جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اعمال کاهش قیمت برPE  در ماه دسامبر در بازارهای جهانی توسط تولید کننده اصلی عربستان سعودی
رکود آخر سال در بازارهای جهانی پلی‌اتیلن PE همراه با کاهش قیمت‌های بالادستی، دو عامل تعیین کننده در خط‌مشی قیمت‌گذاری تولیدکننده اصلی عربستان سعودی در این ماه بود. این تولید کننده کاهش قابل توجهی روی قیمت‌های پیشنهادی خود در سراسر جهان خود اعمال کرده است.

*اولین کاهش قیمت در ماه دسامبر، قبل از بهبود روابط تجاری با آمریکا ، در چین رخ داد.

قیمت‌های پیشنهادی این تولید کننده به فعالان بازار چین در اواخر ماه نوامبر، با 140 دلار کاهش برای هر تن گرید فیلم  پلی اتیلن سنگین،  100 تا 110 دلار کاهش برای هر تن از گرید فیلم پلی اتیلن سبک و 100 دلار برای پلی ایتلن سبک خطی  همراه بود.

با این حال، در این هفته آتش بس موقت در جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین منجر به  رونق دوباره بازار در معاملات آتی و افزایش قیمت‌پلی الفین‌ها در این کشور شد.

فعالان بازار در حال حاضر میزان پایداری این روند را  به دقت زیر نظر دارند. باید دید با وجود رسیدن به پایین ترین قیمت اتیلن طی سه سال گذشته و تلاش برای بالا بردن قیمت‌ها در بازار داخلی این روند بهبودی در بازار چین ادامه دار خواهد بود یا خیر. واکنش‌ها نسبت به نتیجه نشست قریب الوقوع اوپک دیگر عامل کلیدی برای پیش بینی روند آتی بازار خواهد بود.

*خریداران در ترکیه به قیمت‌های رقابتی پلی اتیلن ایالات متحده اشاره می کنند

در ترکیه، خریداران شاهد کاهش 30 تا 80 دلاری قیمت‌های پیشنهادی این تامین کننده سعودینسبت به ماه نوامبر هستند. با این حال، قیمت های جدید از نظر سازندگان ترک هنوز بسیار بالاست.

"ما پیش از این در ماه دسامبر با توجه شدت گرفتن عرضه پلی اتیلن آمریکا و همچنین پایین آمدن مصرف خریداران انتظار داشتیم پیشنهاداتی با قیمت پایین‌تر دریافت کنیم."

*کاهش قیمت های پلی اتیلن در خاورمیانه و آفریقا، تا 9 ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

کمپانی اصلی عربستان در این هفته قیمت‌های خود را در بازارها منطقه برای پلی اتیلن سنگین بین 140-160 دلار به ازای هر تن و برای پلی اتیلن سبک و سبک خطی بین 70 تا 100 دلار نسبت به ماه نوامبر کاهش داد.

در خاورمیانه،  این تامین کنندگان سعودی نسبت به ماه گذشته کاهش 130 دلاری بر روی قیمت ها در بازار اردن و لبنان لحاظ کرده است.  چند تن از فعالین بازار بهبود ملایم میزان تقاضا را با توجه به این کاهش قیمت‌ها گزارش کرده‌اند. "کاهش قیمت مونومر همراه با رکود آخر سال بر قیمت پلی اتیلن تاثیر گذاشته است. با این وجود، تقاضا تا اندکی پیش از نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس افزایش یافته است."  

*آیا کاهش قیمت میزان تقاضا را بهبود خواهد داد؟ 

به گزارش فعالان بازار در آفریقا این تولید کننده در بازار مصر کاهش 50 دلاری در نظر گرفته و همچنین فعالان بازار در الجزایر نیز  پیشنهاد قیمتی با کاهش 50 دلاری از این تولید کننده عربستانی دریافت کردند. اما همچنان در پی دریافت تخفیفات بیشتری هستند.

در همین حال، معامله گران در آفریقای جنوبی و نیجریه خاطر نشان کردند: "از آنجا که فعالان بازار شروع به تامین محصول مورد نیاز خود پیش از شروع تعطلات کریسمس کرده اند، شاهد بهبود میزان تقاضا در این بازارها هستیم."

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟