پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ارزآوری 12 میلیارد دلاری از محصولات پتروشیمی هدفگذاری شد
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: 12 میلیارد دلار ارزآوری و تولید ثروت از محل صادرات محصولات پتروشیمی تا پایان امسال هدفگذاری شده است.

به گزارش ویکی پلاست، «بهزاد محمدی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از صنعت پتروشیمی خمین در گفت وگو با ایرنا، افزود: هشت میلیارد دلار از اهداف برنامه هدفگذاری شده کشور با صادرات 14 میلیون تن محموله های پتروشیمی در هشت ماه امسال محقق شده است.

وی اظهارداشت: عمده مقاصد هدف صادراتی محصولات پتروشیمی ایران را کشورهای آسیای شرقی و بخشی از کشورهای اروپایی شامل می شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: 36 میلیون و 700 هزار محصولات پتروشیمی در هشت ماه امسال در مجتمع های پتروشیمی کشور تولید شده است.

محمدی اظهارداشت: با وجود تحریم های بین المللی علیه ایران صنعت پتروشیمی کشور وضعیت خوبی دارد و طبق روال گذشته برنامه های صادراتی خود را پیش می برد.

وی ادامه داد: تحریم صنعت پتروشیمی به سادگی امکان پذیر نیست و متقاضی برای خرید محصولات پتروشیمی ایران با توجه به تنوع محصولات تولیدی رو به افزایش است.

معاون وزیر نفت توضیح داد: عمده صادرات محصولات پتروشیمی از تولیدات مجتمع های پتروشیمی ماهشهر و عسلویه است و این مجتمع ها همراه با سایر مناطق به عنوان بزرگترین تامین کننده ارز غیرنفتی کشورمحسوب می شوند.

محمدی در خصوص تامین خوراک پتروشیمی خمین، افزود: شاکله این طرح مهم بر اساس خوراکی که از پالایشگاه شازند و اصفهان دریافت می کند ریخته شده و تلاش بر این است که در سایه حمایت جدی خوراک این واحد به موقع تامین شود.

مدیر عامل شرکت دی آریا پلیمر خمین نیز در این بازدید گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی خمین از سال 96 با اخذ مجوزهای لازم زیست محیطی آغاز شد و از نیمه پارسال نصب تجهیزات با خرید از کشور نروژ کلید خورده است.

«حمید کبیر جباری» ادامه داد: 80 درصد تجهیزات مورد نیاز این واحد صنعتی خریداری و بقیه نیز پیش پرداخت خرید شده است و به زودی وارد کشور می شود.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی خمین بر اساس تامین خوراک هفت هزار بشکه پروپیلن طراحی و سرمایه گذاری شده و ظرفیت تولید سالانه این مجتمع پتروشیمی 300 هزار تن پلی پروپیلن است که تولید اولیه آن 180 هزار تن در سال برآورد شده است.

مدیر عامل شرکت دی آریا پلیمر خمین گفت: خوراک پتروشیمی خمین طبق برنامه از پالایشگاه های شازند و اصفهان تامین می شود و پلی پروپیلن تولید شده این مجتمع در تولید الیاف، مواد اولیه قطعات خودرو، کیسه های پلاستیکی، موکت، فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با آغاز به کار این پتروشیمی 320 فرصت شغلی مستقیم و سه هزارشغل غیر مستقیم ایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت دی آریا پلیمر خمین گفت: برای این طرح صنعتی یکهزار و 700 میلیارد ریال هزینه شده و بهره برداری اولیه آن 6 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد.

صنعت پتروشیمی خمین در شهرک صنعتی خمین در هشت کیلومتری جاده خمین - اراک در حال ساخت است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر است که این شهرستان بالاترین نرخ بیکاری را در سطح استان دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟