شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۶ تير ۱۴۰۳ 0

ریسک‌های ارزی افزایش یافت

رصد انتخاباتی دلار

رصد انتخاباتی دلار
بررسی‌های به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که ریسک‌های معاملاتی در سطح بالایی قرار دارند. مشاهدات نشان می‌دهد بازار با یک شوک افزایشی به استقبال دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رفته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده تحلیلگران احتمال تخلیه این ریسک‏‏‌ها درصورت پیروزی یکی از دو جناح وجود دارد. در نهایت می‌توان گفت چشم فعالان ارزی به خروجی صندوق‌های رای است.

سطح انتظارات تورمی فعالان بازار ارز تهران مجددا افزایش یافت. بررسی‌ها حاکی از آن است که اقبال عمده فعالان ارزی به جناحی است که رویکرد سازنده‌تری نسبت به مناسبات سیاست خارجی دارد. چرا که اساسا هم از لحاظ اقتصادی و هم از جنبه انتظاراتی، بهبود روابط خارجی تاثیر چشمگیری بر بازار ارز غیررسمی دارد.

از منظر اقتصادی با کاهش سطح تحریم‌‌‌ها و افزایش روابط تجاری با کشور‌‌‌های خارجی تراز تجاری کشور در وضعیت بهتری قرار گرفته و همزمان ورود ارز به کشور نیز با سهولت بیشتری صورت می‌پذیرد. در نتیجه بازار از شرایط کمبود عرضه فاصله گرفته و امکان ثبات‌بخشی به نرخ‌ها نیز افزایش می‌‌‌یابد.

از سوی دیگر انتخاب دولتی با رویکرد خارجی مثبت می‌تواند ریسک‌‌‌های مرتبط با درگیری‌‌‌های منطقه‌‌‌ای را نیز کاهش دهد. در نتیجه واکنش انتظاراتی بازار نیز به چنین دولتی مثبت خواهد بود. حال برای بررسی دقیق‌‌‌تر چشم‌‌‌انداز بازار ارز کشور باید دید در روز ابتدایی هفته جدید نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چه خواهد بود.  نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات بازار نیمه تعطیل روز پنج‌شنبه مجددا افزایشی شد. این در حالی است که در بازار روز چهارشنبه بازارساز با تقویت حضور خود باعث کاهش دمای نرخ‌ها شده بود.

به عقیده کارشناسان ریسک‌های موجود در فضای معاملات به میزانی است که بازیگران ارزی به تلاش بانک مرکزی پاسخی منفی داده‌‌‌اند. نرخ هر برگ اسکناس دلار آزاد که در روز چهارشنبه با افت نسبتا چشمگیر ‌هزار و 400 تومانی به میانه کانال 60 رسیده بود، در بازار روز پنج‌شنبه 14 تیر فعالیت خود را افزایشی آغاز کرد.

بخش عمده افت قیمت چهارشنبه در روز پنج‌شنبه جبران شد و اسکناس آمریکایی با ‌هزار و 50 تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 61‌هزار و 500 تومان به فروش رسید. همزمان با نرخ دلار، دیگر ارز‌های بازار نیز در روز پنج‌شنبه دچار رشد نرخ شدند. هر برگ از اسکناس‌های یورو و پوند در روز 14 تیر به ترتیب با ‌هزار و 250 و‌ هزار و 450 تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در ارقام 66‌هزار و 300 تومان برای یورو و 78‌هزار و 400 تومان برای پوند معامله شدند.

گفتنی است که در هفته گذشته با توجه به حضور بازار در شرایط انتخاباتی، قیمت دلار در معاملات رسمی مرکز مبادله ارز و طلا از حرکت ایستاده و نرخ اسکناس و حواله این ارز به ترتیب در سطوح قیمتی 46‌هزار و 167 تومان و 43‌هزار و 106 تومان درجا زده‌‌‌اند.

روز پنج‌شنبه روند کلی بازار سکه و طلا نیز افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در عصر روز پنج‌شنبه با رشد قیمتی 140‌هزار تومانی نسبت به‌روز چهارشنبه در رقم 42 میلیون و 500‌هزار تومان معامله شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟