دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۸ تير ۱۴۰۳ 0

بازار در کوتاه‌مدت به کدام سمت می‌رود؟

دلار در جست‌وجوی آرامش

دلار در جست‌وجوی آرامش
نرخ شاخص‌های بازار ارز تهران در روز گذشته تعدیل مثبتی را تجربه کردند. به عقیده کارشناسان این تعدیل نرخ در راستای اصلاح قیمت شاخص‌ها پس از روند کاهشی روز شنبه صورت گرفته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، با توجه به فاصله گرفتن ریسک‌های سیاسی از بازار احتمال ایجاد یک بازه ثبات در بازار ارز غیر‌رسمی وجود دارد. دلار آزاد روز گذشته حدود ۱۰۰ تومان گران شد.

روند بازار ارز افزایشی شد. پس از اعلام نتایج قطعی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری و روی‌کار آمدن نامزد اصلاح‌طلب، برخی ریسک‌های مربوط به نامزد جبهه تندرو از بازار فاصله گرفت و نرخ شاخص‌های ارزی و طلایی کاهشی شد. این افت قیمت به گونه‌ای بود که نرخ اسکناس دلار آزاد از کانال 61‌هزار تومانی تا سطوح قیمتی کانال 58 و 59 هزار تومانی کاهش یافت.

در بازار روز گذشته بخش اندکی از این افت قیمت‌ها جبران شد. به نظر می‌رسد بازار در حال اصلاح روند کاهشی روز شنبه است. اصلاح نرخ به روندی کاهشی یا افزایشی با شدت کم می‌گویند که پس از یک رشد یا افت قیمت نسبتا چشمگیر صورت می‌گیرد

. برخی از کارشناسان معتقدند که پس از این اصلاح امکان تداوم یافتن روند کاهشی وجود دارد. اما در مقابل برخی دیگر از این افراد معتقدند که با فاصله گرفتن ریسک‌های سیاسی از بازار و تا زمان شروع به کار رسمی دولت منتخب و مواجهه با چالش‌های سیاسی- اقتصادی جدید، احتمال شکل‌گیری یک دوره با ثبات در بازار وجود دارد.

در مدت مشابه سال گذشته پس از اتمام نوسانات قیمتی بازار ارز در فصل بهار، نرخ شاخص‌ها در 3 ماه تابستان وارد یک بازه ثبات شد که در این راستا قیمت دلار آزاد برای بیش از 3 ماه زیر سقف قیمت 50 هزار تومانی معامله می‌شد. به نظر کارشناسان هرچند شرایط سیاسی کشور چندان قابل قیاس با سال گذشته نیست، اما افزایش سطح درآمد‌های نفتی و پشتوانه مناسب ارزی بانک مرکزی می‌تواند عاملی باشد که به ثبات نرخ‌ها در تابستان سال جاری کمک کند.

همچنین گفتنی است که بزرگ‌ترین ریسک سیاسی پیش‌روی بازار را می‌توان انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا محسوب کرد. چرا که درصورت روی‌کار آمدن مجدد دونالد ترامپ، احتمال اعمال محدودیت بر میزان فروش نفت و افزایش فشار‌های خارجی به اقتصاد کشور وجود دارد.

بررسی‌های به‌عمل آمده از گفت‌وگوی بازیگران ارزی در هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می‌دهد این افراد امیدوارند دولت جدید بتواند با استفاده از ابزار دیپلماسی مانع از ایجاد فشار جدید بر بازار کشور شود. دیروز یکشنبه 17 تیر ماه روند تابلو‌های بازار غیر‌رسمی ارز سبز بود.

اسکناس دلار آزاد که در بازار روز شنبه از رقم 61 هزار و 500 تومان تا رقم 59 هزار و 800 تومان کاهش یافته بود در بازار روز گذشته فعالیت خود را در محدوده نیمه دوم کانال 59 هزار تومانی ادامه داد. در نهایت نیز با رشد 100 تومانی نسبت به آخرین نرخ نقدی روز پیش در رقم 59 هزار و 900 تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشید.

این در حالی است که یورو و پوند رشد قیمت‌های شدید‌تری را تجربه کردند. هر یک از این اسکناس‌های خارجی در بازار روز گذشته به ترتیب با 350 و 400 تومان رشد در ارقام 65 هزار و 500 تومان برای یورو و 77 هزار و 550 تومان برای پوند معامله شدند. سکه طلا نیز در روز گذشته با افت قیمت اندک 35 هزار تومانی در رقم 41 میلیون و 350 هزار تومان به فروش رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟