جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

روند نزولی بازارهای پلی اتیلن آفریقا و خاورمیانه آفریقا در سال 2018 میلادی
قیمت پلی اتیلن در خاورمیانه و آفریقا در سال 2018 روندی نزولی داشت. بازارهای داخلی و وارداتی طی 8 تا 9 ماه گذشته در حال سقوط هستند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل ازChemOrbis، شاخص قیمت ChemOrbis در حال حاضر برای بسیاری از کشورهای این مناطق، پایین‌ترین سطح در چند سال گذشته را نشان می‌دهد.

•  سقوط بازار داخلی عربستان سعودی به مدت 8 ماه

در عربستان سعودی، یک تولیدکننده بزرگ، از ماه مه تا کنون پیشنهادات خود را با قیمت پایین‌تری به بازار داخلی ارائه کرده است. بنابراین ماه دسامبر، هشتمین ماهیست که به صورت متوالی قیمت‌ها روند نزولی داشته‌اند.

قیمت پلی‌اتیلن وارداتی در خاورمیانه از ماه مارچ 16 تا 18 درصد کاهش داشته و پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی در پایین ترین قیمت خود قرار دارند.

در سراسر خاورمیانه در مورد قیمت پیشنهادات وارداتی به امارات متحده عربی، لبنان و اردن روند مشابهی مشاهده می‌شود. شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد درحالیکه قیمت پلی اتیلن سنگین (CIF خاورمیانه) در ماه مارچ به بالاترین سطح خود در سه سال گذشته رسیده بود، از آن تاریخ تا کنون شاهد کاهش تجمعی 16 درصدی بوده است.
قیمت‌های پلی اتیلن سبک و سبک خطی (CIF خاورمیانه)  هم در 9 ماه گذشته شاهد کاهش 16-18 درصدی بوده و از سال 2014 که ChemOrbis شروع به ثبت قیمت‌ها کرده میانگین هفتگی قیمت این دو محصول در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است.

•  کاهش واردات پتروشیمی در مصر در سه ماهه آخر سال

شاخص قیمت ChemOrbis همچنین نشان می‌دهد که قیمت های پلی اتیلن وارداتی از ماه  آوریل در مصر به طور پیوسته تضعیف شده است. بیشترین کاهش تجمعی مربوط به پلی اتیلن سبک به میزان 19 درصد و  بعد از آن پلی اتیلن سبک خطی به میزان 12 درصد بوده است. و شاخص قیمت ChemOrbis درحال حاضر پایین‌ترین میزان میانگین هفتگی را از سال 2012 نشان می‌دهد. رکود در بازار پلی اتیلن سنگین HDPE در همین بازه زمانی حدود 7 درصد است.

•  پایین‌ترین سطح قیمت‌های پلی اتیلن سبک و سبک خطی وارداتی در شمال آفریقا

در لیبی، تونس، الجزایر و مراکش قیمت‌های وارداتی نیز به طور مداوم در حال کاهش است. از ماه مه قیمت پلی اتیلن سبک  LDPE و پلی اتیلن سبک خطی LLDPE  17 درصد کاهش یافته است با توجه به میانگین هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis ، قیمت‌های فعلی پایین‌ترین سطح از سال 2014 را نشان می دهد.

•  کاهش قیمت پلی اتیلن پتروشیمی ELEME نیجیریه

به همین ترتیب، قیمت پلی اتیلن وارداتی در کنیا و نیجریه در سه ماهه آخر سال 16-17٪ کاهش یافته است. همچنین قیمت داخلی پلی اتیلن سبک و سبک خطی پتروشیمی ELEME نیجریه در پایین‌ترین سطح خود از سال 2014 قرار دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟