جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بازار PVC ترکیه چه تأثیری از بحران دریای سرخ گرفت؟
در ترکیه، قیمت پی وی سی وارداتی تغییر عمده ای را نشان نداد و در ابتدای هفته روند ثابت به نرم باقی ماند. پیشنهادات ژانویه در حالی است که فعالان بازار در مورد تأثیر احتمالی اختلالات حمل و نقل اخیر در دریای سرخ بر بازار اختلاف نظر داشتند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از chemorbis، محدوده کیفی PVC K67 با توجه به عوارض ورودی به ترکیه، ثابت و در بازه قیمتی 740-760 دلار / تن CIF ارزیابی شد. یک تولیدکننده بزرگ تایوانی (فارموسا) 30 دلار به ازای هر تن برای محموله های PVC در ماه ژانویه در بازارهای آسیایی کاهش داد که بر پیش بینی ها در مورد سیاست های قیمت گذاری آتی از سوی تامین کنندگان آمریکایی تأثیر گذاشت.

یک واسطه مواد اولیه گفت: «ما انتظار نداریم که آشفتگی حمل و نقل اخیر بر تحویل کالا از ایالات متحده تأثیر بگذارد، زیرا این محموله ها از طریق تنگه جبل الطارق ارسال می شوند، اما نه سوئز. با این حال، معامله گران موضع محتاطانه ای داشتند و گفتند که هزینه های حمل و نقل بالاتر در مسیرهای خاص ممکن است در کل، موثر باشند. به قول خودشان، بازار ممکن است کاهش چندانی نداشته باشد یا حتی ممکن است تثبیت شود، اگر رشد نکند.

محدوده معاف از عوارض ورودی گمرک K67 در مقایسه با هفته گذشته 10 دلار در هر تن کاهش یافت و در هر تن، بین 780-820 دلار در هر تن CIF ترکیه بود. بیشتر تامین کنندگان اروپایی سنجش بازارهای جهانی را متوقف کردند، زیرا جو بازار، بین تقاضای ضعیف مشتقات و مسائل غیرمنتظره حمل و نقل متشنج شده بود. یک تاجر گفت: «شنیدیم که یک تولیدکننده اروپایی قیمت ماه ژانویه خود را 800 دلار/تن CIF اعلام کرده است. آرامش کریسمس و چشم انداز تقاضا برای کوتاه مدت ممکن است بر فروشندگان منطقه ای تاثیر بگذارد.

با نگاهی به واکنش‌های اولیه در مورد تعلیق شرکت‌های بزرگ کشتیرانی از طریق دریای سرخ با توجه به نگرانی‌های امنیتی، برخی از بازیگران گفتند که این وضعیت عمدتا بر تحویل از آسیای دور تأثیر می‌گذارد و منجر به طولانی‌تر شدن زمان تحویل و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل می‌شود. با این وجود، آنها انتظار ندارند در این مرحله با هیچ مانعی برای محموله های حمل شده از مصر، ایالات متحده یا اروپا مواجه شوند.

در بازار داخلی ترکیه، K67 بدون تغییر در 1050-1100/تن، شامل مالیات بر ارزش افزوده ارزیابی شد. K58 نیز برای یک هفته دیگر بین 1060-1120 دلار در هر تن ایستاد. در همین حال، عرضه سریع پی وی سی K70 با همان شرایط به 1140-1190 دلار در هر تن رسید.

چشم انداز

فعالان بازار فکر می کنند که آشفتگی تدارکات ممکن است در روزهای آینده روی PVC به اندازه PP یا PE تأثیر نگذارد. این که چندین واسطه پی‌وی‌سی به دلیل فعالیت‌های قبلی خود تحت پوشش قرار گرفته‌اند و موجودی محصول نهایی آن‌ها با در نظر گرفتن سفارش‌های خاموش در داخل و بازارهای صادراتی کافی است.

یک فعال بازار گفت: «ما فکر می‌کنیم که بازار ممکن است در واکنش به نرخ‌های حمل‌ونقل بالاتر، تحت تأثیر قرار بگیرد، اما بازگشت مجدد رونق، ممکن است فوراً اتفاق نیفتد، زیرا فصل کم مصرف همچنان ادامه دارد.» با این حال، فعالان بازار ترکیه باید تأثیر آن بر بازارهای جهانی را از نزدیک زیر نظر داشته باشند، زیرا طول مدت بحران بسیار مهم خواهد بود و افزایش هزینه های حمل و نقل احتمالاً بازتابی اجتناب ناپذیر بر تجارت خواهد داشت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟