جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

الفین پتروشیمی جم در شرایط نرمال قرار گرفت
در پی بروز مشکل فنی در واحد الفین پتروشیمی جم فلرینگ این شرکت در دو روزآخر آذرماه سال جاری در شرایط غیر نرمال و با آلایندگی همراه شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، حسن معینی، معاون مجتمع در عسلویه در تشریح این نقص فنی گفت:

بروز نقص فنی در کمپرسور اصلی الفین پتروشیمی جم و از سرویس خارج شدن این کمپرسور در ساعت  18:15 روز جمعه منجربه توقف واحد الفین شد که در پی آن شاهد فلرینگ بخشهایی از گاز خروجی کوره ها بودیم.

پیش از بروز مشکل ما با 6 کوره گازی و 3 کوره مایع  در حال فعالیت نرمال در واحد الفین بودیم که به محض مشاهده ایراد و بمنظور کنترل و به حداقل رساندن آلایندگی ناشی از فلرینگ ، ظرفیت واحد به 2 کوره گازی و 1/5 کوره مایع تقلیل پیدا کرد.


وی در ادامه در خصوص دلیل فنی ایجاد این مشکل در خط تولید واحد الفین جم افزود:

قطعات حساس زیادی ضمانت عملکرد نرمال و مداوم واحد را به عهده دارند که اگر یکی از این قطعات دچار مشکلی در لحظه بشود امکان از سرویس خارج شدن بخش یا بخشهایی از سیستم کاری واحد وجود دارد.

در ایراد اخیر کمپرسور الفین نیز ، پرسنل فنی مجتمع با تلاش شبانه روزی و صرف زمانی در حدود 48 ساعت به عیب یابی پرداختند و با جلسات فنی متعدد و کنترل پارامترهای مختلف توانستند به نتیجه نهایی و شناسایی قطعه معیوب که یکی از قطعات ابزار دقیق بود برسند و با پیدایش علت موضوع به سرعت عملیات تعویض و بازیابی شرایط نرمال در دستور کار قرار گرفت. و در ساعات پایانی شب شنبه واحد مجددا به سرویس بازگشت.

ذکر این نکته ضروری است که با توجه به ماهیت واحدهای عملیاتی ، توقف های مشابه اجتناب ناپذیر است اما نکته مهم پیگیری ، بررسی و شناسایی دلایل وقوع ایراد در جهت جلوگیری از توقف های تولید می باشد.
 
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی جم، هم اکنون وضعیت واحد الفین این شرکت نرمال بوده و فلرینگ آن نیز در حالت مطلوب قرار گرفته است.

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟