پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پارلمان اروپا رأی به ممنوعیت پلاستیک های یکبارمصرف داد
پارلمان اروپا به عنوان بخشی از یک قانون گسترده کارد و چنگال، گوش پاک کن، نی نوشیدنی و همزن های پلاستیکی را به عنوان ضایعات پلاستیکی که سواحل و اقیانوس ها را آلوده می کنند ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از گاردین، این رأی اعضای پارلمان استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف را تا سال 2021 در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا متوقف می کند. بریتانیا هم در صورتیکه دوره گذار از برکزیت را تمدید کند باید از این قانون تبعیت نماید.

وزیر محیط زیست بریتانیا، مایکل گوو هم خواهان محدود کردن استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف است.  

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید اقدامات لازم برای کاهش استفاده از ظروف غذای پلاستیکی و درپوش های پلاستیکی مخصوص نوشیدنی های داغ را انجام دهند. تا سال 2025، 25 درصد بطری های پلاستیکی باید از مواد بازیافت شده ساخته شود و تا سال 2029  نود درصد بطری ها باید بازیافت شوند.

اتحادیه اروپا همچنین با دستمال های مرطوب که باعث ایجاد گرفتگی در سیستم فاضلاب می شوند مقابله می کند. دستمال مرطوب، حوله­های بهداشتی، فیلترهای تنباکو و فنجان هایی که با پلاستیک ساخته شوند، برچسب گذاری خواهند شد. قرار است روی بسته بندی این محصولات  آسیب­های زیست محیطی که توسط این موارد وارد می شود به مصرف کننده هشدار داده شود.

تولیدکنندگان تورهای ماهیگیری هم شامل اصل "آلوده کننده پرداخت می‌کند" خواهند شد و به این ترتیب شرکت ها ( و نه ماهیگیران) ملزم به پرداخت هزینه برای تورهای رها شده در دریا خواهند شد.

در نشست استراسبورگ، 560 تن از اعضای پارلمان اروپا به این توافقنامه رای موافق، 35 نفر رای مخالف و  28 نفر رای ممتنع دادند. پس از ثبت این دستورالعمل در قوانین اتحادیه اروپا ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا دو سال برای اجرای این دستور وقت خواهند داشت.

اروپایی ها هر سال 25 میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می کنند که کمتر از 30 درصد آن برای بازیافت جمع آوری می شود. بیش از 80 درصد از بستر دریا را پلاستیک پوشانده است.

گروه ترجمه ویکی پلاست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟