سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ادامه روند نزولی در بازارهای اصلی ABS
در هفته گذشته هیچ نشانه‌ای از بهبود در قیمت ABS (آکرینونیتریل بوتادی‌ان) پس از ده هفته سقوط پیاپی مشاهده نشد. شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد در بازار چین، جنوب شرقی آسیا و اروپا قیمت این محصول با توجه به کاهش هزینه‌های بالادست، در دو سال اخیر به پایین‌ترین سطح خود رسید.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ChemOrbis، در هفته گذشته قیمت استایرن در اروپا با یک سیر نزولی به پایین‌ترین حد خود از اکتبر 2016 رسیده است. بازارهای آسیایی استایرن هم با پایین‌ترین قیمت در 19 ماه گذشته همچنان ضعیف باقی ماندند.

قیمت ACN (استونیتریل) در آسیا با دور تازه‌ای از کاهش روبرو شد و قراردادهای ماه دسامبر بوتادی‌ان در اروپا با 150 دلار کاهش در هر تن نسبت به ماه نوامبر انجام گرفت.

با توجه به روند نزولی قیمت در زنجیره بالادست، قیمت‌ واردات ABS در چین و جنوب شرقی آسیا باز هم کاهش یافت. به گفته چندین فروشنده منطقه‌ای بازار همچنان تحت تاثیر کاهش قیمت استایرن و استونیتریل ACN، کاهش قیمت نفت خام و تقاضای محدود قرار دارد.

یک معامله‌گر در اندونزی اظهار داشت که یک تامین‌کننده کره جنوبی در هفته گذشته با دوبار کاهش قیمت ABS این محصول را 120 دلار ارزانتر عرضه کرده است.

همچنین به گفته یک معامله‌گر ویتنامی پیشنهاد قیمت برای  ABS تایوانی از دو هفته پیش تا 90 دلار کاهش پیدا کرده است:" اگر چه با توجه به کاهش قیمت‌ها مداوم، تعداد استعلام قیمت افزایش یافته است،  اما هنوز هم قطعی کردن معاملات به سختی انجام می‌شود."

در اروپا، قراردادهای ماه نوامبر ABS عمدتا با کاهش تقریبی 100 یورو در هر تن انجام شد. فراوانی عرضه، قیمت‌های رقابتی و همچنین کاهش فشار از سوی بازارهای بالادستی از جمله عواملیست که باعث می شود خریداران عجله‌ای برای خرید نداشته باشند.

فعالین بازار در کنار کاهش تقاضای کلی برای ABS، کاهش  قابل ملاحظه تقاضا برای این محصول در بخش خودرو را تایید می کنند. به گفته یک سازنده در ایتالیا تولید کنندگان ABS نسبت به تولید کنندگان پلی استایرن تمایل بیشتری برای در نظر گرفتن تخفیف در قیمت‌ها از خود نشان می‌دهند.

فعالان بازار واردات ABS در ترکیه گزارش دادند که بازار در هفته گذشته عمدتا پایدار بوده و فعالیت محدودی در زمینه معاملات دسامبر انجام شده است. با این حال به دلیل عوامل مؤثر بر روند نزولی جهانی، روند آرام و یکنواختی برای بازار ماه آینده پیش بینی می‌شود.

در همین حال، قیمت واردات ABS  به صورت CIF مصر ( شامل هزینه، کرایه حمل و بیمه) در هفته گذشته روندی نزولی را در پیش گرفت چرا که هزینه‌های بالادستی کاهش یافته و تمایل کمتری برای خرید وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟