پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چگونگی به دست آوردن اعتبار با تجربه کاری کم
یک لطیفه در اینترنت وجود دارد که حقیقتی را در مورد یکی از مشکلات جوانان بیان می‌کند و آن نیروی کار بیش از حد رقابتی در سال 2017 است. در این جوک دو مصاحبه کننده با تجربه بر روی یک میز روبروی فرد مورد مصاحبه نشسته‌اند و به او می‌گویند "ما به دنبال فردی 22 الی 26 ساله با 30 سال تجربه کاری هستیم.

این تناقض اعتبار در واقع یک معضل اصلی برای بسیاری از جوانانی است که می‌خواهند وارد نیروی کار شوند.

برای موفقیت، کارکنان جوان (و یا هرکسی که کار جدید یا حرفه‌ای خود را با تجربه قبلی کم در آن زمینه آغاز می‌کند.) قبل از اینکه فرصتی برای ایجاد تخصص و کسب تجربه به دست بیاورند، باید افراد مطمئنی در زمینه کاری خود به نظر برسند.

این موضوع به ایده غنیمت شمردن فرصت‌ها معنی جدیدی می‌دهد، زیرا در تناقض اعتبار فرصتی برای غنیمت شمردن وجود ندارد و شما باید در گذشته قبل از استفاده از فرصت‌ها از فرصت‌های خود استفاده می‌کردید.

برای افراد جوان و بی‌‎تجربه، غلبه بر این چالش ضروری است. شروع سریع در حرفه‌تان به شما کمک خواهد کرد تا به تجربیات و فرصت‌هایی دست پیدا کنید که باعث دیده شدن شما به عنوان فردی با استعداد درونی بالا شود و به شما فرصت‌هایی داده خواهد شد تا در حرفه خود رشد کنید و این تنها کارکنان جوان نیستند که از حل این معضل سود می‌برند بلکه حل این معضل برای شرکت‌هایی که هزاران دلار و ساعت‌های بی‌شماری را صرف استخدام، مصاحبه و جدا سازی کارکنان جدید می‌کنند، نیز بسیار مهم است.

چگونه می‌توان این تناقض اعتبار را حل کرد؟ در یک ابتکار جدید از موسسه پرلموتر(Perlmutter) برای مدیریت تجاری جهانی در دانشگاه برندیس، آن‌ها در حال تحقیق بر روی همین مشکل هستند.

یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که ممکن است این موضوع کمتر از آنچه که ما فکر می‌کنیم به یک تناقض نزدیک باشد.

جوانان بیشتر از آن چه که فکر می‌کنند برای غلبه بر مشکل بی‌تجربگی، منابع مختلفی را در دست دارند و آن‌ها می‌توانند برای جبران و ایجاد تخصص‌هایی که فاقد آن‌ها هستند مستقیما اقدام کنند.

در ادامه مقاله پنج فعالیت مشترک وجود دارد که شما می‌توانید به عنوان یک جوان حرفه‌ای انجام داده، کار خود را آغاز کرده و مسیر مدیریت خود را تسریع کنید.

1. از مهارت‌های تحقیقاتی خود به عنوان اهرم استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌های ایستادگی در یک محیط کاری، حتی به عنوان کسی که تجربه کاری کمتری دارد، توسعه و رشد دانشی منحصر به فرد است که شما را تبدیل به یک منبع دانش برای کمک به همکاران و مشتریانتان می‌کند.

یکی از موثرترین روش‌ها برای انجام این کار، استفاده از مهارت‌های تحقیقاتی‌تان برای ترکیب کردن تمایلات و اطلاعات مختلف و تسلط یافتن بر روی دانش‌های تخصصی صنعت مورد نظرتان است.

احتمالا، اگر به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشید، مجموعه‌ای از مهارت‌های تحقیقاتی تازه را که می‌توانید در یک زمینه‌ حرفه‌‌ای به کار ببرید، در اختیار دارید، اما اگر به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل نشده‌اید، ابتدا بر روی این مهارت‌ها کار کنید. دانشی خاصی که افراد در صنعت شما خواهان آن هستند را پیدا کنید و تخصص خود را در اطراف آن دانش گسترش دهید.

خواندن کتاب‌ها و مجلات مرتبط با صنعت مورد نظرتان یا تماشای ویدئوهای مدیران بزرگ آن صنعت خاص می‌تواند بسیار برای شما مفید باشد. اگر شما بتوانید یک منبع منحصر به فرد و مفید برای حل مشکلات باشید، به سرعت اعتبار خود را بالا برده و به عنوان یک منبع اطلاعات توسط همکاران خود شناخته می‌شوید.

2. همکاری مخصوص خود را شناسایی کنید

از خودتان سوالاتی برای شناسایی نقاط قوت خود و پیدا کردن موقعیت‌هایی که ممکن است بتوانید از ارزش‌های آن استفاده کنید، بپرسید.

حس می‌کنید که در چه زمینه‌هایی بهترین هستید؟ در گذشته نسبت به انجام چه کاری تحسین شده‌اید؟ به بهترین حالت از خودتان فکر کنید و با خود بگویید که چگونه می‌توانید آن حالت را توضیح دهید؟ از پاسخ‌های خود برا ایجاد نقاط قوت و منابعی که بتوانند به شما در آغاز کار و رشد حرفه‌ای شما کمک کنند، استفاده کنید.

همچنین پس زمینه شخصی خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال ممکن است که در گذشته در صنعت یا موقعیت خاصی کار نکرده باشید، اما احتمال این وجود دارد که شما به دلیل پیش زمینه‌های جغرافیایی یا جمعیت شناختی، بینش سودمندی داشته باشید.

شاید به عنوان 20 کارشناس حرفه‌ای که بر روی یک پروژه بازاریابی تحقیق می‌کنند، شما ایده‌هایی دارید تا از افراد نسل خود سوالاتی بپرسید، این سوالات، اطلاعات معتبر و قابل اطمینان را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهند.

شما نباید فردی با یک توانایی و مهارت باشید و یا به شخصی با مهارت‌های محدود که تنها از یک دیدگاه خاص که از پیشینه‌های او نشئت می‌گیرد به مسائل می‌نگرد، تبدیل شوید، اما این ویژگی می‌تواند در ابتدای ورود به نیروی کار برای ایجاد اعتبار تاثیرگذار باشد.

3. به خواسته خودتان داوطلب شوید

قدرت شجاعت، عزم و تمایل به انجام کارهای غیرقابل تحمل را دست کم نگیرید. اگر در پایان نشست گروهی، رئیس بخش شما درخواست بازخورد بیشتری از نمایندگان فروش در یک خط تولیدی که گروه شما در حال کار بر روی آن است، می‌کند؛ داوطلب شوید تا اطلاعات را بررسی کنید.

اگر همکاران ارشد شما بپرسند که آیا کسی می‌خواهد که دسته بزرگی از اطلاعات را برای تمایلات جامعه استخراج کند؟(و این اطلاعات از پروژه گروه شما پشتیبانی خواهد کرد) برای انجام این کار داوطلب شوید؛ البته فرض می‌کنیم که شما توانایی لازم را برای انجام این کار دارید.

از آن‌ها استفاده کنید و بر روی ذهنیتشان به سرعت تاثیر گذاشته و خود را یک کارمند قابل اعتماد و سخت‌کوش معرفی کنید.

4. حجم کاری خود را مدیریت کنید و با دیگران فعالانه ارتباط برقرار کنید

اگرچه پرورش دانش و تجربه زمان زیادی لازم دارد، شما می‌توانید بلافاصله خود را در میان همکاران و پیش سرپرستتان مورد اعتماد نشان دهید. تعهدات و حجم کاری خود را هوشمندانه مدیریت کنید. بدانید که چه هنگام کار شما بیش‌ از حد توانتان است و در این حالت قاطعانه نه بگویید.

همچنین، با دیگران به صورت کاملا فعالانه ارتباط برقرار کنید. اگر پیش‌بینی می‌کنید که نمی‌توانید کار خود را در مهلت تعیین شده برای آن کار انجام دهید، آن‌ را در اسرع وقت با رئیس خود در میان بگذارید و در صورت نیاز از او راهنمایی بخواهید و هرگز از سوال پرسیدن هراس نداشته باشید.

اهمیت پیگیری را دست کم نگیرید و هر پروژه را به پایان برسانید؛ هیچ جزئیاتی را از دست ندهید و مهلت تعیین شده برای کارهای خود را نادیده نگیرید. شما ممکن است که با تجربه‌ترین فرد در اتاق نباشید، اما می‌توانید قابل اعتمادترین باشید.

5. برای ایجاد شبکه‌ای از روابط نزدیک تلاش کنید

هدف شما در طول زمان ایجاد یک شبکه عمیق و متنوع از همکاران مورد اعتمادتان خواهد بود که در میان کارتان، کمک‌هایی را در زمینه‌های مربیگری، مشاوره و بازخورد برای شما فراهم می‌کنند.

هنگامی که شما در ابتدا، کار خود را شروع می‌کنید، ممکن است قفسه شما از نظر مخاطبین و ارتباطات قابل اعتماد خالی باشد، اما شما از اینکه به آسانی می‌توانید یک شبکه از همکاران قابل اعتماد را برای خود ایجاد کنید، شگفت‌زده خواهید شد.

از روش مشابهی که در دوران مدرسه و قبل از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به کار می‌بردید، استفاده کنید. شما شبکه‌ای از دوستان و همکاران دانشگاهی را برای خود ایجاد کرده‌اید و احتمالا هنگامی که شغل خود را شروع می‌کنید در وهله اول به شبکه‌ای از همکاران نیز نیازمند خواهید بود. از این مهارت‌ها استفاده کنید و آن‌ها را در موقعیت فعلی خود به کار بگیرید.

همکاران خود را به نهار دعوت کنید. رؤسایی را که تحسین می‌کنید را شناسایی کنید و بیندیشید که چگونه می‌توانید با فرهنگ و آداب سازمانتان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.در برخی از شرکت‌ها، شما ممکن است بتوانید رؤسای خود را مستقیما به نهار یا یک فنجان قهوه دعوت کنید.

اما در دیگر شرکت‌ها، ممکن است قبل از برقراری ارتباط با آن‌ها نیاز به کسب تجربه بیشتری داشته باشید.

با این وجود رمز ماجرا، سخت تلاش کردن برای آشنایی با افراد مختلف در سطح همکار بودن و با حتی سطحی شخصی‌تر است.

این تماس‌ها و ارتباطات می‌توانند راهنمایی‌هایی بسیار مهم، راهی برای بیان ایده‌های شما و طرفداران احتمالی شما و کار شما در سازمان باشند.

انگیزه، تعهد و تخصص خود را به آن‌ها نشان دهید و در صورت امکان راهی برای کمک به آن‌ها و کارشان پیدا کنید.

تخصص به خودی خود به وجود نمی‌آید و همکارانتان شما را تا زمانی که خودتان را به آن‌ها ثابت نکنید، شما را به عنوان بخش مهمی از سازمان نمی‌بینند، اما با رشد اعتماد به نفس برای استفاده از ابزارها، دارایی‌ها و توانایی‌هایی که به عنوان یک کارمند جوان دارید، می‌توانید بر تناقض اعتبار غلبه کرده و کار خود را در حرفه خود آغاز کنید

منبع:یوکن
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟