پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بازارهای جهانی | تأثیر تنگنای دریای سرخ بر بازار PVC
انتظار می‌رود فارموسا، تولیدکننده بزرگ PVC تایوانی، پیشنهادات فوریه خود را در حدود هفته آینده برای خریداران آسیایی اعلام کند، در حالی که فعالان بازار، انتظارات متفاوتی را ابراز می‌کنند زیرا بازار بین مسئله حمل‌ونقل و نفت خام، گیر کرده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از Chemorbis، افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل طی هفته گذشته تا حدودی این احساسات را افزایش داد و به خوش‌بینی معامله‌گران دامن زد، اگرچه بازار متلاطم انرژی اخیراً برخی از انتظارات افزایشی را ناامید کرده است.

تنگنای دریای سرخ، پیشنهادات ایالات متحده را در میان افزایش محموله‌ها دور نگه می‌دارد

تاجران گفتند در حالی که محموله های مبدأ ایالات متحده به دلیل غیبت آنها پس از آشفتگی دریای سرخ آشکار است، هزینه های حمل و نقل در مورد کشتی هایی از چین و بقیه شمال شرق آسیا به مقصد هند 60 درصد یا بیشتر افزایش یافته است.

یک تاجر مستقر در دهلی نو گفت: «افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل عاملی بر قیمت‌های واردات در هفته‌های آینده خواهد بود.» ما شاهد افزایش هزینه های حمل و نقل در سراسر منطقه آسیا بوده ایم، نه فقط در دریای سرخ. در مورد بخش‌های داخل آسیایی، حتی قبل از مسائل مربوط به دریای سرخ، نرخ حمل و نقل در حال افزایش بوده است.

حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، که از اواسط دسامبر آغاز شد، همچنان بر کشتی‌های کانتینری تلفات وارد می‌کند و نرخ‌های حمل و نقل کانتینری نقطه‌ای شاهد افزایش شدید بوده است. شاخص های جهانی ارائه شده توسط Drewry و Freightos در هفته گذشته به ترتیب 61% و 85% افزایش یافتند. اگرچه بخش اعظم این رشد با افزایش نرخ‌های نقطه‌ای از آسیا به اروپای غربی و جنوبی که از دریای سرخ به عنوان مسیر ترانزیتی استفاده می‌کنند، شکل گرفته است، سایر بخش‌ها، از جمله بخش‌های داخل آسیایی، پیامدهای آن را احساس کرده‌اند.

افت و خیز نفت خام، اتیلن آسیایی پایدار

قیمت‌های اتیلن آسیایی در ماه گذشته در محدوده آرام باقی مانده‌اند، در حالی که انتظار می‌رود عرضه‌های محدود منطقه‌ای و افزایش مداوم قیمت‌های پلی اتیلن حمایت شود. انتظار می رود تولیدکنندگان اتیلن کنترل خود را بر هزینه های تولید حفظ کنند و در عین حال عرضه را محدود نگه دارند.

با این حال، شاخص‌های نفت خام در اوایل هفته جاری شاهد افت تازه‌ای بودند که پس از کاهش بیش از حد انتظار قیمت اخیر از عربستان سعودی به آسیا و افزایش تولید نفت از کشورهای اوپک، افزایش‌های روز جمعه را از بین برد. با کاهش حدود 3 درصدی در روز دوشنبه، WTI و برنت در روز سه‌شنبه دوباره صعود کردند.

مناطق آسیایی از نظر انتظارات برای قیمت گذاری تایوانی متفاوت هستند
معامله گران در هند انتظار دارند که قیمت های معیار PVC از تایوان اندکی افزایش یابد. اما فعالان بازار چین و آسیای جنوب شرقی هنوز چنین سیگنال‌های صعودی قوی را مشاهده نمی‌کنند، زیرا خریدها قبل از تعطیلات سال نو محدود شده است.

معامله گران تعیین محدوده فعلی بازار را دشوار می دانند زیرا پیشنهادات در بازار بسیار اندک بوده است. بیشتر فعالان بازار از پیشنهادات یا پیشنهادات خود عقب نشینی می کنند، زیرا منتظر هستند تا شرکت بزرگ تایوانی قیمت های خود را برای ماه فوریه اعلام کند.

هندی‌ها همچنان نسبت به واردات محدود از ایالات متحده خوش بین هستند

یک تاجر مستقر در مرکز تجاری هند در بمبئی خاطرنشان کرد: "ما انتظار داریم که تولیدکننده اصلی قیمت ها را در فوریه خود 30 تا 40 دلار در هر تن افزایش دهد، در نتیجه‌ی افزایش هزینه های حمل و نقل. در حال حاضر، ما هیچ پیشنهادی از ایالات متحده نمی بینیم، زیرا گلوگاه حمل و نقل در کریدور دریای سرخ به این معنی است که کشتیرانان به مسیر طولانی تر به هند از طریق دماغه امید خوب متکی هستند. این به معنای زمان طولانی تر دریانوردی در حدود سه هفته و نرخ حمل و نقل بالاتر است.

یکی دیگر از تاجران مستقر در بمبئی گفت: "ما انتظار داریم که این شرکت بزرگ به قیمت 800 دلار/تن CIF خود در دسامبر بازگردد. با توجه به نرخ های حمل و نقل فعلی بالاتر، ممکن است شاهد افزایش اشتهای بازار برای PVC باشیم. ما در حال حاضر در یک فصل تاریخی با تقاضای بالا هستیم که مبدل‌ها شروع به جمع‌آوری ذخایر برای تامین تقاضا برای لوله‌ها و پروفیل‌های آینده می‌کنند.

بازیکنان چین و آسیای جنوب شرقی تحت تأثیر نابسامانی حمل و نقل نیستند

اما انتظارات بازیکنان چینی و آسیای جنوب شرقی از قیمت کمی پایین تر تا کمی بالاتر برای ماه فوریه متغیر بود. «بیشتر فعالان بازار منتظر پیشنهادات فارموسا هستند. یک معامله گر اندونزیایی گفت: این احساس توسط یک واسطه‌ی فیلیپینی نیز منعکس شده است.

در آسیای جنوب شرقی، یک واسطه مواد اولیه گفت که قیمت‌های واردات آنقدر بالاست که نمی‌توان آن‌ها را قبول کرد و تجار محلی در سطوح پایین‌تری عرضه می‌کردند زیرا موجودی‌هایشان بالا بود. کارخانه ما زیر 50 درصد ظرفیت کار می کند. بسیاری از واسطه‌ها به تعطیلات اولیه قبل از سال نو چینی نگاه می کنند."

یک تاجر ویتنامی گفت در حالی که قیمت های صادراتی در 715 دلار در هر تن فوب ثابت است، پیشنهادات CIF به دلیل نرخ حمل و نقل بالاتر، 15 دلار در هر تن افزایش یافته است. او افزود: "هزینه های حمل و نقل همچنان افزایش یافته است و همه پیشنهادات را افزایش داده است، اگرچه تقاضا تقویت نشده است."

قیمت پی وی سی از اواسط دسامبر ثابت شده است

داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد که قیمت‌های PVC K67 مبتنی بر اتیلن از اواسط نوامبر 3 تا 5 درصد در بازارهای هند، چین و آسیای جنوب شرقی کاهش یافته است، اگرچه قیمت‌ها از اواسط دسامبر در بحبوحه تعطیلات کریسمس و سال نو کاهش یافته است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟