چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب اخبار صنعت
۹ مرداد ۱۳۹۸ 1 2854

خروجی جلسه امروز تشکل های پلیمری با معاون صنایع وزیر صمت

افزایش بازه زمانی ثبت فروش از 2 به 3 یا 4 ماه در طرح افق

افزایش بازه زمانی ثبت فروش از 2 به 3 یا 4 ماه در طرح افق
قبلا قرار بود تا تولیدکنندگان نسبت به فروش 2 ماه گذشته خود در طرح افق اقدام کنند که این بازه زمانی به درخواست تولیدکنندگان تا 4 ماه افزایش یافت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات PVC، نشست مشترک اعضای هیئت مدیره تشکل های صنایع تکمیلی پتروشیمی با فرشاد مقیمی معاون امور صنایع‌ وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، خانم کیمایی و تعداد دیگری از مدیران وزارت صنعت با موضوع بررسی طرح افق، صبح امروز (9 مرداد 1398) در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در طرح جدیدی به نام افق که از سوی وزارت صمت برنامه ریزی شده، تولیدکنندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی با ثبت نام در سامانه جامع تجارت، میزان دریافت سهمه مواد اولیه‌شان بر اساس فروش قبلی تعیین می شود.

این طرح به دغدغه جدیدی میان تولیدکنندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی تبدیل شده است؛ جدید بودن طرح، وجود اجرای موارد مشابه در گذشته، عملکرد قابل نقد بهین یاب، ایجاد بروکراسی، نادیده گرفتن پتروشیمی ها، تعاونی ها و فروشندگان در طرح، بازه زمانی 2 ماهه برای ثبت فروش، فرمول های تعیین شده در طرح و... از جمله نگرانی های تولیدکنندگان در باره طرح افق است.

بر اساس این گزارش رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک و مسئول پیاده سازی اجرای طرح افق به معرفی این طرح و نحوه عملکرد آن برای حاضران در این نشست پرداخت.

هدف از این طرح جذف دلالان و تولیدکننده‌نماهایی عنوان شد که در عرصه تولید واقعی نقشی ندارند و صرفا با دریافت مواد اولیه آن را با قیمت بالا در بازار عرضه می کنند.

به گفته مدیران وزارت صمت در این طرح بازه 2 ماهه ثبت فروش در نظر گرفته شده است که تولیدکنندگان ملزم به تعیین تکلیف 70 درصد از مواد اولیه دریافتی خود هستند تا بر این مبنا بتوانند 100 درصد سهمیه خود را دریافت کنند.

همچنین عنوان شد که این طرح به تنهایی تمام مشکلات صنعت را رفع نخواهد کرد بلکه قادر به رفع بخشی از مشکلات این زنجیره خواهد بود.

عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی نیز در این نشست خواستار اصلاح این طرح بر اساس اظهار نظر ذینفعان شد.

وی گفت: بر اساس تجارب گذشته، خاطرات خوبی از این طرح ها نزد تولیدکنندگان وجود ندارد و تولید با چنین سیستم هایی در فشار قرار خواهد گرفت. اگر اکنون به دنبال شفافیت هستیم بدانیم که ما فاقد مکانیزم های لازم برای این موضوع هستیم.

متوسلیان یکی از مشکلات موجود این طرح را مسئله فاکتور فروش عنوان کرد.

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، در شرایط فعلی به دلیل مشکلات موجود، ظرفیت تولید به 30 درصد کاهش یافته است.

متوسلیان همچنین با استقبال از شفافیت، خواستار حضور در همه جلساتی شد که برای طرح افق برگزار می شود.

در واکنش به درخواست فوق توسط متوسلیان، صادقی نیارکی این پیشنهاد را پذیرفت.

مقیمی معاون امور صنایع‌ وزارت صمت نیز در پاسخ به درخواست افزایش بازه زمانی 2 ماهه برای ثبت فروش گفت: این موضوع برای وزارتخانه اهمیت دارد و بازه زمانی فروش از 2 تا 4 ماه در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در مقام حاکمیت باید پشتیبان تولیدکنندگان باشیم، اگر هر جا این طرح برای تولیدکنندگان محدودیتی ایجاد کند آن را متوقف خواهیم کرد. موضوع شفافیت در ابتدا دشوار است اما در پایان همه از آن راضی خواهند بود.

صادقی نیارکی همه گفت: این سامانه نظارت بر عرضه ها را در دستور کار دارد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 75%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
م.احمدی سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
این افزایش بازه زمانی هنوز در سامانه لحاظ نشده و تعهدنامه کتبی و محضری که گرفته میشه همچنان الزام به فروش در دو ماه را داره. لطفا در صورتی که این موضوع صحت داره، در سامانه هم اصلاح بشه ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟