دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اشکالات طرح افق چیست؟ اصناف فاکتور رسمی نمی گیرند
مسعود جمالی عضو هیأت مدیره انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان در مورد اشکالات طرح افق گفت: متاسفانه کارشناس با تفکر ستادی این سامانه را طراحی کرده و اطلاعی از مشکلات اجرایی دستورالعمل ها نداشته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از وب سایت انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر استان اصفهان، جمالی در چهارمین گردهمایی فعالان پلیمری اصفهان در مورد اشکالات طرح افق گفت:سامانه جامع تجارت user friendly یا کاربرپسند نیست و کاربر باید پس از هر بار ورود به حساب کاربری نقش انتخاب کند که بهتر است سامانه با این حجم کاربری در یک قالب طراح شود.

وی افزود: سامانه جامع تجارت به سامانه گمرک و سامانه بهین یاب متصل است و در حین کار باید اطلاعات را از هر دو سامانه استعلام بگیرد اما مشکل قطع ارتباط دارد.

اصناف فاکتور رسمی نمی گیرند

جمالی در مورد دیگر اشکالات طرح افق گفت: در این سامانه باید اصناف به سامانه متصل شوند و ملزم به ارائه فاکتورهای رسمی شده اند. تولیدکننده دارای پروانه بهره برداری هم موظف به اجرای قوانین دارایی است و باید فروش رسمی داشته باشد ولی اصناف هنگام خرید و فروش، شناسه ملی جهت ثبت و فاکتور رسمی ارائه نمی دهند.

تکرار عملیات 169

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع پلیمر اصفهان از دیگر مشکلات این سامانه را تکرار عملیات 169 دانست و افزود: در این سامانه باید تک تک فروش های داخلی و صادراتی مشابه عملیات 169 ثبت شود و هیچ اطلاعات جدیدی به سامانه داده نمی شود.

تفاوت فرمت های اطلاعات

جمالی دو فرمت مختلف ورود اطلاعات در عملیات 169 و سامانه جامع تجارت را از دیگر اشکالات طرح افق دانست و گفت: در عملیات 169 اطلاعات با فرمت اکسس است ولی ورودی اطلاعات سامانه جامع تجارت اکسل است و باید اطلاعات به فرمت جدید درآورده شود.

تأثیر فروش فصلی روی سهمیه!

به گفته مسعود جمالی، سامانه جامع تجارت با اعمال ضرایب کمتر از یک، کاهشی عمل می کند و بعضی واحدها فروش فصلی دارند در این سامانه اگر فروش واحد تولیدی دو ماهه رد نشود سهمیه کاهش می یابد.

واحد فروش کیلوگرم است

مدیرعامل شرکت طناب نقش سپاهان در مورد واحد تعریف شده برای ورود اطلاعات اظهار داشت: واحد فروش در این سامانه کیلوگرم است و به دلیل کیفیت متفاوت محصولات و درصد مواد اولیه متفاوت، امکان تبدیل واحد ریال به کیلوگرم با یک شاخص یکسان وجود ندارد.

مشکلات بارنامه

جمالی با اشاره به الزام ثبت بارنامه ها در سامانه جامع تجارت گفت: بارنامه های صادر شده از سوی شرکت های باربری در این سامانه ثبت می شود و تولیدکننده باید بارنامه ها را چک کند و چنانچه متعلق به آن شرکت نباشد در سامانه ابطال کند که اگر در موعد مقرر، ابطال را انتخاب نکند، در سامانه اداره مالیات به اشتباه ثبت می شود.

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 75%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
م. احمدی سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
فاکتور رسمی که هیچ جمع فاکتور رسمی و غیر رسمی ما هم به اندازه ای نیست که در عرض دو ماه چهل درصد از خریدمون را بفروشیم. ما کالای مصرفی وارد میکنیم و کالامون به تعداد بالا در یک کانتینر حداقل سیزده هزار عدد هست. چطور میتونیم چهل درصد از این تعداد را در دو ماه بفروشیم. ظاهرا برای اجرا و تصمیم گیری این طرحها هیچ استعلامی از بخش خصوصی گرفته نمیشه. ارسال پاسخ
صابری دوشنبه ۸ دى ۱۳۹۹
باسلام این ورژن جدید همان اطلاعاتی است که درسامانه خرید و فروش فصلی اداره امورمالیاتی ثبت میشود ویک کارتکراری و موازی است ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟