دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۱ تير ۱۴۰۳ 0

سوخت جدید بازار ارز تامین شد

دو عامل شارژ دلار

دو عامل شارژ دلار
در روز‌های اخیر بازار غیر‌رسمی ارز تهران روند افزایشی جدیدی را آغاز کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اخبار درگیری‌های منطقه‌ای نقش قابل توجهی بر شکل‌گیری این روند افزایشی داشته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، با تشدید تنش‌های نظامی در لبنان و یمن انتظارات تورمی فعلان بازار نیز افزایش یافته و در نتیجه نرخ ارز رشد کرده است.

اخبار منتشر شده از سوی یمن و لبنان گویای آن است که درگیری‌ها در این دو کشور مجددا بالا گرفته است. برخی از تحلیلگران نظامی احتمال شکل‌گیری مناقشات نظامی جدی‌تر میان اسرائیل و لبنان را بیشتر از هر زمان می‌دانند.

در این میان بر اساس اعلام مقامات رسمی در صورت شکل‌گیری چنین اتفاقی ایران از جبهه مقاومت حمایت خواهد کرد. در نتیجه به نظر می‌رسد فعالان ارزی برآیند اتفاقات ذکر شده را به ضرر بازار تلقی کرده و با تشدید انتظارات تورمی اقدام به نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بالاتر کره‌اند.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد که دوقطبی فضای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز ریسک‌هایی را به بازار اضافه کرده است. به عقیده بازیگران بازار ارز در صورت انتخاب یکی از جبهه‌های حاضر در انتخابات احتمال ایجاد تحریم‌های اقتصادی جدید و عدم برطرف شدن موانع پیشین بر سر اقتصاد کشور وجود دارد.

درنتیجه این موارد نیز فرآیند ورود ارز به کشور سخت‌تر خواهد شد. بررسی گفت‌وگو‌های میان فعالان ارزی گویای آن است که برنامه اقتصادی-سیاسی یکی از نامزد‌ها می‌تواند ریسک‌های مهمی را به بازار اضافه کند. در نتیجه احتمال تشدید نوسانات بازار تا روز اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد.

چند روز سبز پس از خواب بهاری

دیروز یکشنبه 10 تیر ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. روند کلی بازار ارز تهران پس از نوسانات انتهای فروردین ماه باثبات نسبی همراه بود. در توضیح این روند می‌توان اشاره کرد که نرخ دلار آزاد برای هفته‌ها زیر مرز قیمت 60 هزار تومانی و در بازه 58 هزار و 500 تا 59 هزار و 500 تومان به فروش رسید.

اما بررسی نرخ‌ها در روزهای اخیر نشان می‌دهد که خواب بهاره بازار به اتمام رسیده است. نرخ دلار آزاد در روز‌های اخیر از بازه ثبات خود خارج شده و در ابتدا وارد کانال 60 و در مرحله بعد در سطوح قیمتی کانال 61 هزار تومانی معامله می‌شود.

روز گذشته هر برگ از این اسکناس آمریکایی با رشد 750 تومانی نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 61 هزار و 950 تومان به فروش رسید. روند افزایشی نرخ دلار در بازار دیروز در طی معاملات فردایی نیز ادامه داشت به صورتی که نرخ فردایی این ارز در سطح قیمتی ابتدای کانال 62 هزار تومانی ارائه شد.

یورو و پوند نیز به ترتیب با رشد‌های 700 و 850 تومانی در ارقام 66هزار و 700 تومان و 78 هزار و 550 تومان معامله شدند. همچنین گفتنی است که نرخ سکه طلا طرح جدید نیز در بازار دیروز حدود 590 هزار تومان رشد کرد و به رقم 42میلیون و 850 هزار تومان رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟