جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

قدم‌های محتاطانه فعالان بازارهای پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن در خاورمیانه و اقیانوسیه
عدم وجود توافق جمعی در مورد چشم انداز بازارهای پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن در خاورمیانه و آفریقا بر فعالیت‌های تجاری تاثیر گذاشته و در نتیجه این بازارها سالی آرام را آغاز کردند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ChemOrbis، با رکود بازار تقاضا در هر دو منطقه، پیشنهادات جدید برای ماه ژانویه روندی آرام و ملایم را نسبت به ماه گذشته در پیش گرفتند.

رویه‌ ملایم تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای در قیمت‌گذاری  ماه ژانویه

درحالیکه اغلب تولیدکنندگان عربستانی استراتژی پایداری در روند  قیمت گذاری پیش گرفتند، یکی از تولیدکنندگان بزرگ این کشور پیشنهادات پلی‌پروپیلن جدید خود را با کاهش 20 دلاری نسبت به ماه گذشته عرضه کرد.

گزارش‌ها از رکود بازار تقاضا حکایت دارند و بیشتر فعالان بازار انتظار دارند پس پایان تعطیلات سال نو چینی در فوریه، بازار تقاضا دوباره رونق بگیرد. در همین حال، از آنجا که تامین کنندگان پیشنهادات ماه ژانویه خود را با کاهش 18 دلاری نسبت به ماه دسامبر عرضه کردند قیمت پلی‌اتیلن در عربستان به پایین‌ترین سطح خود رسید. 

در امارات متحده عربی هم تولیدکنندگان داخلی و منطقه‌ای قیمت های خود را نسبت به ماه گذشته کاهش دادند.

تامین‌کنندگان خاورمیانه‌ای گریدهای مختلف پلی‌‌پروپیلن خود را با کاهش 50 دلاری به فعالان بازار امارات ارائه کردند.  با توجه به داده‌های میانگین هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis، این کاهش قیمت، منجر به سقوط قیمت بازار پلی‌‌پروپیلن امارات به پایین ترین سطح در 14 ماه اخیر شد.

به رغم کاهش قیمت‌ها توسط تولیدکنندگان به منظور کمک به رونق دوباره بازار تقاضا، بیشتر فعالان بازار امارات در انتظار برای روشن شدن شرایط بازار از انجام معاملات خودداری می‌کنند.

 کاهش قیمت کمپانی­های SIDPEC وETHYDCO  برای تحریک بازار تقاضا در مصر

دو تولیدکننده مصری پلی‌اتیلن پیشنهادات ماه ژانویه خود را به ترتیب با کاهش 17 و 61 دلاری نسبت به دسامبر گذشته اعلام کردند.

به دلیل کافی بودن موجودی انبارها کمپانی SIDPEC، این کمپانی با وجود تعطیلی یک هفته‌ای لاین تولید گرید فیلم پلی‌اتیلن سنگین خود همچنان به عرضه محصول به مشتریانش ادامه خواهد داد.

در بازار واردات، یکی از تامین‌کنندگان اصلی عربستان سعودی مطابق انتظار فعالان بازار، عرضه اولیه خود در ماه ژانویه را با کاهش قیمت نسبت به ماه دسامبر گذشته عرضه خواهد کرد.

عدم تغییر قیمت پلی‌‌پروپیلن خاورمیانه و کاهش قیمت تولیدکنندگان مصری  

در بازار واردات مصر، کمپانی EPPC، یکی از تولیدکنندگان محلی، قیمت خود را نسبت به ماه گذشته 40 دلار کاهش داده است که این دومین ماه متوالی کاهش قیمت برای این محصول بوده است.

به علاوه با توجه به مبهم بودن چشم انداز بازار، اغلب تولیدکنندگان خاورمیانه‌ پلی‌‌پروپیلن خود را بدون تغییر قیمت به بازار مصر عرضه کردند درحالیکه فعالان این بازار با توجه به کاهش تقاضا انتظار داشتند قیمت های پیشنهادی از سوی این تولیدکنندگان پایین بیاید.

تصمیم تولیدکننده اصلی عربستان سعودی برای کاهش قیمت‌ها در اردن و الجزایر

تولیدکننده اصلی عربستان سعودی که بیشتر قیمت‌های صادراتی خود را در ماه ژانویه کاهش داده است، قیمت پلی‌اتیلن صادراتی خود به کشور اردن را بین 20 تا 70 دلار و قیمت پیشنهادی پلی‌‌پروپیلن به این کشور را تا 60 دلار نسبت به دسامبر گذشته کاهش داد.

ادامه روند نزولی در بازار تقاضا

در شمال آفریقا نیز روند مشابهی برقرار است. آخرین پیشنهاد قیمت پلی‌‌پروپیلن تولیدکننده اصلی عربستان سعودی  به الجزایر  با 20 درصد کاهش و پیشنهاد قیمت پلی‌اتیلن با 50 دلار کاهش نسبت به ماه دسامبر همراه بوده است.  

 قیمت ثابت پلی‌اتیلن کمپانی ELEME نیجریه و کاهش قیمت پلی‌‌پروپیلن  این کمپاین برای دومین ماه متوالی

 

کمپانی ELEME گرید رافیا و تزریق پلی‌‌پروپیلن خود را با کاهش 30 دلاری و گرید تزریق کوپلیمرهای بلوکی پلی‌پروپیلن  را با 36 دلار کاهش به فعالان بازار داخلی این کشور ارائه کرد. اما قیمت های ‌‌پلی اتیلن این کمپانی بدون تغییر نسبت به ماه دسامبر عرضه شد.

تولیدکننده اصلی عربستان سعودی جدیدترین پیشنهاد قیمت خود به کنیا را بدون تغییر قیمت نسبت به ماه دسامبر ارائه کرد.  رکود در بازار با وجود اتمام تعطیلات هنوز ادامه دارد و خریداران ترجیح می دهند خرید خود را بعد از روشن شدن وضعیت بازار انجام دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟