جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بازارهای آسیایی پلی استایرن به پایین ترین سطح در چهار سال اخیر رسید
در چین و آسیای شرقی، قیمت واردات پلیمر استایرن و ABS، با توجه به تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت خوراک صنایع (مواد اولیه)، همچنان در حال کاهش است.

گروه ترجمه ویکی پلاست | اگرچه به نظر می رسد که افزایش فعالیت صنعتی در میان تعداد کمتری از بنگاه های اقتصادی چین اتفاق می افتد، اما فعالان این صنعت خاطر نشان کردند که تقاضای کل در سراسر آسیا ضعیف است. یکی از این فعالان اعلام کرد: با بسته شدن بسیاری از کشورهای آسیای شرقی، تجارت مبنی بر صادرات ما، ضربه شدیدی خورد. در حال حاضر، سقوط معاملات آتی نفت خام منجر به کاهش هزینه های مواد اولیه می شود. خریداران پیشنهادات کمتری را حتی پس از کاهش قیمت اخیر ما، ارائه می دهند.

بازارهای واردات به پایین ترین میزان خود در سال های اخیر می رسند
شاخص قیمت ChemOrbis نشان می دهد که میانگین هفتگی قیمت های تزریقی پلی استایرن معمولی (GPPS) و پلی استایرن مقاوم (HIPS) بر اساس هزینه ارزش، بیمه و کرایه حمل تا مقصد بر اساس قواعد دریایی کشور چین، به پایین ترین میزان خود از مارس 2009 سقوط کرد. قیمت های واردات ABS با شرایط مشابه، به پایین ترین میزان خود در چهار سال اخیر رسید.


 
پلی استایرن و ABS از ابتدای سال 2020 چه مقدار از بهای خود را از دست داده اند؟ نفت و مواد اولیه صنایع چطور؟
با توجه به اطلاعات شاخص قیمت ChemOrbis، میانگین هفتگی تزریق قیمت برای GPPS، HIPS و ABS بر اساس CIF/SEA کشور چین در مقایسه با اوایل ماه ژانویه، در حدود 10 الی 12 درصد کاهش پیدا کرده است. از طرف دیگر میزان ضرر بیشتری در بازارهای بالادستی (UPSTREAM) به ثبت رسیده است.

داده ها حاکی از آن است که معاملات آتی نفت خام WTI ( West Texas Index) در NYMEX از ابتدای ماه ژانویه، شاهد کاهش قابل توجه به میزان 61 درصد بوده است. در همین حال، قیمت استایرن و بوتادین بر اساس هزینه ارزش و کرایه حمل بار تا مقصد (CFR) کشور چین، در مدت مشابه در حدود 36 الی 37 درصد کاهش پیدا کرد.
 
فعالان این صنعت تصمیم می گیرند که چه چیزی برای PS و ABS وضع شود
بیشتر فعالان انتظار دارند که حساسیت ها به دلیل افزایش هزینه ها و شیوع ویروس کرونا در کوتاه مدت، به نسبت ضعیف شود. آنها همچنین می گویند: ما فکر می کنیم که بدلیل تأثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی، حصول قیمت پایدار برای PS بعید به نظر می رسد. بسیاری از کشورها در حال اتخاذ اقدامات بی سابقه ای هستند و برای کاهش سرعت انتشار ویروس COVID-19، اقدام به بستن مرزها و منع عبور و مرور و سایر فعالیت های غیرضروری در کشور خود کرده اند. یک منبع از قول یک تولید کننده تایوانی گفت: این اقدامات تجارت جهانی را مختل می کند.

یک تاجر منطقه ای همچنین اظهار داشت؛ تقاضا برای ABS احتمالا ضعیف خواهد ماند، چراکه بیشتر برای ساخت انواع قطعات خارجی و داخلی وسایل نقلیه تجاری و مسافربری کاربرد دارد و شیوع این بیماری به شدت به صنعت خودروسازی ضربه زده است.

به گفته دیگران، در حال حاضر نزدیک شدن ماه رمضان (ماه روزه مسلمانان) می تواند نقطه ای روشن در بازار آسیای شرقی پلی استایرن وجود دارد. یک فروشنده منطقه ای می گوید: ما به دنبال بازگشت برخی از تقاضاها در ماه آوریل هستیم، چراکه اکثر کشورهای مسلمان به استقبال شروع ماه رمضان خواهند رفت. هر دو کشور مالزی و اندونزی دارای اکثریت جمعیت مسلمان هستند.

عامل دیگری که باعث امیدواری می شود این واقعیت است که کشور چین با موارد کمتری از بحران COVID-19 بیرون می آید. فعالان گزارش می دهند که با بازگشت کشور به حالت عادی، فعالیت تجاری بهبود پیدا می کند. به دنبال اقدامات شدید قرنطینه به مدت دو ماه، مقامات چینی در 24 ماه مارس به بستن شهر هوبی پایان داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟