شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سقوط قیمت ها به کمترین میزان در ده سال گذشته در اثر جنگ‌های تجاری و بحران ارز
جنگ ها تجاری و مسائل مربوط به ارز در سال 2018، تاثير منفي بر تجارت بازارهای آسیایی پلی اتیلن گذاشته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ChemOrbis ، قیمت پلی اتیلن وارداتی در سراسر آسیا سال 2018 را با قدرت شروع كرده اما قادر به ادامه اين روند تا پایان سال نبودند.

کاهش 19 تا 23 درصدی قیمت پلی اتیلن وارداتی در چین از ماه فوریه

داده های شاخص قیمت  ChemOrbis نشان می دهد که میانگین هفتگی قیمت گرید  فیلم پلی اتیلن سبک LDPE و پلی اتیلن سبک خطی LLDPE  (CIF چین) شاهد کاهش تجمعی 19-21 درصدی از اواخر ژانویه بوده و قيمت هر دو محصول در حال حاضر در پایین ترین سطح خود از مارس 2009 قرار دارند.

كمترين بهاي پلی ایتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی در ده سال گذشته، پلی اتیلن سنگین تنها استثناست

میانگین هفتگی قیمت گرید فیلم پلی اتیلن سنگین در چین، پس از آنكه در اوایل فوریه به بالاترین میزان خود رسيده بود تا حدود 23 درصد کاهش یافته است. داده ها نشان می دهد که بازار گرید  فیلم HDPE اخیرا به پایین ترین سطح خود نسبت به جولای 2017 رسیده است.

 بیشترین تاثیر جنگ تجاری ایالات متحده و چین بر بخش تولید

تشدید تنش های تجاری میان چین و ایالات متحده از ماه مارس امسال تا کنون تاثیر زیادی بر بازار پلی اتیلن داشته است. ارزش نرخ برابري یوان چین نسبت به دلار آمریکا از ابتدای سال بیش از 10 درصد کاهش یافته و به پایین ترین سطح خود رسيده است. اين در حالیست که فعالیت تولیدی اغلب متوقف شده اند.

به خاطر سقوط ارزش یوان و  افزایش روزافزون عدم اطمینان نسبت به وضعيت صادرات چین به ایالات متحده، تولیدکنندگان نهایی در چین میزان خرید خود را محدود کرده و بیشتر سال 2018 را به انتظار  براي تعيين تكليف اين وضعيت گذرانده اند.

 تهديد بازار پلی اتیلن آسیا به علت عرضه بیش از حد ایالات متحده

ظرفیت های جدید توليد پلی اتیلن در ایالات متحده بازار چین را مورد هدف قرار داده و با عرضه بیش ازحد اين بازار را تحت كنترل قرار دادند. با این حال پس از اعلام رسمي جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین در ماه ژوئن، صادرکنندگان پلی اتیلن ایالات متحده مجبور به جستجوی بازارهای هدف جایگزین شده و  از ماه اوت پلی اتیلن ایالات متحده به طور فزاینده ای با قیمت های رقابتی در جنوب شرق آسيا عرضه شد.

علاوه براین افزایش سریع عرضه و کاهش ارزش پول در برابر دلار آمریکا، بهای قیمت پلی اتیلن منطقه را به پایین ترین سطح در چند سال گذشته رساند.

پایین ترین سطح  قیمت واردات جنوب شرق آسیا در 10 سال گذشته

براساس داده های شاخص قیمت ChemOrbis ، میانگین هفتگی قیمت پلی اتیلن (CIF جنوب شرق آسیا)  از ماه فوریه تا کنون برای گرید فیلم پلی اتیلن سنگین 28 درصد، گرید فیلم پلی اتیلن سبک 21 درصد و برای گرید فیلم  پلی اتیلن سبک خطی 21 درصد کاهش یافته است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟