جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

راهنمای عیب­ یابی در فرآیند تزریق
عیب ­یابی هنر و علمی برای رفع نقایص موجود در قطعات تولیدی پس از انجام فرآیند است که توانایی تولید قطعات قابل قبول تولیدی را نشان می­دهد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، بیشتر نقص­ ها از یک منبع نشات می­ گیرند تغییر در فرآیند و یا مواد. هدف این است که به درستی تشخیص دهید که در واقع کدام یک باعث ایجاد نقص شده و بدانید که راه­حل خاص چه موقع کار خواهد کرد. هنگام تولید تنظیمات زیر را در نظر بگیرید:

-  یک تصویر ذهنی از آنچه باید اتفاق بیفتد،
-  به دنبال تفاوت‌های آشکار باشید،
-  در یک زمان فقط یک بار تغییر انجام دهید و
-  اجازه دهید فرآیند پس از ایجاد تغییر، تثبیت شود.
 

بررسی ­ها نشان داده حدود 60 درصد از نقایص ناشی از ماشین­ آلات و تجهیزات، 20 درصد از قالب و سیلندر، 10 درصد از مواد و 10 درصد از خطاي انسانی می­­باشد.

راهنماهای عیب ­یابی با انواع تجهیزات، مواد و محصولات، تنظیم می­شوند (معمولاً موردنیاز هستند) برای انجام اقدامات سریع و صحیح در زمانی که محصولات با عملکردشان مطابقت نداشته باشند، این الزامات موردنیاز هستند. این رویکرد حل مسئله با رابطه کلی طراحی و ساخت متناسب می ­باشد.

برای درک مشکلات و یافتن راه ­حل­های احتمالی (و از بین بردن باورهای اشتباه)، مهم است رابطه بین ماشین و قابلیت­ های تجهیزات، متغیرهای پردازش پلاستیک و عملکرد محصولات را در نظر بگیریم.

باید بین شرایط ماشین و متغیرهای پردازش تمایز قایل شویم. شرایط دستگاه می­تواند شامل دمای عملکردی، فشار پشت قالب، سرعت چرخش مارپیچ، دمای دای، و غیره ­باشد.

متغیرهای پردازش مانند شرایط مذاب در پلاستیکاتور و قالب، سرعت جریان ذوب در مقابل دما و غیره، خاص­تر هستند. هنگام تنظیم راهنماهای عیب‌­یابی و همچنین بررسی هرگونه مشکل یا حتی باز کردن بحث در مورد موضوعی فرضی، مهم است كه اصطلاحاتی كه برای شناسایی یك مشکل مورد استفاده قرار می­گیرد، قابل درک، واضح و صحیح تعریف شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 91%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟