چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سقوط بهای آنی استایرن در اروپا و آسیا
بهای آنی استیرن در آسیا طی چند هفته گذشته به شدت کاهش یافته و از اواخر ژانویه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. این کاهش قیمت عمدتا به دلیل پایین بودن ...

گروه ترجمه ویکی پلاست: طبق داده های شاخص قیمت ChemOrbis، میانگین  هفتگی بهای آنی استایرن در بازار اروپا و آسیا نسبت به ابتدای سال جاری به پایین‌ترین حد خود رسیده است، همچنین از ماه نوامبر 2018، بزرگترین کاهش دو هفته ای با توجه به تقاضای ضعیف در هر دو منطقه گزارش شده است.

 کاهش قیمت 17 درصدی

روند صعودی که با شروع سال جاری در اروپا آغاز شده بود شتاب خود را از دست داد و میانگین هفتگی بهای آنی بر اساس FD شمال غرب اروپا نسبت به ماه آوریل که در بالاترین سطح 6 ماه قبل از خود قرار داشت در حدود 17 درصد کاهش یافت.

افزایش های پیشین در بهای آنی بر قراردادهای چهار ماه گذشته اروپا اثر گذاشته و افزایش تجمعی در حدود 215 یورو به ازای هر تن را نشان می‌دهد.

چه چیزی باعث کاهش قیمت‌ها شد؟

با این حال، با ورود بیش از حد محموله های وارداتی آمریکا به بازار اروپا، این بازار سیر نزولی شدیدی در پیش گرفت. علائم کاهش تقاضا برای استایرن هم از اواخر ماه آوریل ظاهر شد، اما چندین معامله‌گر اشاره کردند که با توجه به کاهش قیمت پایدار، از اواخر هفته گذشته تقاضا تا اندازه‌ای افزایش یافته است.  

پایین ترین قیمت در کره جنوبی از اواخر ژانویه

بهای آنی استیرن در آسیا طی چند هفته گذشته به شدت کاهش یافته و از اواخر ژانویه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. این کاهش قیمت عمدتا به دلیل پایین بودن تقاضا در بازار پایین دست و همچنین شکست مذاکرات تجاری میان ایالات متحده و چین در اوایل ماه رخ داده است.

تعرفه های جدید دولت آمریکا در مورد کالاهی چین به ارزش 200 میلیارد دلار با اقدامات تلافی جویانه چین که شامل تعرفه های جدید برای 60 میلیارد دلار کالاهای ایالات متحده روبرو شد.

وضعیت اضطراری در کارخانه Hanwha

در اوایل ماه مه، شرکت پتروشیمی توتال هانوا کره جنوبی، "Hanwha Total Petrochemicals"، در پی اعتصاب کارگران  در خط تولید استایرن خود  وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. واحدهای استایرن این شرکت در ماه مارس برای دوره تعمیر و نگهداری تعطیل شده و تاریخ شروع به کار مجدد آنها به دلیل اعتصاب کارگران به تعویق افتاده است.

گرچه انتظار می‌رفت با توجه به محدودیت عرضه، تقاضا افزایش بیابد اما وضعت فوق العاده تاثیر زیادی بر بازار عرضه و تقاضای آسیا نداشت.   

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟