پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 23 دی 1402/ شماره 915
عناوین خبری مهم امروز: تداوم رشد قیمت‌های جهانی، افزایش 265 تومانی دلار حواله، صعود دلار به کانال 52 هزار

تداوم رشد قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 12 ژانویه 2024، امروز در ویکی پلاست منتشر شد. بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، که پس از دو هفته تعطیلی منتشر شد همه گروه ها صعودی بودند. در نشریه‌ی آیسیس هم، همه گروه ها به جز سنگین اکستروژن، صعودی بودند. پ پ نساجی، پلی‌استایرن ‌مقاوم و پی‌وی‌سی، بیشترین افزایش را در بین سایر گروه ها، تجربه کردند.

افزایش 265 تومانی دلار حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز به 39 هزار و 527 تومان رسید. دوشنبه هفته گذشته نرخ فروش حواله به 39 هزار و 500 تومان صعود کرد و تا امروز در محدوده 39 هزار و 530 تومان ثابت مانده است.

میانگین هفتگی تا امروز نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 17 دی، 265 تومان افزایش دارد.  قیمت های پایه فردا در حالی اعلام خواهد شد که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و  قیمت های گروه های پلیمری در نشریه آیسیس، صعودی هستند. از همین رو انتظار می رود قیمت های پایه یکشنبه 24 دی، عموما افزایشی باشند.

صعود دلار به کانال 52 هزار
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 720 تومان افزایش داشت و بازار را با 51 هزار و 900 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را 51 هزار و 650 تومان آغاز کرد ولی در ادامه به کانال 52 هزار صعود کرد. تا ساعت 15، هر دلار، با 420 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 52 هزار و 320 تومان پیشنهاد می‌شد.

ریزش سبک خطی ها ادامه دار شد
قیمت های بازار امروز و در آغاز هفته جدید، در پی صعود دلار به 52 هزار تومان از یک طرف، و رشد قیمت های جهانی، عمدتا صعودی یا بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی ها بدون تغییر بودند. سنگین فیلم، سبک فیلم و سنگین تزریقی ها بین 200 تا 1000 تومان افزایش داشتند. در مقابل سبک خطی ها امروز بین 3 تا  5 هزار تومان ریزش داشتند. 209 اراک امروز 5 هزار تومان افت کرد. ریزش قیمت سبک خطی ها، به دنبال انتشار خبری در مورد ازسرگیری تولید 209 امیر بود.

در گروه پ پ های نساجی، MFI بالاها، 500 تومان رشد داشتند و MFI پایین ها بدون تغییر باقی ماندند. قیمت کالاهای گروه پ پ شیمیایی هم از بدون تغییر تا 2 هزار تومان رشد متغیر بود. 548R جم امروز 2000 تومان رشد داشت.
در گروه پی‌وی‌سی، بین 300 تا 500 تومان افزایش قیمت ثبت شد و پت‌های بطری هم بدون تغییر باقی‌ماندند.

ثبات برنت در یک هفته
برنت که هفته گذشته را با 78 دلار به پایان برده بود، در طی هفته بین 76 تا 80 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 78 دلار به کار خود خاتمه دادند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 78 دلار و 32 سنت بود.

افزایش 9 هزار واحدی بورس تهران
بعد از افزایش 15 هزار و 681 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و آغار هفته جدید را نیز صعودی به پایان رساند. شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 9 هزار و 552 واحدی به 2 میلیون و 180 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟