دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۹ تير ۱۴۰۳ 0

اصلاح یک روزه بازار ارز به اتمام رسید

امید دلار به گشایش

امید دلار به گشایش
دلار آزاد زیر مرز ۶۰ هزار تومانی دچار نوسانات کاهشی شد. به نظر می‌رسد فرآیند اصلاح بازار ارز تکمیل شده و بازار درحال ادامه دادن به روند کاهشی خود است. بازیگران بازار ارز معتقدند تداوم حضور دلار زیر مرز ۶۰هزار تومانی نشانگر امید‌های بازار نسبت به گشایش ارزی-‌اقتصادی در دولت چهاردهم است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، نرخ دلار آزاد در نیمه کانال ۵۹ معامله شد. قیمت سکه طلا طرح جدید نیز به کانال ۴۰ میلیون تومانی بازگشت.

روند بازار ارز پس از یک روز مثبت دوباره منفی شد. تحلیلگران بر این باورند که با کاهش سطح ریسک‌های سیاسی موجود در معاملات، فرآیند اصلاح روند کاهشی روز شنبه به اتمام رسیده و بازار هم‌اکنون در حال ادامه دادن به افت نرخ است.

در بازار روز شنبه نرخ دلار از نیمه کانال 61 هزار تومانی تا سطوح قیمتی انتهای کانال 59 هزار تومانی افت کرد، روز یکشنبه روز اصلاح بود که دلار یک کندل مثبت 100 تومانی ثبت کرد و مجددا در روز گذشته نرخ آن کاهشی شد. معامله‌گران علت اصلی افت نرخ بازار در روز‌های اخیر را کاهش سطح انتظارات تورمی می‌دانند.

به عقیده این افراد با روی‌کار آمدن دولت چهاردهم احتمال کاهش سطح تحریم‌ها و بهبود روابط خارجی وجود دارد که در نتیجه این موارد از فشار موجود روی بازار غیررسمی ارز کاسته می‌شود. در مجموع می‌توان گفت که بازار نسبت به گشایش اقتصادی امیدوار است و همین امر بخشی از تقاضای کاذب ارز را کاهش داده است.

در همین رابطه برخی از فعالان ارزی حتی افراد تیم اقتصادی دولت جدید را نیز در انتظارات تورمی بازار موثر می‌دانند. به گمان این افراد انتخاب یک تیم اقتصادی با کارنامه ارزی مثبت می‌تواند به افزایش سطح امیدواری نسبت به چشم‌انداز ارزی کشور منجر شود.

افت دمای بازار در گرمای تابستان

دیروز دوشنبه 18 تیر ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. دلار آزاد که در بازار روز یکشنبه فعالیت خود را در رقم 59 هزار و 900 تومان پایان بخشیده بود در صبح روز گذشته با افت قیمتی 200 تومانی در رقم 59 هزار و 700 تومان شروع به کار کرد.

در ادامه بازار دیروز نرخ اسکناس آمریکایی 250 تومان دیگر نیز کاهش یافت تا در نهایت با افت 450 تومانی نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم 59 هزار و 450 تومان به نوسان روزانه خود پایان ببخشد. بررسی‌های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار تهران گویای آن است که برخی معامله‌گران برای صورت بخشیدن به معاملات عمده در نرخ‌های پایین‌تر نیز مایل به فروش دلار آزاد هستند.

علاوه بر دلار، یورو و پوند نیز در روز گذشته به ترتیب 400 و 500 تومان افت نرخ را تجربه کردند. یورو 65 هزار و 100 تومان قیمت خورد و اسکناس پوند آزاد نیز حوالی رقم 77 هزار و 50 تومان معامله شد. روز گذشته بازار سکه از افت دمای بازار ارز تبعیت کرد. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در معاملات دیروز با افت 760 هزار تومانی در رقم 40 میلیون و 590 هزار تومان معامله شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟