شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

ممنوعیت بسته‌بندی پلاستیکی میوه و سبزیجات در فرانسه آغاز شد
در فرانسه از امروز، قانون جدید ممنوعیت بسته‌بندی پلاستیکی برای اکثر میوه‌ها و سبزیجات اجرایی شده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از بی بی سی، خیار، لیمو و پرتقال از جمله 30 محصولی هستند که بسته بندی آن‌ها در پلاستیک ممنوع شده است.

بسته بندی‌های بزرگ و همچنین میوه‌های خرد شده یا فرآوری شده از این قانون مستثنی هستند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه این ممنوعیت را "دگرگونی واقعی" خوانده و گفته که چنین اقدامی حاکی از تعهد کشورش به حذف تدریجی پلاستیک‌های یک بار مصرف تا سال 2040 میلادی است.

تصور می‌شود که بیش از یک سوم میوه‌ها و سبزیجات در فرانسه در بسته بندی‌های پلاستیکی فروخته می‌شوند و مقامات دولتی معتقدند که این ممنوعیت می‌تواند مانع از استفاده سالانه یک میلیارد قلم از پلاستیک‌های یک بار مصرف شود.

وزارت محیط زیست فرانسه در بیانیه‌ای که این قانون جدید را اعلام کرده، گفته که فرانسه از "مقدار وحشتناکی" پلاستیک‌های یک بار مصرف استفاده می‌کند و هدف از ممنوعیت جدید کاهش استفاده از پلاستیک‌های دوریختنی و افزایش جایگزینی آن با بسته بندی‌هایی است که از موادی دیگر و یا قابل استفاده مجدد و بازیافتی تشکیل شده باشد.

این ممنوعیت بخشی از برنامه چند ساله‌ای است که توسط دولت آقای مکرون ارائه شده که هدف آن کاهش تدریجی پلاستیک در بسیاری از صنایع خواهد بود.

از سال گذشته میلادی (2021)، این کشور استفاده از نی پلاستیکی، فنجان، کارد، چنگال و همچنین جعبه‌های غذایی پلی استایرن ( نوعی پلیمر مصنوعی) برای غذاهای آماده را ممنوع کرد.

قرار است در سال جاری میلادی هم در فضاهای عمومی برای کاهش استفاده از بطری‌های پلاستیکی، فواره‌های آب تعبیه شود. نشریات باید بدون بسته بندی پلاستیکی ارسال شوند و رستوران‌های فست فود دیگر نمی‌توانند اسباب بازی‌های پلاستیکی رایگان ارائه دهند.

در همین حال نگرانی‌هایی از سوی صنایع در مورد سرعت اجرای قانون جدید ممنوعیت پلاستیک برای بسته بندی میوه‌ها و سبزیجات ابراز شده است.

فیلیپ بینارد از انجمن محصولات تازه اروپا گفته: "حذف بسته بندی‌های پلاستیکی در بیشتر میوه‌ها و سبزیجات در چنین مهلت کوتاهی اجازه نمی‌دهد که جایگزین‌هایی که قرار است برای بسته بندی این محصولات استفاده شوند به موقع آزمایش و معرفی شوند."

چندین کشور اروپایی دیگر هم در ماه‌های اخیر ممنوعیت‌های مشابهی براساس تعهدات خود در کنفرانس تغییرات اقلیمی در اسکاتلند (کاپ 26) اعلام کرده‌اند.

در اوایل ماه گذشته میلادی اسپانیا اعلام کرد که از سال 2023، ممنوعیت فروش میوه و سبزیجات در بسته بندی‌های پلاستیکی را اعمال می‌کند تا فرصت برای ارائه راه حل‌های جایگزین پیدا شود.

دولت فرانسه همچنین یک رشته مقررات جدید زیست‌محیطی اعلام کرده از جمله قوانینی که خواهان آن است که از تبلیغات خودرو برای ترویج جایگزین‌های سبز نظیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری استفاده شود.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟