پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

امروز در دنیا بسیاری از کشاورزان و باغ داران، محصولات تولیدی خود را در سبدهای پلاستیکی مخصوص حمل میوه قرار داده و به بازار می فرستند. سبدهای پلاستیکی میوه در سال 1967 توسط یک کشاورز 32 ساله آلمانی به نام رابر ویل (Robber will) طراحی شد.

 

در آن زمان استفاده از سبدهای چوبی آنچنان به صرفه نبود و این موضوع کشاورز جوان را بر آن داشت که از طریق قالبگیری پلاستیک درجه 2 اقدام به ساخت سبد میوه از جنس پلاستیک و با قابلیت هایی بهتر از سبدهای چوبی نماید.

این کار کم کم در تمام دنیا رواج پیدا کرد و امروزه شاهد استفاده از سبد میوه پلاستیکی بجای صندوق های چوبی هستیم که این کار علاوه بر کمک به حفظ جنگل ها، به دلیل امکان تولید این سبدها با مواد دست دوم و حتی دست چندم و نیز قابلیت بازیافت این سبد ها، از رها شدن بسیاری از مواد پلاستیکی در طبیعت جلوگیری نموده است.

همچنین به دلیل امکان تولید سبد میوه در سایز اختصاصی هر محصول، علاوه بر بهبود صنعت بسته بندی و حمل و نقل میوه و محصولات کشاورزی، میزان دور ریز و خرابی این محصولات به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

نا گفته نماند که تولید این سبدها با مواد نو هم صورت میگیرد که از بُعد اقتصادی باز هم به صرفه می باشد.

استفاده از سبد پلاستیکی به محصولات کشاورزی محدود نمی گردد. بلکه این سبدها در صنایع دامی، شیلات و دیگر صنایع غذایی هم کاربرد بسیار دارند و از مواد پلاستیکی با کیفیت های متفاوت ولی همگی با یک روش یعنی استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک تولید می گردند.

یکی از فاکتورهای مهم در تولید سبد میوه، طراحی ظاهری این محصولات می باشد که در آن پارامترهایی چون وزن مخصوص، استحکام کششی، استحکام ضربه، خواص گرمایی و … مد نظر قرار می گیرد.

در پروسه ساخت این محصولات توجه به وزن قطعه نهایی، طراحی قالب و انتخاب دستگاه تزریق مناسب از نظر سایز دستگاه و سرعت آن از موارد مهم به شمار می آیند. همچنین انتخاب نوع مواد پلاستیکی و رنگ های افزودنی در این راستا تاثیرگذار خواهد بود.

هنگامی که صحبت از تولید سبد میوه به میان می آید، انتخاب دستگاه تزریق مناسب به عنوان بزرگترین چالش مطرح می گردد.

مدت زمان سیکل تولید، قدرت تولید، ثبات در دراز مدت، جنس سیلندر و مارپیچ دستگاه به دلیل استفاده از مواد ضایعاتی، قدرت تایبار ها به دلیل نیاز به فشار بالا در تولید سبد میوه و مواردی از این دست در صرفه اقتصادی تولید این محصولات پرطرفدار و نیز پایین نگه داشتن قیمت تمام شده ی آن تاثیر به سزایی دارد.

سیلندر و مارپیچ قسمتی از دستگاه است که در استفاده از مواد دست دوم بیشترین آسیب را می بینند. معمولا برای تولید سبد میوه بهتر است از سیلندر و مارپیچ هردو بایمتال(ضد سایش) یا لااقل از مارپیچ بایمتال و سیلندر معمولی استفاده نمود که در ابتدا نیاز به هزینه بالایی دارد ولی در طولانی مدت به صرفه خواهد بود.

در صورتی که مشخصات فنی دستگاه تزریق همچون سایز پمپ و موتور و جنس سیلندر و مارپیچ به طور ویژه برای تولید سبد انتخاب گردد، یعنی دستگاه برای این کار سفارشی سازی شود، توان کلی دستگاه بهبود یافته و تولید بهتری را شاهد خواهیم بود که به سودآوری بیشتر در دراز مدت کمک خواهد کرد.

لازم است در اینجا این نکته را یادآور شویم که در دستگاه های تزریق پلاستیک آرتاک ماشین، به دلیل استفاده از پمپ و موتور یک سایز بزرگتر در هر مدل از دستگاه ها، شاهد تولید با ثبات و حتی سرعت نسبتا بالاتری نسبت به نمونه های مشابه به خصوص در تولید سبد میوه بوده ایم.

منبع: آرتاک ماشین

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 80%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
محسن چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
سلام با تشکر از اطلاعات مفیدتان ایا کارگاه تولید سبد پلاستیکی جزَ کارگاههای دودزا است؟ممنون ارسال پاسخ
وحید سه شنبه ۱۶ دى ۱۳۹۹
می‌خوام کارگاه تولیدسبدگوجه فرنگی راه اندازی کنم ولی اطلاعات زیاد ندارم خواهشن راهنماییم کنید ازطریق واتساپ ممنون میشم ارسال پاسخ
عرفان ظهیری مجد جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
سلام
من میخام ی کارگاه راه بندازم لطفا راهنماییم کنید
ارسال پاسخ
داود سراج چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
سلام بطور کلی خوب بود ،
فقط یه کارگزار یا راهنما برای راه اندازی خط این کارگاه میخواستم ،راهنمایی میفرمایید ارسال پاسخ
رضا دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام من به دنبال یه کارگاه تولید سبد میوه هستم لطفا راهنمای کنید۰تا۱۰۰ ارسال پاسخ
وحید دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹
آقا داود قالب رو بسپارید به ما
محمدپارسا دوستی فر پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹
باعرض سلام نیاز هست مشخصات کلی دستگاه تولید سبد میوه از جمله سایز دستگاه گارگاه یا متراژ محل لازم برای راه اندازی و سایر نیازمندی های آن (برق ، آب و.....) توضیح داده میشد.... ارسال پاسخ
اس-اک جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
برای بنده بعنوان مبتدی خوب بود
سپاس ارسال پاسخ
دادور چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
سلام ,
مطلب خیلی مفید بود , لطفا بفرمایید خوراک دستگاه تولید سبد میوه چیست ؟
ارسال پاسخ
ھادی کشوری سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام من دنبال خرید دستگاہ تولیدسبدمیوہ ھستم راھنمای ام کنیدممنون میشم ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟