی را کنار بگذارید. هر کارآفرین موفقی می‌داند که در طی مسیر کارآفرینی تنهاست؛ اما این را هم می‌داند که هیچ کاری به تنهایی انجام نمی‌شود.

توانایی شما برای راه‌اندازی یا توسعه یک محصول یا خدمت، ایجاد حرکت در بازار، استخدام تیم یا بازخوردهای کلیدی و مهم از متخصصان، همه و همه تا حد زیادی به گستردگی شبکه ارتباطی شما مربوط می‌شود.

ساخت شبکه ارتباطی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما تلاش‌های بی هدف برای ایجاد ارتباط با افراد مختلف سودی ندارد.

به قول معروف، مهم کیفیت عمل است نه کمیت آن. البته ایجاد شبکه ارتباطی برای بسیاری از افراد ناخوش‌آیند و دلهره‌آور است. برای اینکه بتوانید ذهنیت کارآفرینی خود را تقویت کنید، کافی است دو کار زیر را انجام دهید.

هر شنبه، سه نفر از شبکه ارتباطی خود را که می‌دانید از هر گونه صحبت کردن با آن‌ها (مانند صحبت در کنار خوردن نهار یا طی یک تماس تلفنی کوچک) سود می‌برید، انتخاب کنید. ممکن است مدتی گذشته باشد که از برخی از این افراد خبر نداشته باشید.

با ارسال یک پیامک یا ایمیل و یا هر چیز دیگری مجدداً رابطه خود را برقرار کنید. همین حالا می‌توانید با ارسال یک پیام کوتاه این کار را انجام دهید. این کار کمتر از ده دقیقه طول خواهد کشید.

    هر چهارشنبه، دو نفر از خارج شبکه ارتباطی خود را که به طور حرفه‌ای تحسین کرده یا واقعاً دوست دارید که با آن‌ها رابطه داشته باشید، انتخاب کنید.

البته این علاقه به معنای رابطه عاشقانه نیست. همچنین به این معنا نیست که لزوماً بهترین دوست‌های یکدیگر شوید.

این به معنای پیدا کردن رهبرانی است که در زمینه کاری شما فعالیت کرده و دوست دارید آن‌ها را در حلقه همکاری خود داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک وبلاگ راه‌اندازی کنید یا کتاب بنویسید، فکر کنید که چه کسی دقیقاً همین کار را انجام داده است؟ این لیست به اندازه تصورات شما بی‌پایان خواهد بود.

بنابراین تعجب خواهید کرد که ارتباط با افراد تأثیرگذار چقدر می‌تواند آسان باشد. به طور کلی خیلی از مردم حتی زحمت امتحان چنین کاری را هم به خود نمی‌دهند.

۵) یک هدف برای خود تعیین کنید

بله، فقط یک هدف تعیین کنید. برنامه‌های زندگی پنج ساله را فراموش کنید. اگر در ابتدا هدف خیلی بزرگی انتخاب کنید، بعداً کار بسیار سختی دارید و رفته رفته دلسرد می‌شوید.

در عوض از خود بپرسید: تنها چیزی که دوست دارید در نود روز آینده به آن برسید چیست؟ فقط یکی! سپس لیستی از تمام مواردی را که برای پشتیبانی از آن هدف نیاز دارید را ایجاد کنید.

یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از امروز شروع کنید. مهم نیست که چقدر کوچک باشد، هنر ساده شروع کردن به خودی خود این قدرت را دارد که شما را به جلو سوق دهد.

سخن پایانی

زیبایی ذهنیت موفق در کارآفرینی به این است که نیازی به آموزش رسمی یا روش یادگیری خیلی خاصی ندارد.

تمام مواردی که گفته شد، در واقع شیوه به کار بردن استعدادهای ذاتی است که همه ما در اختیار داریم و نیاز است کمی نظم را چاشنی آن کنیم.

بنابراین صرف نظر از اینکه در چه مرحله‌ای هستید یا چه رویایی دارید، رئیس شما هستید و مانع اصلی مسیر، خود شمایید. باقی مسئله فقط بازی‌های ذهنی هستند.

منبع: تکسرا
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟